Gå til innhold

hvor laster dere ned musikk lovlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Itunes.

på iTunes kjøper du jo en og en sang - eller hele album.

Jeg forsto det mer som om en betaler fx 200 kroner mnd, og så kan laste ned så mye man vil. Som den tjenesten Jan Fredrik Karlsen reklamerte sånn for og som jeg ikke husker hva heter.

Annonse

på iTunes kjøper du jo en og en sang - eller hele album.

Jeg forsto det mer som om en betaler fx 200 kroner mnd, og så kan laste ned så mye man vil. Som den tjenesten Jan Fredrik Karlsen reklamerte sånn for og som jeg ikke husker hva heter.

Jeg vet ikke hva hun mener med "en og en gang". Forsto det sånn at hun ikke vil laste ned enkeltsanger, men det er godt mulig hun vil betale et fast beløp og laste ned så mye hun vil.

Tviler på at det finnes noen sånne tjenester med godt utvalg. Man skal ikke ha spesielt sær smak for verken å finne musikken man er ute etter på Spotify eller Itunes.

Sånn sett stemmer jeg for DC++, men hvis hun absolutt skal betale er vel det uinteressant. ;)

Gjest superlim

Jeg vet ikke hva hun mener med "en og en gang". Forsto det sånn at hun ikke vil laste ned enkeltsanger, men det er godt mulig hun vil betale et fast beløp og laste ned så mye hun vil.

Tviler på at det finnes noen sånne tjenester med godt utvalg. Man skal ikke ha spesielt sær smak for verken å finne musikken man er ute etter på Spotify eller Itunes.

Sånn sett stemmer jeg for DC++, men hvis hun absolutt skal betale er vel det uinteressant. ;)

jeg trodde at det ikke gikk ann på laste ned gratis, hvis man ville gjøre det lovlig. Ellers har jeg intet imot å ikke betale;)

jeg trodde at det ikke gikk ann på laste ned gratis, hvis man ville gjøre det lovlig. Ellers har jeg intet imot å ikke betale;)

I utgangspunktet er ikke sånt lovlig, men mange artister synes det er greit.

For å gjøre det moralsk rette kan du f.eks. google hva artisten du vurderer å laste ned fra synes om nedlasting. Mange stiller seg positivt til det. Men det er naturligvis ikke alle som har uttalt seg om problemstillingen. ;)

Min erfaring er at veldig mange små band stiller seg positive til nedlasting. De aller største stiller seg ofte ikke positive til det.

Gjest luftslott

Kan man legge over musikk fra spotify til iPod Touch? Hvordan? Det hadde vært perfekt!

Betaler man for Spotify kan man lagre låter/album i offline-modus, dvs. du kan spille av musikken også når du ikke er tilkoblet nett. Men uansett kan du spille av musikken du har på din Spotify- konto med en iPod, du bare laster ned app'en til Spotify og logger deg inn på din konto som vanlig:-)

Annonse

Kan man legge over musikk fra spotify til iPod Touch? Hvordan? Det hadde vært perfekt!

Har du Spotify Premium kan du bruke offline spillister, men det koster altså 99 kroner mnd - noe jeg syns er billig for å høre på all musikken jeg vil. :)

Jeg betaler for Spotify, men må kjøpe musikk på samme måte som i iTunes om jeg ønsker å legge den på iPod'en min. Jeg kan derimot bruke offline spillister på min iPhone via en egen Spotify-app, men det er jo ikke MIN musikk, og fra tid til annen forsvinner musikk fra Spotify fordi plateselskaper eller artister trekker seg fra samarbeidet fra streamingtjenesten.

''Man skal ikke ha spesielt sær smak for verken å finne musikken man er ute etter på Spotify eller Itunes.''

Da er nok ikke jeg sær nok, for jeg finner det meste jeg vil ha på iTunes selv om jeg absolutt ikke er ute etter listetoppene. Og nå har jo liketil Beatlesfænsen fått det som de vil og kan handle musikken deres over en lav sko.

''Man skal ikke ha spesielt sær smak for verken å finne musikken man er ute etter på Spotify eller Itunes.''

Da er nok ikke jeg sær nok, for jeg finner det meste jeg vil ha på iTunes selv om jeg absolutt ikke er ute etter listetoppene. Og nå har jo liketil Beatlesfænsen fått det som de vil og kan handle musikken deres over en lav sko.

Dette Beatles-styret forsto jeg ikke. Jeg så de hadde pressekonferanse for å slippe gladbudskapet, men man skulle da tro alle fans av det som kanskje er tidenes største band, ikke har gått og ventet på at Itunes skulle lansere Beatles ...

Dette Beatles-styret forsto jeg ikke. Jeg så de hadde pressekonferanse for å slippe gladbudskapet, men man skulle da tro alle fans av det som kanskje er tidenes største band, ikke har gått og ventet på at Itunes skulle lansere Beatles ...

Det har vel de mest ihuga neppe venta på, men det ble voldsomt hausa opp. Som temmelig lunken til Beatles (har aldri skjønt at de liksom er så bra, hehe) syns jeg det var en parantes at de havna i iTunes. :D

Ikke for det, de i likhet med "alle andre" får vel Beatles nye fans, og nye fans er gjerne brukere av elektronisk nedlastbar musikk. Sånn sett var det muligens et scoop for Apple. ikke vet jeg.

Det har vel de mest ihuga neppe venta på, men det ble voldsomt hausa opp. Som temmelig lunken til Beatles (har aldri skjønt at de liksom er så bra, hehe) syns jeg det var en parantes at de havna i iTunes. :D

Ikke for det, de i likhet med "alle andre" får vel Beatles nye fans, og nye fans er gjerne brukere av elektronisk nedlastbar musikk. Sånn sett var det muligens et scoop for Apple. ikke vet jeg.

Hvis jeg skulle laste ned fra Itunes engang, hva slags kvalitet laster man ned i? 320 kpbs? 128?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...