Gå til innhold

Trett i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sovet 2 ganger i dag. Har vært på farsdagsbesøk og nå gleder jeg meg til å legge meg igjen. Prøver bare å vente litt før jeg kryper til køys igjen.

Sov godt når du lander på puta og om du ikke tar d-vitaminer så er det noe som er veldig bra å innta på denne årstiden når det er manko på sollys.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356122-trett-i-dag/#findComment-3062081
Del på andre sider

Annonse

Gjest sleep trouble

Få legen til å sjekke deg for søvnforstyrrelser.

Søvnapnè kan være en årsak til stort søvnbehov. Du har da små pustestans når du sover, som fører til at søvnkvaliteten din blir vesentlig redusert. Dette kan du nok lese mye om på nettet.

Da jeg ble undersøkt mtp søvnapnè, fant de ut at jeg hadde lav oksygenmetning i blodet, og tok en ny undersøkelse neste natt - som viste at jeg hadde en annen medisinsk tilstand enn apnè som gjorde at jeg hadde lav oksygenmetning. De sa at min søvnkvalitet var så dårlig at det hadde samme virkning som om jeg skulle ha sovet dårlig! Jeg gikk rundt og gjespet hele dagen, sov minst 10 timer (TUNG SØVN), våknet like trøtt, sovnet på sofaen og var idet hele tatt så trøtt og sliten at jeg svei i øynene av "søvnmangel", uten at det overhodet var mangel på søvn! Godt å finne ut hva det kan være - sjekk også alle andre verdier som sjekkes kan. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356122-trett-i-dag/#findComment-3062408
Del på andre sider

Få legen til å sjekke deg for søvnforstyrrelser.

Søvnapnè kan være en årsak til stort søvnbehov. Du har da små pustestans når du sover, som fører til at søvnkvaliteten din blir vesentlig redusert. Dette kan du nok lese mye om på nettet.

Da jeg ble undersøkt mtp søvnapnè, fant de ut at jeg hadde lav oksygenmetning i blodet, og tok en ny undersøkelse neste natt - som viste at jeg hadde en annen medisinsk tilstand enn apnè som gjorde at jeg hadde lav oksygenmetning. De sa at min søvnkvalitet var så dårlig at det hadde samme virkning som om jeg skulle ha sovet dårlig! Jeg gikk rundt og gjespet hele dagen, sov minst 10 timer (TUNG SØVN), våknet like trøtt, sovnet på sofaen og var idet hele tatt så trøtt og sliten at jeg svei i øynene av "søvnmangel", uten at det overhodet var mangel på søvn! Godt å finne ut hva det kan være - sjekk også alle andre verdier som sjekkes kan. :)

Jeg har vært hos nevrolog. Ble ikke nærmere utredet, men de sa det var hypersomni, som vel er en fellesbetegnelse på unormalt søvnbehov. Bruker wellbutrin nå for depresjon, og den har hjulpet en det mot trettheten, men ikke nok, og da får jeg meg en del slike dager at jeg bare vil sove.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356122-trett-i-dag/#findComment-3062692
Del på andre sider

Gjest Vizzvazz

Jeg har hatt lave jernlagre, men har tatt en del jerntabletter.

Du bør få sjekket jernlagrene, slapphet og trøtthet kan gjerne skyldes det.

Tar du jern kan du risikere å få for mye jern og bli slapp og trøtt av det, man skal ikke ta jerntilskudd uten å få sjekket om man mangler det :)

B12 mangel kan også gi slapphet, så det er også lurt å få sjekket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356122-trett-i-dag/#findComment-3062784
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...