Gjest Jacobf Skrevet 15. november 2010 Skrevet 15. november 2010 Hei Jeg pleier å jogge hver uke 2-3 ganger. Jeg er født i 1951 og har i det siste året vært plaget av en stekkskade i venstre legg. Når jeg løper får jeg ofte strekk på nytt på samme sted selv om jeg løper forsiktig. Hva kan jeg gjøre? hvordan kan jeg trene opp leggen? 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. november 2010 Skrevet 15. november 2010 En slik senestrekk som stadig kommer tilbake skyldes sansynligvis en eller annen tidligere skade. En slik skade kan ofte forkorte muskulaturen i leggen og disponerer for nye strekker. Få t.eks. en fysioterapeut til å sjekke ut dette og hvis dette er tilfelle vil du få treningråd også. Men uansett, variert trening er tingen for deg. Varier treningen med sykling, jogging, turer i skog og mark, svømming, ski og for all del noe styrketrening. Så til slutt, har du bra treningssko ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.