Gå til innhold

Når menn er med som ektefeller

Anbefalte innlegg

Gjest Vinklubb

''Jeg vet ikke altså, jeg opplever bare at mine venninners samboere ikke nødvendigvis er like interessert i å bli kjent med venninner - som vi er interessert i å bli kjent med venninners menn.''

Ja, og om de likevel er interessert i kjærestens/samboerens/konas venninner, så er de ihvertfall ikke spesielt interessert i venninnenes _menn_! ;-)

''Ja, og om de likevel er interessert i kjærestens/samboerens/konas venninner, så er de ihvertfall ikke spesielt interessert i venninnenes _menn_! ;-)''

Der har jeg helt annen erfaring. Vi er en venninnegjeng som har dannet en vinklubb. de respektive mennene kjente ikke hverandre fra andre sammenhenger. Men etter at de fikk være med på noen julemiddager og sommertreff, så fant de tonen så godt at de laget sin egen wiskey-klubb. Eneste kriterie for å være med der, var at de var gift med en vinklubb-kvinne. Alle mennene ble med i den klubben.

Fortsetter under...

''Ja, og om de likevel er interessert i kjærestens/samboerens/konas venninner, så er de ihvertfall ikke spesielt interessert i venninnenes _menn_! ;-)''

Der har jeg helt annen erfaring. Vi er en venninnegjeng som har dannet en vinklubb. de respektive mennene kjente ikke hverandre fra andre sammenhenger. Men etter at de fikk være med på noen julemiddager og sommertreff, så fant de tonen så godt at de laget sin egen wiskey-klubb. Eneste kriterie for å være med der, var at de var gift med en vinklubb-kvinne. Alle mennene ble med i den klubben.

Bra! :-)

Jeg tror ikke de nødvendigvis er så mye mer skeptiske, men de har bare ikke skravlegenet på samme måte.

Jeg tror menn kan prate masse med menn de har noe til felles med, de må bare vite at de har noe til felles først. Når de møtes i en setting som den som ble skissert her, så har de i utgangspunktet ingenting til felles.

Damer derimot kan prate en hel masse med damer de aldri har møtt før, bare fordi de er på samme sted. Som hos en frisør.

Dette gjelder jo ikke alle selvfølgelig! :) Jeg føler bare litt at det er sånn, uvisst hvorfor.

Ja, det var bra forklart. Enig.

..og kanskje menn ikke hører så godt etter når konen forteller om folk fra jobben, mens konene muligens synes de kjenner kollegene til mannen litt fra før, og kanskje er litt nysgjerrige på hvordan de er?

Ja, det er nok veldig sant ja.

Gjest Vizzvazz

Verken min mann eller jeg har hatt jobbfester med følge, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Men jeg kjenner igjen mønsteret i private forhold. Det er gjennomgående blant de aller, aller fleste jeg kjenner at man oftest er "parvenner" med "hans" venner, mens hun treffer venninne sine oftere uten involvering av menn.

Jeg har lurt på hva dette kan skyldes, og kommet fram til to hovedteorier, som begge kan ha betydning, men her satt litt på spissen:

* Kvinner er generelt sett mer omgjengelige og flinkere til å prate med folk de ikke kjenner, og vil derfor godta å forholde seg til "army wives".

* Kvinner synes lettere menns tilstedeværelse i venninnegjengen ødelegger "stemningen", og at de derfor foretrekker å ha venninnetreff der de "slipper" å ta hensyn til (motvillige) menn. Dette siste henger også sammen med det første.

Enig med deg :)

Gjest hmmmmmmmmmmf

I tillegg til det du sier; kan det også ha noe å gjøre med hva man faktisk gjør når man er sammen?

Kvinner kan jo sitte og skravle en hel kveld, med eller uten te, vin eller andre aktiviteter.

Menn gjør vel ikke det? Men GJØR noe. Ser på fotballkamp, fikser bil, snekrer noe, er på konsert. Altså, de sitter ikke bare og prater som hovedaktivitet?

Menn er da ikke pratere i samme grad? Så når man da møtes på steder som dette, så er de rett og slett ikke interessert? Hadde det vært et show, eller noe de interesserte seg for i tillegg til maten/festen - så hadde det kanskje gått bedre.

Eller? Mulig det er feil altså. Jeg har bare litt dårlig erfaring med å ha med menn på snakketing. Selv om det er middag med gode venner liksom. Da må det være noen med felles interesser med samboeren der, ellers er det bare helt greit for ham - aldri veldig hyggelig slik det kan være for meg :P

Jeg blir litt småirritert på mannen min,

hvis jeg møter venninner han ikke har møtt før, så blir vi jo stående å prate litt,

prøver å introdusere han for henne, men han virker bare skikkelig uinteressert og ser en annen vei. Jeg syns det er litt uhøflig...

