Gjest sjøstjerna Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 16 år....JA, h*n har rett til privatliv. Fin løsning om dere av og til kan se hva som blir lagt ut. Ellers så kan du ikke KREVE å bli venn på FB. Om de legger deg til, så tror jeg det uansett går ann å justere hva du får se. Mine ungdom har lagt meg til som venn. Jeg har ikke krevd noe som helst. Likeledes har noen av deres venner også lagt meg til. (Jeg pleier ikke invitere ungommens venner- men lar det bli evt deres initiativ). Om jeg har full innsyn i deres sider på FB vet jeg ikke. Har ikke spurt og spør ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alenemoren Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg gjør jo ikke det for å være slem. Jeg har aldri sjekket mobilen hans for meldinger, jeg prøver å få ham til å ta kompisene fra skolen med hjem slik at jeg blir kjent med dem. Og jeg vet hva de som bor rundt her holder på med fra sikker kilde. Og jeg er selvfølgelig redd for at han skal dette ut på galeien for han er litt naiv etter alle årene med bank og mobbing i bakgården. Kjære Dorthe. Jeg støtter deg fullt ut. "Overvåkning" som de andre kaller det, kaller jeg en ansvarlig mor. Du gjør det du må for å beskytte barnet ditt. Hadde ikke jeg "overvåket" og "spionert" på barnet mitt - så hadde jeg ikke funnet ut, kanskje før det var for sent, at han skulket, drakk alkohol i skoletiden, gjorde hærverk, gjorde innbrudd og etterhvert røykte hasj. Dette er ting man gjerne vil finne ut av før det har gått såpass langt at det ikke bare er i "startgropa" og man kan gjøre noe med det! Dersom man har en "legitim grunn" - som du, i ditt tøffe bomiljø, og oss - nyinnflyttet til nytt sted, usikker ungdom som søker feil/dårlig vennemiljø..... Da MÅ en gjøre ting som en helst ikke vil gjøre. Har bittelitt dårlig samvittighet, men prøver å fortelle meg selv at jeg har gjort det av de riktige årsakene. Har ikke snoket og gravd i "dagbok" eller private chatter, annet enn å raskt skumme gjennom for nøkkelord (sånn fant jeg ut om hasjen). Jeg er ALT for glad i denne ungen til å la være å passe på, og alt for redd for at han skal havne skeivt utpå, noe han har hatt gode forutsetninger for å gjøre over de siste 2-3 årene. Det er tøft og kjempetrist å ikke kunne stole på han/miljøet, og slappe 100% av, men jeg håper at det vil bære frukter på sikt. Det ideelle er selvsagt å kunne stole på at barna er englebarn og aldri gjør noe galt - men så lenge man VET at de er i et dårlig miljø, så vil de før eller siden bli "lokket med" og gjøre dårlige valg for sin egen del. Da MÅ en passe på, for å beskytte ungen! Jeg har gjort det samme som deg, fant dessverre ut negative ting, men fikk stoppet det i "tide", og det ser ut til at det kanskje kommer til å gå bra. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alenemoren Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg mener heller ikke at man skal overvåke i hemmelighet, da begynner vi virkelig å snakke om omtramp. Det jeg snakker om er at man har lagt noen retningslinjer på forhånd, hvor man faktisk blir enig med barnet i hva som kreves og hva man forventer at foreldrene skal kunne ha innsikt i. Men hvis man VET (uten å få det bekreftet) at barnet driver med ting h*n ikke skal, her snakker vi rus/kriminalitet - og vedkommende er VELDIG hemmelighetsfull og "knallhard" i maska, vanskelig å avsløre hva som er hva når det blir snakket ordentlig? Hvis h*n VET at det er en sjanse for at noen skal lese hva h*n driver med, så vil h*n såklart ikke være helt ærlig, da skjer det i andre fora. Det handler også om å beskytte ungen "mot seg selv", og prøve å forhindre værre ting enn å krenke privatlivets fred. Men det gjelder jo selvsagt i mer spesielle tilfeller (som hos oss), det gjelder ikke vanlige barn, med helt vanlige venner og fritidsinteresser- og aktiviteter. Når det gjelder dem, syns