Gå til innhold

Hva slags julemiddager lager dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvor interessante er egentlig slike oppramsinger... midt i november... eller når som helst.

De er minst interessante rundt St. Hans. Etter som mørket siger på blir de mer interessante. De som synes det ikke er mørkt nå bør vente en måned til, og hoppe over slike tråder. Det gjøres slik at når en har lest overskriften så er det nok..............over og ut....

Det blir ikke jul uten

* Rakfisk med tilbehør lille julaften

* Ribbe og medisterkaker med poteter, surkål/ rødkål, svisker, eple og portvinsgele på julaften

* Pinnekjøtt og kålrabistappe nyttårsaften

Det blir heller ikke jul uten 1. juledagsfrokost med hjemmelagd leverpostei og lammerull + diverse, 1. juledagsfesten med utvidet og kingsize koldtbord hos min manns familie og 3. juledagssodd med skjenning hos min tante.

Har fram til nå ignorert juletrådene her inne, men nå kjente jeg faktisk suget komme sigende... ;-)

Juleaften spiser vi tradisjonell dansk julemiddag med and, sukkerbrunede poteter, rødkål og waldorfsalat, og så ris'a'la'mande til dessert. Første juledag spiser vi tradisjonell islandsk julemiddag, røkt lammekjøtt, hvit saus, kokte poteter, erter og spesielt dekorert brød.

Lille juleaften spiser vi lutefisk og 6. januar spiser vi pinnekjøtt med kålrotstappe.

Ribbe spiser vi muligens, men har ikke faste tradisjoner på det.

De er minst interessante rundt St. Hans. Etter som mørket siger på blir de mer interessante. De som synes det ikke er mørkt nå bør vente en måned til, og hoppe over slike tråder. Det gjøres slik at når en har lest overskriften så er det nok..............over og ut....

Noen stiller spørsmål om jul eller påske av genuin interesse, men spørsmål av denne type og ordlyd (se også tråden før) tyder på at interessen er høyst måtelig, og først og fremst dreier seg om å skrive innlegg som nærmest er sikret svar.

Annonse

* svineribbe, medisterkaker, surkpl, rødkål, poteter mm

* pinnekjøtt med kålrabistappe og rot mos

* lutefisk med bacon, erterstuing, sennep mm

Lager du alle de tingene på julaften? Jeg synes jeg er flink som lager to fulle middager til den ene dagen da den ene ungen ikke spiser pinnekjøtt og den andre ikke svineribbe. Og nå får jeg antagelig en på besøk som er vant til å spise torsk, men vil han ha det så får han lage det sjøl. Det gidder ikke jeg på julaften altså.

Lager du alle de tingene på julaften? Jeg synes jeg er flink som lager to fulle middager til den ene dagen da den ene ungen ikke spiser pinnekjøtt og den andre ikke svineribbe. Og nå får jeg antagelig en på besøk som er vant til å spise torsk, men vil han ha det så får han lage det sjøl. Det gidder ikke jeg på julaften altså.

Ånei, svarte på hva slags middager jeg prøver å få til i løpet av jula :-)

På julaften blir det kun én middag, og det er svineribbe m/ tilbehør, og riskrem med mandel i til dessert :-)

Ånei, svarte på hva slags middager jeg prøver å få til i løpet av jula :-)

På julaften blir det kun én middag, og det er svineribbe m/ tilbehør, og riskrem med mandel i til dessert :-)

Jeg synes det var litt mange på en dag skjønner du :o)

Jeg synes det var litt mange på en dag skjønner du :o)

Det skjønner jeg veldig godt :-)

Nei, det får da være måte på. det skal være jul for meg også *he he*

Heldigvis har vi ingen særinger som ikke kan spise det samme som de andre - hører jo stadig vekk om dem som har en svigerfar el annet som nekter å spise noe annet enn X på julaften, så da må det lages to retter osv... *grøss*

Det skjønner jeg veldig godt :-)

Nei, det får da være måte på. det skal være jul for meg også *he he*

Heldigvis har vi ingen særinger som ikke kan spise det samme som de andre - hører jo stadig vekk om dem som har en svigerfar el annet som nekter å spise noe annet enn X på julaften, så da må det lages to retter osv... *grøss*

For meg er det greit å lage de to på julaften og så spiser jeg det kaldt første og andre dag og da er jeg gjerne lei ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...