Når han møter folk han kjenner kan han stå lenge og prate og glemmer helt å introdusere meg, jeg vil jo ikke bryte inn mens de er midt i praten...

men vil ikke virke frekk heller og snu meg vekk - hva skal jeg gjøre all den tiden de prater? Så jeg står der bare og ser dum ut, smiler og nikker...

Så menn kan prate, virker mer som det er en prinsippsak spør du meg :)

Men sant at de er mer fysiske, de vil gjøre litt ting liksom.

NÅr vi har besøk av venner osv som han inviterer da er det gjerne for å se en fotballkamp eller en film, og da må vi ha noe å spise til - pizza eller godteri og brus eller alkohol alt ettersom...

Jeg kan få besøk av venninner - med eller uten servering, men

vi vil gjerne ha litt å drikke i alle fall, så kan vi sitte og bare skravle uten å være avhengig av tvn i bakgrunnen.

Annonse

Persille1365381127

Jeg blir litt småirritert på mannen min,

hvis jeg møter venninner han ikke har møtt før, så blir vi jo stående å prate litt,

prøver å introdusere han for henne, men han virker bare skikkelig uinteressert og ser en annen vei. Jeg syns det er litt uhøflig...

Når han møter folk han kjenner kan han stå lenge og prate og glemmer helt å introdusere meg, jeg vil jo ikke bryte inn mens de er midt i praten...

men vil ikke virke frekk heller og snu meg vekk - hva skal jeg gjøre all den tiden de prater? Så jeg står der bare og ser dum ut, smiler og nikker...

Så menn kan prate, virker mer som det er en prinsippsak spør du meg :)

Men sant at de er mer fysiske, de vil gjøre litt ting liksom.

NÅr vi har besøk av venner osv som han inviterer da er det gjerne for å se en fotballkamp eller en film, og da må vi ha noe å spise til - pizza eller godteri og brus eller alkohol alt ettersom...

Jeg kan få besøk av venninner - med eller uten servering, men

vi vil gjerne ha litt å drikke i alle fall, så kan vi sitte og bare skravle uten å være avhengig av tvn i bakgrunnen.

''Så menn kan prate, virker mer som det er en prinsippsak spør du meg :)'æ

Joda, men kun med folk de kjenner fra før - eller folk de har en felles interesse med. Se det neste svaret mitt :)

Husbonden og hans kumpaner klarer fint å sitte og snakke en hel kveld, så her er nok menn ulike :-) Men samtaleemnene er jo annerledes.

''Husbonden og hans kumpaner klarer fint å sitte og snakke en hel kveld, så her er nok menn ulike ''

Det er vel ikke dét det er snakk om her? Her er det vel snakk om sosialisering med konas kolleger og disses ektefeller, uavhengig av kjønn.

Hverken på min eller med min manns arbeidsplass er det vanlig å ha med følge i selskaper, så sånn sett har jeg ikke erfaring.

Men de fleste kvinner jeg kjenner er flinkere (og mer glad i) sosialisering utenfor den innerste krets, det kan ha noe med det å gjøre.

''Husbonden og hans kumpaner klarer fint å sitte og snakke en hel kveld, så her er nok menn ulike ''

Det er vel ikke dét det er snakk om her? Her er det vel snakk om sosialisering med konas kolleger og disses ektefeller, uavhengig av kjønn.

''Det er vel ikke dét det er snakk om her? Her er det vel snakk om sosialisering med konas kolleger og disses ektefeller, uavhengig av kjønn.''

Du får følge med hvor du er hen i tråden :-)

Det du svarte på var ikke et direkte svar til hovedinnlegget - det har jeg svart på andre steder. Det var et svar Persille, som skrev bl a dette:

''Kvinner kan jo sitte og skravle en hel kveld, med eller uten te, vin eller andre aktiviteter.

Menn gjør vel ikke det? Men GJØR noe. Ser på fotballkamp, fikser bil, snekrer noe, er på konsert. Altså, de sitter ikke bare og prater som hovedaktivitet?

Menn er da ikke pratere i samme grad? ''

''Det er vel ikke dét det er snakk om her? Her er det vel snakk om sosialisering med konas kolleger og disses ektefeller, uavhengig av kjønn.''

Du får følge med hvor du er hen i tråden :-)

Det du svarte på var ikke et direkte svar til hovedinnlegget - det har jeg svart på andre steder. Det var et svar Persille, som skrev bl a dette:

''Kvinner kan jo sitte og skravle en hel kveld, med eller uten te, vin eller andre aktiviteter.

Menn er da ikke pratere i samme grad? ''

'' Altså, de sitter ikke bare og prater som hovedaktivitet?''

Joda, jeg kjenner menn som kan sitte og diskutere treningsmetoder, rennresultater og skiprepping i timevis :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...