jeg de skal få ha sine profiler i fred, og avtale på forhånd hva som er ok og ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kjære Dorthe. Jeg støtter deg fullt ut. "Overvåkning" som de andre kaller det, kaller jeg en ansvarlig mor. Du gjør det du må for å beskytte barnet ditt. Hadde ikke jeg "overvåket" og "spionert" på barnet mitt - så hadde jeg ikke funnet ut, kanskje før det var for sent, at han skulket, drakk alkohol i skoletiden, gjorde hærverk, gjorde innbrudd og etterhvert røykte hasj. Dette er ting man gjerne vil finne ut av før det har gått såpass langt at det ikke bare er i "startgropa" og man kan gjøre noe med det! Dersom man har en "legitim grunn" - som du, i ditt tøffe bomiljø, og oss - nyinnflyttet til nytt sted, usikker ungdom som søker feil/dårlig vennemiljø..... Da MÅ en gjøre ting som en helst ikke vil gjøre. Har bittelitt dårlig samvittighet, men prøver å fortelle meg selv at jeg har gjort det av de riktige årsakene. Har ikke snoket og gravd i "dagbok" eller private chatter, annet enn å raskt skumme gjennom for nøkkelord (sånn fant jeg ut om hasjen). Jeg er ALT for glad i denne ungen til å la være å passe på, og alt for redd for at han skal havne skeivt utpå, noe han har hatt gode forutsetninger for å gjøre over de siste 2-3 årene. Det er tøft og kjempetrist å ikke kunne stole på han/miljøet, og slappe 100% av, men jeg håper at det vil bære frukter på sikt. Det ideelle er selvsagt å kunne stole på at barna er englebarn og aldri gjør noe galt - men så lenge man VET at de er i et dårlig miljø, så vil de før eller siden bli "lokket med" og gjøre dårlige valg for sin egen del. Da MÅ en passe på, for å beskytte ungen! Jeg har gjort det samme som deg, fant dessverre ut negative ting, men fikk stoppet det i "tide", og det ser ut til at det kanskje kommer til å gå bra. ) Takk for at du skrev det. Jeg begynte virkelig å tvile på at jeg gjorde det riktige nå. Heldigvis har ikke min gjort noe voldsomt gærnt enda, men han er bare 14 og som sagt naiv. Jeg beklager at du fant så mange kjipe opplysninger, men det var atskillig bedre at du fant det ut i tide enn at det skulle gått enda lenger uten at du hadde hatt mulighet til å ta tak i det. Og jeg vet hvor vanskelig det er å få hjelp når ungene har kommet utpå, ingen vil påta seg ansvaret og man klarer sjelden å gjøre noe sjøl. Så jeg håper virkelig at du og han har fått hjelp og at du har fått ham på rett kjøl slik at det ender bra. For det er jo det som er viktig og så får vi bruke de midlene vi har for å prøve og holde dem på den smale sti. For meg er det helt åpenlyst at selv de snilleste ungene hjemme, kan være ute på kjøret på andre arenaer. Det er ikke det man ønsker for ungene og i 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg gjør jo ikke det for å være slem. Jeg har aldri sjekket mobilen hans for meldinger, jeg prøver å få ham til å ta kompisene fra skolen med hjem slik at jeg blir kjent med dem. Og jeg vet hva de som bor rundt her holder på med fra sikker kilde. Og jeg er selvfølgelig redd for at han skal dette ut på galeien for han er litt naiv etter alle årene med bank og mobbing i bakgården. ''Jeg gjør jo ikke det for å være slem'' Nei, det tror ikke jeg heller og i visse tilfeller er man bare nødt. Noen ungdommer må også beskyttes mot seg selv som i det tilfelle jeg skrev om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 ''Jeg gjør jo ikke det for å være slem'' Nei, det tror ikke jeg heller og i visse tilfeller er man bare nødt. Noen ungdommer må også beskyttes mot seg selv som i det tilfelle jeg skrev om. tilfellet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du får bare meldinger om ting som likevel ligger på veggen hennes da eller? Hvorfor er det ikke tilstrekkelig for deg å være venn da? ''Du får bare meldinger om ting som likevel ligger på veggen hennes da eller? Hvorfor er det ikke