Gå til innhold

Frp og Høyre: Hjelp Norges rikeste slippe skatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• Mammantil3

9

• Mandolaika

8

• megler Smekk

6

Jo, der har du, fordi du presenterer det som om Ap osv er større løftebrytere enn Frp/Høyre ville vært. Det sier seg selv at når man legger en plan for 4 år inn i fremtiden så vil ikke absolutt alt skje slik man planlegger.

''Jo, der har du, fordi du presenterer det som om Ap osv er større løftebrytere enn Frp/Høyre ville vært. Det sier seg selv at når man legger en plan for 4 år inn i fremtiden så vil ikke absolutt alt skje slik man planlegger.''

Dokumentér hvor jeg har presentert dette er du snill.

''Jo, der har du, fordi du presenterer det som om Ap osv er større løftebrytere enn Frp/Høyre ville vært. Det sier seg selv at når man legger en plan for 4 år inn i fremtiden så vil ikke absolutt alt skje slik man planlegger.''

Dokumentér hvor jeg har presentert dette er du snill.

Du sier at folk vil gå til Frp fordi AP bryter løfter, ikke sant?

Hvis Frp og AP var like store løftebrytere, var det ingen grunn til å bytte parti.

Annonse

Jeg tror du trenger å sette deg inn i hva det i Norge innebærer å leve under fattigdomsgrensen.

Tja - "relativt få" av mine fattige venner i Norge ser ungene dø på grunn av manglende medisiner for lungebetennelse...

I andre land dør barn fordi de mangler litt salt og sukker for å behandle diaré.

Ja, men din slagside-fremstilling av situasjonen nører opp under de som vil.

Men det har ingenting med Frp å gjøre, når jeg klart og tydelig sier at det er et parti som ikke interesserer meg eller som jeg gir min stemme til.

hidi, the scorpion

Tja - "relativt få" av mine fattige venner i Norge ser ungene dø på grunn av manglende medisiner for lungebetennelse...

I andre land dør barn fordi de mangler litt salt og sukker for å behandle diaré.

Enig med deg.

Alle i Norge får den hjelpen de trenger for å overleve. Noen har det skikkelig tøft, men de sulter/tørster ikke.

MIn bekymring, er de eldre, som ikke er vant til å be om hjelp. Noen har skyhøy husleie og strømregning, derfor bittelite igjen til mat og andre ting. Her synes jeg alle partier synder:(

Gamle skal ikke bli sendt hjem med lungebetennelse eller på tog i pyjamas....... Gamle skal behandles med største respekt og ydmykhet!

Men det har ingenting med Frp å gjøre, når jeg klart og tydelig sier at det er et parti som ikke interesserer meg eller som jeg gir min stemme til.

Du kommer fremdeles med en helt "forvridd" presentasjon om løftebrudd fra regjeringen, og det gavner kun Frp, og rammer de fattige.

Annonse

Enig med deg.

Alle i Norge får den hjelpen de trenger for å overleve. Noen har det skikkelig tøft, men de sulter/tørster ikke.

MIn bekymring, er de eldre, som ikke er vant til å be om hjelp. Noen har skyhøy husleie og strømregning, derfor bittelite igjen til mat og andre ting. Her synes jeg alle partier synder:(

Gamle skal ikke bli sendt hjem med lungebetennelse eller på tog i pyjamas....... Gamle skal behandles med største respekt og ydmykhet!

Tja - det skal alle, og selvsagt skjer det overtramp i Norge også. Men man må være realistisk - hvis man skal ivareta titusenvis av mennesker hver dag, samtidig som de skal ha privatliv, og samtidig som tilstanden deres endrer seg, så vil feil skje.

hidi, the scorpion

Tja - det skal alle, og selvsagt skjer det overtramp i Norge også. Men man må være realistisk - hvis man skal ivareta titusenvis av mennesker hver dag, samtidig som de skal ha privatliv, og samtidig som tilstanden deres endrer seg, så vil feil skje.

'' samtidig som de skal ha privatliv,''

Syke, gamle mennesker har _ikke_ et privatliv! Min gamle mor bor i eget hjem, men fremmende mennesker kommer og vasker henne èn dag i uken, og "rengjør" hjemmet hennes en halv time hver fjortende dag.....

Gamle mennesker liker rutiner, det gjør _ikke_ helsevesenet i Norge. De sier;" Vi kommer og bader/dusjer deg kl halv ti, min mor klarer ikke å spise før de har vært der, først kl 1530 kommer badehjelpen....

Er det slik at helsesystemet tror at ingen gamle mennesker kan ha andre avtaler? Eller at de ikke kan svare en telefon?

Gamle ønsker trygghet og forutsigbarhet, akkurat som vi andre i samfunnet krever/ønsker oss.

Hvem vil godta en avtale som sier at du får lønna de mellom den niende og nittende....? Timer er som dager for mange eldre, og jeg vil kjempe for bedre omsorg for dem!

Du fortsetter bare å finne unnskyldninger for ikke å gjøre noe med det som faktisk er et problem i vårt land. Å gjøre noe for de fattige i Norge betyr ikke å utelate å gjøre noe for dem som har det værre.

Du kommer fremdeles med en helt "forvridd" presentasjon om løftebrudd fra regjeringen, og det gavner kun Frp, og rammer de fattige.

"Forvridd" hva? Og hva har dette med Frp å gjøre. Det er du som er opphengt i Frp og presenterer det som eneste alternativ dersom man ikke er fornøyd med dagens regjering og hva de har unnlatt å gjøre for de fattige i vårt land.

Du fortsetter bare å finne unnskyldninger for ikke å gjøre noe med det som faktisk er et problem i vårt land. Å gjøre noe for de fattige i Norge betyr ikke å utelate å gjøre noe for dem som har det værre.

Vi kan alle senke vår levestandard, slik at de fattige i Norge ikke føler seg fattige lengre og ser at de faktisk er rike. Sammenlignet med resten av verden, mener jeg.

Vi kan alle senke vår levestandard, slik at de fattige i Norge ikke føler seg fattige lengre og ser at de faktisk er rike. Sammenlignet med resten av verden, mener jeg.

Vi kan gjøre noe for de som lever under fattigdomsgrensen i landet vårt og samtidig gjøre noe for dem som er dårligere stillt enn disse i andre land. Jeg forstår ikke denne holdningen hos enkelte som sier noe i tråd med: Du er fattig og lever dårlig i en av verdens rikeste land, men andre har det værre så det er vel neppe problematisk.

Vi kan gjøre noe for de som lever under fattigdomsgrensen i landet vårt og samtidig gjøre noe for dem som er dårligere stillt enn disse i andre land. Jeg forstår ikke denne holdningen hos enkelte som sier noe i tråd med: Du er fattig og lever dårlig i en av verdens rikeste land, men andre har det værre så det er vel neppe problematisk.

Vesten burde senke sitt forbruk betraktelig. Ikke i forhold til mat og hus eller gode klær - ting som går direkte på levestandaren, men i forhold til unødvendigheter. Om alle senker forbruket betraktelig, så vil ikke de som mener seg fattige føle seg fattige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...