Gå til innhold

Til alle gravide og de som har vært gravide

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelig, men usikker gravid

Fant ut at jeg var gravid for en uke siden. :)

Første gangen min og nettopp derfor jeg er usikker ang. følelser,symptomer ++. Jeg er altså 5 uker på vei (5 uker siden første dag siste mens), og det eneste av symptomene jeg har er ømme bryster. Og da jeg fant ut at jeg var gravid fikk jeg en følelse av ro på en måte, og følte virkelig at jeg var gravid (to tester viste også det), men nå føler jeg det ikke lenger. Føler ingenting. (psykisk altså) Er det fordi jeg har vendt meg til tanken, eller kan det rett og slett være noe annet?

Er livredd for abort, så tenker mye på det, selv om jeg vet at det ikke er bra, men det er vansklelig å stenge ut disse følelsene.

Kjøpte lifeline gravid tabl i helgen og avføringen min ble svart den dagen, men ikke senere. Er det vanlig? (tenker at det kanskje er slik pga de blåbær tab, siden jeg får svart avføring når jeg har spist blåbær)

Noen som kan dele litt tanker med en forvirret gravid kvinne?

Fortsetter under...

* Helsedirektoratet anbefaler at barnehagen bruker magre melketyper, som skummet melk, ekstra lettmelk eller lettmelk både i matlaging og til måltidene. Både søtmelk og syrnet melk kan brukes.

* Gi ikke barna ubegrenset med melk. Ett glass melk (1 – 11/2 dl) er for de fleste barn nok i løpet av et måltid.

* Kumelk kan fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten i spedbarnsperioden og bør som hovedregel ikke brukes som drikke eller i grøt det første leveåret.

* Mindre mengder kumelk kan brukes i matlaging fra cirka ti måneders alder. Fra denne alderen kan også noe yoghurt og syrnet melk.

Kilde: Helsedirektoratet

Jeg vil bare si gratulerer :) Jeg tror du kommer til å være noe forvirret i lang tid fremover og det er lite jeg kan bidra med i forhold til det. Forsøk å ikke bekymre deg, men nyt det! Lettere sagt enn gjort, jeg vet :)

Tusen takk, og takk for beroligende ord. Mannen min sier og at jeg ikke må gå rundt og bekymre meg konstant, at jeg ikke kan kontrollere situasjonen, men det er jammeni ikke lett dette her. "gleder" meg til jeg får flere symptomer, hehe....

Annonse

* Helsedirektoratet anbefaler at barnehagen bruker magre melketyper, som skummet melk, ekstra lettmelk eller lettmelk både i matlaging og til måltidene. Både søtmelk og syrnet melk kan brukes.

* Gi ikke barna ubegrenset med melk. Ett glass melk (1 – 11/2 dl) er for de fleste barn nok i løpet av et måltid.

* Kumelk kan fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten i spedbarnsperioden og bør som hovedregel ikke brukes som drikke eller i grøt det første leveåret.

* Mindre mengder kumelk kan brukes i matlaging fra cirka ti måneders alder. Fra denne alderen kan også noe yoghurt og syrnet melk.

Kilde: Helsedirektoratet

Feil plass?? ;)

Gjest Utålmodig sjel

Tusen takk, og takk for beroligende ord. Mannen min sier og at jeg ikke må gå rundt og bekymre meg konstant, at jeg ikke kan kontrollere situasjonen, men det er jammeni ikke lett dette her. "gleder" meg til jeg får flere symptomer, hehe....

Huske jeg var hos legen med mitt ønskede svangerskap. Ble kjempeskuffa over at jeg bare ble sendt hjem med beskjed om at testen var positiv, gratulerer du er gravid. Jeg ville jo vite mer....var alt bra og sånn. Og det var det jo.

I dag hadde jeg gått til privat gynekolog og tatt ultralyd lenge før uke 12. Hadde ikke hatt tålmodighet til annet.

Mannen din har rett uten at det sikkert hjelper nevneverdig ;) Dere går en fantastisk tid i møte og bekymringer er en naturlig del av dette. Du får be om hans hjelp til å rasjonalisere nåtr det tar av hehe. Kos dere!

Huske jeg var hos legen med mitt ønskede svangerskap. Ble kjempeskuffa over at jeg bare ble sendt hjem med beskjed om at testen var positiv, gratulerer du er gravid. Jeg ville jo vite mer....var alt bra og sånn. Og det var det jo.

I dag hadde jeg gått til privat gynekolog og tatt ultralyd lenge før uke 12. Hadde ikke hatt tålmodighet til annet.

Hehe.

Nei, jeg skal nok ikke vente lenge med ultralyd. Så snart jeg har vært hos legen, bestille jeg ultralyd time. Klarer ikke å vente til uke 18, når den vanlige ultralyden er.

Gjest verinoca

Redsel for abort følger rett og slett med det å være gravid. Du er i gang med et helt nytt liv av bekymringer, det er bare å brette opp ermene ;o)

Noen har masse symptomer omtrent fra befruktning, andre merker bare at de får en liten kul på magen før babyen popper ut. ALT varierer, og det meste er normalvarianter.

Barnimagen er vel en populær side, men jeg brukte den ikke så mye. Var så mange hysteriske/fanatiske damer der.

Ønsker deg lykke til med magen, det er en fantastisk tid :-)

Redsel for abort følger rett og slett med det å være gravid. Du er i gang med et helt nytt liv av bekymringer, det er bare å brette opp ermene ;o)

Noen har masse symptomer omtrent fra befruktning, andre merker bare at de får en liten kul på magen før babyen popper ut. ALT varierer, og det meste er normalvarianter.

Barnimagen er vel en populær side, men jeg brukte den ikke så mye. Var så mange hysteriske/fanatiske damer der.

Ønsker deg lykke til med magen, det er en fantastisk tid :-)

Ja, du har rett i ALT, hehe, jeg vet. Skal prøve å slappe av. Er på disse "mamma-gravid-sidene" hele tiden og det er igrunnen derfor jeg har blitt skremt, av alle disse skrekkhistoriene. Burde holde meg langt unna de, men så vil man også være opplyst. Tror jeg heller skal fortsette å lese på de bøkene jeg har kjøpt, de er litt mer optimistiske :)

Blir også gal av å ikke kunne fortelle det til noen enda. (kan, men vi har bestemt oss for å vente litt.), er vanskelig i disse juldebord-tidene å lyge hele tiden. Får vel snart pinnochio nese av det :P

Glede meg til å snart dele lykken med andre. =)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...