Gå til innhold

Noen her som kjøper ferdigbakte julekaker?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Altså; noen som ikke baker julekakene sine selv?

I så fall; hvilke kjøper du, og hvor kjøper du dem? Antar alle har sine favoritter av en grunn, og jeg vil gjerne vite hvorfor :)

(jeg trenger en leverandør, men vet ikke hvilken jeg skal velge - så er faringer mottas med takk!)

Fortsetter under...

Leverandør! Det var da seriøst,hehe.... Jeg kjøper mine på nærmeste dagligvarebutikk. Pepperkaker, serinakaker, kromkaker, kokostopper, smultringer, peppernøtter, kransekake. Mye bra å få. Og godt nok for mitt bruk. En prøver seg fram og finner sine favoritter. Smak og behag.

Persille1365381127

Leverandør! Det var da seriøst,hehe.... Jeg kjøper mine på nærmeste dagligvarebutikk. Pepperkaker, serinakaker, kromkaker, kokostopper, smultringer, peppernøtter, kransekake. Mye bra å få. Og godt nok for mitt bruk. En prøver seg fram og finner sine favoritter. Smak og behag.

Jeg vet, det er derfor jeg lurer på hvilken leverandør folk foretrekker :)

Jeg har aldri kjøpt en eneste julekake, men ettersom stedet jeg overtar har solgt julekaker i desember i alle år - så må jeg også gjøre det. Hvertfall nå. Fjorårets leverandør var visstnok veldig dyr, så jeg prøver å finne en annen.

Persille1365381127

''Altså; noen som ikke baker julekakene sine selv?''

Ja (hater alt som har med baking å gjøre).

''I så fall; hvilke kjøper du,''

Smultringer og pepperkaker.

'' og hvor kjøper du dem?''

Meny.

Smaker de godt da? Og husker du hva de koster?

Jeg har i årevis delegert de sju slaga til mannen. Onde tunger vil ha det til at han faktisk ikke baker dette selv en kveld mens jeg er borte, men faktisk kjøper dem.

I såfall er det bakeren som er rette stedet, og enten Baker Hansen eller Baker Brun (litt usikker på hvilken som er nærmest kontoret hans).

Der kan man få "litt av hvert" uten å ha sore mengder av hver type, bl a sirupsnipper, goro mm.

Annonse

Persille1365381127

Jeg har i årevis delegert de sju slaga til mannen. Onde tunger vil ha det til at han faktisk ikke baker dette selv en kveld mens jeg er borte, men faktisk kjøper dem.

I såfall er det bakeren som er rette stedet, og enten Baker Hansen eller Baker Brun (litt usikker på hvilken som er nærmest kontoret hans).

Der kan man få "litt av hvert" uten å ha sore mengder av hver type, bl a sirupsnipper, goro mm.

Ja, jeg vet at bakerne har - men jeg antar de baker selv. Jeg kan jo selvfølgelig høre om jeg kan kjøpe av dem, men antar det blir like dyrt som disse de hadde i fjor...

Takk likevel :)

Persille1365381127

Jeg liker sandkaker - disse kjøper jeg litt av. Min kjære mormor lever i beste velgående, så hun baker - stort sett med en del overskudd. Krumkakene hennes er ikke vonde :)

Jeg baker også selv, og vurderer å gjøre det nå også. Problemet er at jeg tror ikke jeg klarer å produsere nok til å dekke etterspørselen....

Men hjemmebakte er jo best da!

Jeg vet, det er derfor jeg lurer på hvilken leverandør folk foretrekker :)

Jeg har aldri kjøpt en eneste julekake, men ettersom stedet jeg overtar har solgt julekaker i desember i alle år - så må jeg også gjøre det. Hvertfall nå. Fjorårets leverandør var visstnok veldig dyr, så jeg prøver å finne en annen.

Jeg husker ikke navnet på leverandør fra år til år jeg, tar det som ser pent ut. Smaker det også bra, så kjøper jeg mer.

Annonse

Svigers kjøper såntnoe på Meny, og det virker greit nok.

Jeg verken kjøper eller baker julekaker, synes igrunn de fleste julekaker er stusselige greier.

Bortsett fra pepperkaker, da, hvor vi som regel kjøper deig på Ikea, for å ha pepperkakeverksted med ungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...