tilstrekkelig for deg å være venn da?'' Du sier (spør om) noe :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 ''Jeg gjør jo ikke det for å være slem'' Nei, det tror ikke jeg heller og i visse tilfeller er man bare nødt. Noen ungdommer må også beskyttes mot seg selv som i det tilfelle jeg skrev om. Jeg har aldri sjekket de to andre, men har nok følt at jeg har hatt mer kontroll på dem fordi jeg kjente foreldrene og de bodde i nærheten av oss og var her ofte. Min drar fra den ene enden av byen til den andre for å besøke kompisene som jeg da ikke kjenner annet enn de han har hatt med hjem. Men den viktigste grunnen er nok at han er en helt annen type enn de to andre. Jeg har i hvert fall såpass kontroll at han i en alder av 14, kommer hjem klokka 9 både på hverdager og helger og ringer hvis han blir forsinket og det er verken alkohol eller dop med i bildet. Og han har funnet ut at det ikke nytter å lyve, det blir gjennomskuet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3062994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg har aldri sjekket de to andre, men har nok følt at jeg har hatt mer kontroll på dem fordi jeg kjente foreldrene og de bodde i nærheten av oss og var her ofte. Min drar fra den ene enden av byen til den andre for å besøke kompisene som jeg da ikke kjenner annet enn de han har hatt med hjem. Men den viktigste grunnen er nok at han er en helt annen type enn de to andre. Jeg har i hvert fall såpass kontroll at han i en alder av 14, kommer hjem klokka 9 både på hverdager og helger og ringer hvis han blir forsinket og det er verken alkohol eller dop med i bildet. Og han har funnet ut at det ikke nytter å lyve, det blir gjennomskuet. Man kjenner jo barna sine og vet når kontroll er nødvendig. Sønnen min drar bare på kino, trener og sitter hjemme og spiller poker med et par venner. Han er så rolig at det nesten har bekymret meg. Eldstedatteren flakser og flyr, men hun bekymrer meg ikke.Hun har kontroll på seg selv. Dessuten er hun jo snart 20. Jeg har ingen behov for å ha henne på vennelista mi nå, men vi ble det da vi bodde utenlands. Det var greit da, så kunne vi snakkes der. Den yngste er naturlig nok ikke på facebook enda og litt for tidlig og si hvordan hun vil bli, men jeg tror det er et litt annet miljø her enn der du bor. Det høres ganske tøft ut det miljøet du beskriver :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Man kjenner jo barna sine og vet når kontroll er nødvendig. Sønnen min drar bare på kino, trener og sitter hjemme og spiller poker med et par venner. Han er så rolig at det nesten har bekymret meg. Eldstedatteren flakser og flyr, men hun bekymrer meg ikke.Hun har kontroll på seg selv. Dessuten er hun jo snart 20. Jeg har ingen behov for å ha henne på vennelista mi nå, men vi ble det da vi bodde utenlands. Det var greit da, så kunne vi snakkes der. Den yngste er naturlig nok ikke på facebook enda og litt for tidlig og si hvordan hun vil bli, men jeg tror det er et litt annet miljø her enn der du bor. Det høres ganske tøft ut det miljøet du beskriver :-( Eldstemann var som sønnen din og dattera mi som dattera di. Ingenting å bekymre seg for, i hvert fall trodde jeg det. I ettertid har nok dattera fortalt ting som ikke var det morsomste i verden, men det gikk jo bra og hun hadde kontroll. Det var like mye dop her den gangen, men noen ganger tenker jeg at de som vokser opp her ofte ser baksiden av medaljen og ting blir lite spennende og heller skremmende uten at man behøver å si så mye. Å se at andre har narkomane foreldre er en ting som de unge ikke synes er kult. Det ante ikke jeg før hun fortalte meg det. Eller at mødre sitter på Lompa hver kveld og har med seg forskjellige menn hjem stadig vekk. Og enda er det sikkert endel ting jeg ikke vet noe om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Synes ikke du skal kreve å få være venn