Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym49

Hei, jeg er en jente på 26år som har mistet meg selv litt føler jeg. Jeg sliter med dårlig kosthold og en rekke symptomer som jeg tror stammer derfra. En beskrivelse av en typisk dag ville være kaffe (caffe latte) til frokost, bolle eller skive, så middag (den er relativ sunn grunnet mine barn), men jeg styrer unna grønnsaker av alle slag. Når ungene har lagt seg blir det små spising av nøtter eller annet godt som for eksempel chips, kjeks osv. Og gjennom hele dagen drikker jeg pepsi max, ca 5 glass om dagen. I helgene spiser jeg mye mer junk food. Hva er egentlig konsekvensene av et slikt kosthold? Jeg klarer bare ikke å slutte, føler meg avhengig av alt sukkeret. Jeg veier nå 67kilo, og trener ikke, da jeg er kjempe trøtt/sliten og har nok med å ta vare på barna mine. Jeg blir fysisk kvalm av smaken på grønnsaker og fisk. Jeg er ikke så opptatt av vekt nedgang og sånn, men mer hva det gjør med meg fysisk. Og kan man få hjelp til kostholdsendringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356225-veldig-kresend%C3%A5rlig-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er viktig å med vitaminer og mineraler som bl.a. kommer fra grønnsaker. Du kan lage fristende salater med varm kyllingbryst eller egg. Putt i litt pasta eller ris hvis det ikke metter nok. Putt i det du liker og ha en god oljedressing på. Du får kjøpt ferdig miksede gode oljedressinger på butikken. Du kan også ha grønnsaker i saus som sursøt saus eller indiske sauser som tikka masala og curry. Lag litt sunn ris til og friske grønnsaker. Sammen smaker det godt.

Det er viktig med vitaminer og mineraler som bl.a. kommer fra grønnsaker. Du kan lage fristende salater med varm kyllingbryst eller egg. Putt i litt pasta eller ris hvis det ikke metter nok. Putt i det du liker og ha en god oljedressing på. Du får kjøpt ferdig miksede gode oljedressinger på butikken. Du kan også ha grønnsaker i saus som sursøt saus eller indiske sauser som tikka masala og curry. Lag litt sunn ris til og friske grønnsaker. Sammen smaker det godt.

Gjest anonym49

Det er viktig med vitaminer og mineraler som bl.a. kommer fra grønnsaker. Du kan lage fristende salater med varm kyllingbryst eller egg. Putt i litt pasta eller ris hvis det ikke metter nok. Putt i det du liker og ha en god oljedressing på. Du får kjøpt ferdig miksede gode oljedressinger på butikken. Du kan også ha grønnsaker i saus som sursøt saus eller indiske sauser som tikka masala og curry. Lag litt sunn ris til og friske grønnsaker. Sammen smaker det godt.

takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...