Gå til innhold

Jeg blir gaaal av kjøleskapet her...

Anbefalte innlegg

Gjest kjøleskapmaja

Jeg leier en leilighet med kjøleskap.. altså det er ikke mitt men huseieren sitt. Det er kun 2 år gammelt og det er kun jeg som har brukt det.

Nå fikk jeg en skyhøy strømregning som ikke ligner noe og helt vilt mye strøm er brukt, enda jeg har vært bortreist store deler av tiden regningen gjelder for.

Så har jeg begynt å legge merke til at kjøleskapet durer og durer i et sett....blir gal av durelyden...Det er et slikt kjøleskap som har frysedel nederst (egen dør) og selvrensende eller hva man sier... har akkurat fryst av fryseren så tok ut strømmen for hele kjøleskapet i ca 8 timer her en dag forrige uke. Men likevel durer det like mye og vanndråpene som liksom skal renne inne i selve kjøleskapet har fryst til is allerede dagen etter at jeg hadde fryst det av..

Kan det være noe galt med dette nye kjøleskapet? Er det noe jeg kan gjøre? Er det kanskje pga av kjøleskapet at strømmen har durt og gått alt for mye?

Må jeg si fra til huseier da kanskje for å be han få noen til å sjekke kjøleskapet?

Vet ikke hva jeg skal gjøre..trenger virkelig tips og hjelp her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356189-jeg-blir-gaaal-av-kj%C3%B8leskapet-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket det hullet hvor vanndråpene i kjøleskapet skal gå ut at det ikke er tett? Det har sikkert ikke noe med lyden å gjøre, men når skapet begynner å få frosne vanndråper inni så pleier det hullet å være tett.

En annen ting du kan sjekke er at den slangen bak som vannet skal renne gjennom ikke har falt av. Det skjedde meg en gang og da ble hele kjøledelen vått i bunnen.

Har du sjekket det hullet hvor vanndråpene i kjøleskapet skal gå ut at det ikke er tett? Det har sikkert ikke noe med lyden å gjøre, men når skapet begynner å få frosne vanndråper inni så pleier det hullet å være tett.

En annen ting du kan sjekke er at den slangen bak som vannet skal renne gjennom ikke har falt av. Det skjedde meg en gang og da ble hele kjøledelen vått i bunnen.

''Det skjedde meg en gang og da ble hele kjøledelen vått i bunnen.''

Det skjedde vel strengt tatt, og forhåpentligvis, med kjøleskapet ditt! ;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Er kjøleskapet vatret? Står det inntil noe? Moren min kjøpte et kjøleskap for noen mnd siden og jeg orket nesten ikke ulyden fra det etter bare noen timer. Noen kjøleskap durer faktisk mye og det er derfor man gjerne legger litt ekstra penger i slikt når man kjøper. Særlig om kj.skapet skal stå slik at du faktisk ganske nær det, feks ved åpen kjk. løsning. Det kan være et dårlig skap, selv om det er relativt nytt. Mye kan tyde på det i og med at det iser etter kort tid. De fleste nye køleskap har jo også en defrost funksjon (det kalles noe slikt) som forhindrer dette.

Gjest kjøleskapmaja

Er kjøleskapet vatret? Står det inntil noe? Moren min kjøpte et kjøleskap for noen mnd siden og jeg orket nesten ikke ulyden fra det etter bare noen timer. Noen kjøleskap durer faktisk mye og det er derfor man gjerne legger litt ekstra penger i slikt når man kjøper. Særlig om kj.skapet skal stå slik at du faktisk ganske nær det, feks ved åpen kjk. løsning. Det kan være et dårlig skap, selv om det er relativt nytt. Mye kan tyde på det i og med at det iser etter kort tid. De fleste nye køleskap har jo også en defrost funksjon (det kalles noe slikt) som forhindrer dette.

Siden jeg bare leier så aner jeg ikke om dette er et dyrt/bra kjøleskap eller billig,,,, men det ser dyrt ut og er av merket Elektrolux, det er vel ganske bra merke skulle jeg tro?

Det er nok sånn defroster sak på denne også... ;)

Siden jeg bare leier så aner jeg ikke om dette er et dyrt/bra kjøleskap eller billig,,,, men det ser dyrt ut og er av merket Elektrolux, det er vel ganske bra merke skulle jeg tro?

Det er nok sånn defroster sak på denne også... ;)

Samme merket som min mor har, det durer infernalsk. Jeg ble tussete av lyden etter kort tid. Men nå skal det sies at jeg ikke liker durelyder og tar de godt inn :) Håper du finner ut av det.

Vi kjøpte nytt kjøleskap i fjor sommer, og det durte først noe helt vanvittig. Vi klaget til de som hadde kommet med det, og da kom det en fyr som justerte på noe med vatringen. Og det hjalp litt.

Men det hadde en vanvittig høyfrekvent during som gjorde at vi fikk vondt i hodet av å være på kjøkkenet.... Helt grusomt. Etter et år fikk vi somlet oss til å klage, og da det etter enda noen uker kom en mann for å se på det, byttet han ut en liten "dings" som gjorde at nå er det helt normalt igjen.

Vi hadde et sånt hull som kondensvanet skal renne inn i på det gamle kjøleskapet. Av og til tettet det seg med ekkelt gugg, og da renner vannet inni kjøleskapet i stedet. Vet ikke om det har med strømforbuke å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...