med han på facebook nei. Dette er noe ungdommene selv må få bestemme. Jeg er venn med alle mine, men de er eldre og det var de som spurte meg. Vi har også et så åpent forhold at de nok ikke er så redd for det som jeg evt får vite der. Jeg har heller ikke så mye å skjule :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mui Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Synes ikke du skal kreve å få være venn med han på facebook nei. Dette er noe ungdommene selv må få bestemme. Jeg er venn med alle mine, men de er eldre og det var de som spurte meg. Vi har også et så åpent forhold at de nok ikke er så redd for det som jeg evt får vite der. Jeg har heller ikke så mye å skjule :-) Jeg har noen av barna på facebook og andre ikke. Jeg respekterer at ikke alle vil ha meg der, men har prøvd å lære dem opp til at de aldri må skrive/legge ut ting som ikke tåler dagens lys. Tror ikke du er helt garantert at ikke andre klarer å komme seg inn. De sier jo at enkelte arbeidsgivere søker seg frem på facebook før de ansetter folk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 http://www.digi.no/856030/bor-ikke-ha-barnet-som-facebook-venn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alenemoren Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Takk for at du skrev det. Jeg begynte virkelig å tvile på at jeg gjorde det riktige nå. Heldigvis har ikke min gjort noe voldsomt gærnt enda, men han er bare 14 og som sagt naiv. Jeg beklager at du fant så mange kjipe opplysninger, men det var atskillig bedre at du fant det ut i tide enn at det skulle gått enda lenger uten at du hadde hatt mulighet til å ta tak i det. Og jeg vet hvor vanskelig det er å få hjelp når ungene har kommet utpå, ingen vil påta seg ansvaret og man klarer sjelden å gjøre noe sjøl. Så jeg håper virkelig at du og han har fått hjelp og at du har fått ham på rett kjøl slik at det ender bra. For det er jo det som er viktig og så får vi bruke de midlene vi har for å prøve og holde dem på den smale sti. For meg er det helt åpenlyst at selv de snilleste ungene hjemme, kan være ute på kjøret på andre arenaer. Det er ikke det man ønsker for ungene og i Hei igjen, og takk skal du ha. Ting tar tid. Det er ikke bare å buse ut med det man finner ut heller, noen ganger kan det være lurt å holde kortene til brystet og bare "vite". Ta sine forhåndsregler, og kontakte instanser, som feks politiet/forebyggende for urinprøve (han har frivillig ungdomskontrakt, så de har anledning til å innkalle han til tilfeldige prøver), og avsløre hasjen den veien. Jeg er ikke "busta", og kommer heller ikke til å "snoke" på en stund. Men vet nå av erfaring at det går i perioder så det kan godt hende at jeg kommer til å sjekke igjen om 4-6 mnd..... hvis magefølelsen ikke er god. Ja håper at ting retter seg litt nå, div. tiltak og forhåpentligvis flere på vei. Trivsel på skole er første tiltak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg er så utrolig heldig å få være venn med min datter på fb, og det har jeg sagt også - at jeg synes jeg er heldig. Jeg får ta litt del i hennes liv, men skal jeg kommentere noe må jeg spørre først. Jeg holder min del av avtalen, og jeg stiller heller aldri kritiske spørsmål rundt det hun foretar seg. Vi har et veldig nært forhold til hverandre, og hun elsker å vise meg vennene sine der inne. Det hender jeg stusser over at hun haker ut partnere hun ikke har, unger som egentlig er venninner, en haug med søsken for moro skyld osv, men jeg sier ikke noe kritisk. Jeg krever ingenting, men er glad vi er så gode venner som vi er ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg synes 16-åringer bør få være på FB uten at mor eller far skal kreve å være på vennelisten deres. Når det gjelder en 13-åring er jeg mer i tvil, her synes jeg i det minste mor og far må ha tilgang til det som legges ut. Sånn tenker jeg også. Min