Gå til innhold

Merker kvinner med mens

Anbefalte innlegg

Fra en undersøkelse om ymse kontrolltiltak av ansatte på norske arbeidsplasser:

''I én bedrift ble alle kvinnelige ansatte pålagt å gå med rødt armbånd de dagene i måneden de hadde menstruasjon. Da kunne arbeidsgiver se at de hadde en legitim grunn til å gå hyppigere på toalettet. ''

Dette burd evel strengt tatt følges opp av følgende armbåndskoder:

Gult = Urinveisinfeksjon

Brunt = Diaré

Hvitt = Forstoppelse (= må gå _færre_ ganger på do)

Rosa & lyseblått = Gravid

- har jeg uteglemt noe?

http://www.aftenposten.no/jobb/article3903218.ece

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356119-merker-kvinner-med-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er da utrolig praktisk. Da kan du f.eks. komme med sympatikommentarer til kvinnen med diaré. Sånn det er i dag er det jo ingen som vet om problemet, og omtanken uteblir.

På den annen side er det fullt mulig å laste ned en apps til dagens smarttelefoner som melder fra hvis det er gravide, mennesker med diaré, adhd eller andre psykiske- eller fysiske lidelser i nærheten, så etter hvert som stadig flere får mer avanserte telefoner, burde ikke armbånd være nødvendig. Armbånd blir litt 1990, i grunn.

Det er praktisk med sånt. I går rusla jeg nedover Karl Johan med påslåtte apps, og ble varslet om single, gifte, gifte men likevel klare, dealere (og hva de hadde inne), og i det hele tatt.

Appsen til kun 6 kroner sparte meg for mye tid. I løpet av 30 minutter hadde jeg både dame og joint.

Dette er da utrolig praktisk. Da kan du f.eks. komme med sympatikommentarer til kvinnen med diaré. Sånn det er i dag er det jo ingen som vet om problemet, og omtanken uteblir.

På den annen side er det fullt mulig å laste ned en apps til dagens smarttelefoner som melder fra hvis det er gravide, mennesker med diaré, adhd eller andre psykiske- eller fysiske lidelser i nærheten, så etter hvert som stadig flere får mer avanserte telefoner, burde ikke armbånd være nødvendig. Armbånd blir litt 1990, i grunn.

Det er praktisk med sånt. I går rusla jeg nedover Karl Johan med påslåtte apps, og ble varslet om single, gifte, gifte men likevel klare, dealere (og hva de hadde inne), og i det hele tatt.

Appsen til kun 6 kroner sparte meg for mye tid. I løpet av 30 minutter hadde jeg både dame og joint.

Dette gir en helt ny dimensjon til "Kameliadamen"!

Jeg tror man må være kvinne for å vite hva en kameliadame er for noe. Det eneste ordet jeg forsto der var dame. ;)

*S*

Hun var en romanskikkelse i Alexandre Dumas' roman. Hun var luksusprostituert og hadde en blomst melom puppene i sin dypt utringede kjole for å vise mennene om det var "klar bane" eøøer ikke: Hvit = ok, rød = mens!

Annonse

*S*

Hun var en romanskikkelse i Alexandre Dumas' roman. Hun var luksusprostituert og hadde en blomst melom puppene i sin dypt utringede kjole for å vise mennene om det var "klar bane" eøøer ikke: Hvit = ok, rød = mens!

Ah. Det var jo ... tja, praktisk. :o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...