Gå til innhold

kjøleskap type merker

Gjest vil ha det beste på markedet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bob Saget

Disse gamle europeiske merkene består stort sett utelukkende av komponenter laget i Kina og Taiwan uansett i våre dager, så merket er hipp som happ.

Noen modeller kan ha feil som andre ikke har, slik at holdbarheten er varierende, men det er det umulig å vite på forhånd.

Trøsten er at hvitevarer knapt koster en brøkdel målt etter inntekt mot hva det gjorde den gang for 30-40 år siden når Bosch o.a. var nærmest uutslitelige

Har hatt begge, og begge funker fint. Etter en del år er dørforseglingen på Mieleskapet litt slitt, og en av hyllene i Bosch-skapet var sprukket. 1-1 med andre ord.

Det du bør se på (hvis det skal være fryser og kjøleskap sammen) er om de har separate kompressorer (mye bedre), og om de har vifte for å sirkulere luften.

Med vennlig hilsen

Annonse

Har en venninne som har kikka så mye på kjøleskap at jeg tror ho har mastergrad på det, minst. :D Når det gjelder innredning påstår ho at ingen ting slår Gram(m).

''Når det gjelder innredning påstår ho at ingen ting slår Gram(m).''

Tror jeg så gjerne!

Ikke det at jeg har mye erfaring, men Gram ble valgt her i huset for 17+ år siden, nettopp pga innredningen, og jeg har vært superfornøyd!

På hytta har vi et annet merke (husker ikke i farten hvilket), og selv om det er 13 år nyere, er det ikke i nærheten av å være like praktisk.

''Når det gjelder innredning påstår ho at ingen ting slår Gram(m).''

Tror jeg så gjerne!

Ikke det at jeg har mye erfaring, men Gram ble valgt her i huset for 17+ år siden, nettopp pga innredningen, og jeg har vært superfornøyd!

På hytta har vi et annet merke (husker ikke i farten hvilket), og selv om det er 13 år nyere, er det ikke i nærheten av å være like praktisk.

Neste gang skal jeg velge kjøleskap ut fra innredning, så da blir det sikkert Gram på meg også. :D

Neste gang skal jeg velge kjøleskap ut fra innredning, så da blir det sikkert Gram på meg også. :D

Vet ikke hvordan de er nå for tiden, da, men de var ihvertfall bra i 1993! :-)

Og ingen tegn på at dette kjøleskapet tar kvelden med det første, men slik kan kanskje komme brått på.

Vi kjøpte Gram da vi flyttet inn i nytt hus for 13 år siden. Utrolig praktisk kjøleskap, og til å stole på :-)

Men i fjor sluttet det å virke og vi måtte på kjøleskap-jakt. Fant ikke Gram, mener at de hadde sluttet å produsere kjøleskap, eller at det ikke ble importert til Norge?

Vi havnet på Samsung (helt greit, etter at vi fikk byttet en dings som laget fryktelig støy) - men hadde vi hatt råd, hadde vi valgt Miele.

Miele. Uten tvil. Jeg har akkurat pælma ut en drittskap fra Gram. Det bråkte og hørtes ut som en motorsykkel som ga full rulle. Hyllene ramlet ned og det rant vann ned over veggene inne i skapet.

Jeg har aldri hatt Miele før, men de er på topp kvalitetsmessig, og du merker at de har tenkt over det de har gjort. Innredningen kan skreddersyes og flyttes akkurat dit du vil ha den. Døra kan blokkeres vha stoppere så den ikke går lengre enn 90 grader. Skuffene går på skinner så de glir lett. Døra har demper/lukker så den glir pent igjen uten å "smelle" igjen.

Dette er ganske enkelt bedre om mere gjennomtenkt enn det meste jeg har hatt før av hvitevarer. Fra nå av blir det Miele for alle mine hvitevarebehov, selv om de er blant de dyreste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...