snart 13-årige sønn har akkurat fått fb, noe han hadde tryglet om ganske lenge. Jeg sa det var greit nå, mot innsyn. Han oppførte seg ikke så bra på Nettby for noen år siden, og det har han betalt for lenge. Jeg stengte kontoen hans der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei igjen, og takk skal du ha. Ting tar tid. Det er ikke bare å buse ut med det man finner ut heller, noen ganger kan det være lurt å holde kortene til brystet og bare "vite". Ta sine forhåndsregler, og kontakte instanser, som feks politiet/forebyggende for urinprøve (han har frivillig ungdomskontrakt, så de har anledning til å innkalle han til tilfeldige prøver), og avsløre hasjen den veien. Jeg er ikke "busta", og kommer heller ikke til å "snoke" på en stund. Men vet nå av erfaring at det går i perioder så det kan godt hende at jeg kommer til å sjekke igjen om 4-6 mnd..... hvis magefølelsen ikke er god. Ja håper at ting retter seg litt nå, div. tiltak og forhåpentligvis flere på vei. Trivsel på skole er første tiltak. Nei, det hjelper ikke å sette dem til veggs og true dem til å stoppe. Det øyeblikket de har funnet ut at vi voksne ikke kan bestemme lenger da er ting kjørt. Det gjelder de ungene som ikke har gjort noe galt heller. Jeg har sett ting gå gærnt for andre og jeg vet i hvert fall hva jeg ikke skal gjøre men jeg håper jo selvfølgelig at det ikke blir aktuelt. Men i motsetning til mange andre så vet jeg at ting kan skje hvem som helst fra hvor som helst og at ting ofte er en tilfeldighet. Uff, jeg får helt vondt i magen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alenemoren Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Nei, det hjelper ikke å sette dem til veggs og true dem til å stoppe. Det øyeblikket de har funnet ut at vi voksne ikke kan bestemme lenger da er ting kjørt. Det gjelder de ungene som ikke har gjort noe galt heller. Jeg har sett ting gå gærnt for andre og jeg vet i hvert fall hva jeg ikke skal gjøre men jeg håper jo selvfølgelig at det ikke blir aktuelt. Men i motsetning til mange andre så vet jeg at ting kan skje hvem som helst fra hvor som helst og at ting ofte er en tilfeldighet. Uff, jeg får helt vondt i magen. En må bare gjøre så godt en kan, og prøve å ha øyne og ører med seg. Det går som regel godt, men en vet også at det i en liten prosent ikke går godt, og en vil iallefall IKKE at ens eget barn skal havne i den kategorien!! Så da får en heller ty til litt utradisjonelle og ufine metoder i moderskapets og beskytterens navn. Bedre det enn alternativet - å ikke finne ut i tide... Heldigvis bor ikke vi i en stor by, men rusproblematikken er stor her likevel. KLEM og sov godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 En må bare gjøre så godt en kan, og prøve å ha øyne og ører med seg. Det går som regel godt, men en vet også at det i en liten prosent ikke går godt, og en vil iallefall IKKE at ens eget barn skal havne i den kategorien!! Så da får en heller ty til litt utradisjonelle og ufine metoder i moderskapets og beskytterens navn. Bedre det enn alternativet - å ikke finne ut i tide... Heldigvis bor ikke vi i en stor by, men rusproblematikken er stor her likevel. KLEM og sov godt. Sov godt du også. Klem til deg og lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 ''Gjorde forresten en god avtale med min datter, som hun selv også synes var helt grei; Facebook-profilen hennes ble opprettet med min mailadresse, slik at jeg får mailer med tags, meldinger osv:-) Det er temmelig praktisk...'' Gosjameg, sier nå jeg! Snakk om å bli fullstendig overvåket av mor. ''Gosjameg, sier nå jeg! Snakk om å bli fullstendig overvåket av mor.'' Der må jeg nesten si meg enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356152-krever-du-%C3%A5-f%C3%A5-v%C3%A6re-venn-med-din-ungdom-p%C3%A5-fb/page/5/#findComment-3063241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.