Gå til innhold

OK dere - nå SKAL jeg ta meg selv i nakken!

Anbefalte innlegg

Det gjelder både trening og mat.

Jeg skrev en gang i sommer eller tidlig høst, at nå var det nok. Vel - ingenting skjedde. Bortsett fra at jeg syklet til og fra jobb frem til det ble for kaldt.

I vinter var jeg jo så dum at jeg tenkte at den superkuren skulle gi meg et godt utgangspunkt for å gå ned til min idealvekt, men etter en reduksjon på 4 kilo, gikk jeg opp igjen dem i løpet av vinteren og våren, og i tillegg har enda et par kilo kommet på.

Her er klipp fra et innlegg jeg hadde i januar:

''Veide 71,6 kilo på min vekt ved oppstart (den viser nok ca en kilo for mye, men det er den jeg har som mal)

I dag veide jeg 67,5 kilo :-) - så det ble 4,1 kilo i vekttap.''

Nå veier jeg 73,3 kilo, på samme vekta. Har målt midjemål, lår og rompe, og skal denne gangen fokusere på oppstramming (med forhåpentligvis noen kilo letter også).

Første skritt er å få begynt å komme meg ut på gåturer. Samtidig som jeg tar rockeringen i bruk igjen.

Når det gjelder kostholdet, synes jeg at jeg spiser rimelig greit, men jeg skal øke vanndrikkingen og legge inn et mellommåltid.

Når jeg har kommet i gang med gåturer en stund, får jeg komme i gang igjen med skikkelig trening.

Har som langsiktig mål å komme ned til 64. I og med at jeg er i en alder (snart 40) der kiloene sitter hardere og hardere, er det ikke sikkert jeg når det. Men 66 burde være innenfor rekkevidde.

Et annet mål er at jeg skal passe de buksene jeg pleier å passe .....

Og jeg vil begynne NÅ, ikke vente til etter nyttår!!!!!

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• frosken

8

• meg__123!

5

• AneM1365380603

4

Gjest sjøstjerna

Fin innstilling.

Lykke til.

Lurt å trimme og gå litt ned før jul, også for å unngå overspising i jula.... (ikke moro å gå opp igjen så fort!).

Skal også gjøre som deg. Jeg har også gått opp 5-6 kg, uten å merke det før jeg plutselig var på vekta....

Når jeg ble bevisst på vekta, ser jeg at magen er tykkere, og likeså er baken og lårene...

Jeg går hver dag og trener areobics en dag pr uke, men dette er ikke nok. Jeg øker visst i vekt likevel (sakte, sakte, sakte- men sikkert).

Må nok tilbake til meget kontrollert kosthold- særlig på kveldene. Og kanskje unngå å drikke et glass vin pr dag. (mye energi i vin).

Og for å gå ned i vekt, må jeg nok inn med ekstra trening (ikke så mye reduksjon i spising, for jeg er altfor matglad. :-) )

Fin innstilling.

Lykke til.

Lurt å trimme og gå litt ned før jul, også for å unngå overspising i jula.... (ikke moro å gå opp igjen så fort!).

Skal også gjøre som deg. Jeg har også gått opp 5-6 kg, uten å merke det før jeg plutselig var på vekta....

Når jeg ble bevisst på vekta, ser jeg at magen er tykkere, og likeså er baken og lårene...

Jeg går hver dag og trener areobics en dag pr uke, men dette er ikke nok. Jeg øker visst i vekt likevel (sakte, sakte, sakte- men sikkert).

Må nok tilbake til meget kontrollert kosthold- særlig på kveldene. Og kanskje unngå å drikke et glass vin pr dag. (mye energi i vin).

Og for å gå ned i vekt, må jeg nok inn med ekstra trening (ikke så mye reduksjon i spising, for jeg er altfor matglad. :-) )

Akkurat det samme ser jeg. Magen er blitt skikkelig kvapsete, til og med når jeg ligger på ryggen :-( Har fått ordentlig bilring, og det har ejg ikke hatt før.

Har nesten ikke bukser som passer, men jeg nekter å kjøpe nye, for jeg VIL bare ikke forbli i denne vekta! Går mye i tights med kjole eller tunika over.

Vi hadde folk i går, og da hadde jeg på en sort pen kjole jeg kjøpte for ti år siden da jeg var gravid med andremann.... Kan ikke ha kjoler som er innsvingt, som jeg passet inntil for et par år siden... Men det verste er faktisk alle hverdagsbuksene jeg ikke passer.

Når jeg sitter, kjenner jeg magen hele tiden :-((((((

Akkurat det samme ser jeg. Magen er blitt skikkelig kvapsete, til og med når jeg ligger på ryggen :-( Har fått ordentlig bilring, og det har ejg ikke hatt før.

Har nesten ikke bukser som passer, men jeg nekter å kjøpe nye, for jeg VIL bare ikke forbli i denne vekta! Går mye i tights med kjole eller tunika over.

Vi hadde folk i går, og da hadde jeg på en sort pen kjole jeg kjøpte for ti år siden da jeg var gravid med andremann.... Kan ikke ha kjoler som er innsvingt, som jeg passet inntil for et par år siden... Men det verste er faktisk alle hverdagsbuksene jeg ikke passer.

Når jeg sitter, kjenner jeg magen hele tiden :-((((((

Det der er som om jeg skulle skrevet det selv. Usj, det ER virkelig på tide å ta seg sammen.

:o)

Det der er som om jeg skulle skrevet det selv. Usj, det ER virkelig på tide å ta seg sammen.

:o)

OK.

Da begynner vi i morgen da? Og kommer godt i gang før jul?

Jeg skal ta noen runder med rockeringen nå før jeg legger meg. Klarer sikkert ikke så mye, siden det er urlenge siden sist jeg gjorde det --- = blåmerker.

OK.

Da begynner vi i morgen da? Og kommer godt i gang før jul?

Jeg skal ta noen runder med rockeringen nå før jeg legger meg. Klarer sikkert ikke så mye, siden det er urlenge siden sist jeg gjorde det --- = blåmerker.

Ooooh...*beslutningsvegring*

...ok da, jeg er med! Tør nesten ikke sjekke startvekt *sukk*. Har sikkert bikka 70, og så mye har jeg ikke veid siden jeg var gravid. Skal veie meg i morgen tidlig, og lage meg en hensiktsmessig plan!

Så bra du drar meg med!

Annonse

Ooooh...*beslutningsvegring*

...ok da, jeg er med! Tør nesten ikke sjekke startvekt *sukk*. Har sikkert bikka 70, og så mye har jeg ikke veid siden jeg var gravid. Skal veie meg i morgen tidlig, og lage meg en hensiktsmessig plan!

Så bra du drar meg med!

Vi får kalle oss "Vi over 70"

HAHAHA :-))))

Gjest - Ingoen -

JEG ER MED!

Etter min 3.fødsel i januar, så har vekta faktisk gått opp de siste mnd. Kom raskt i form og var aktiv hele våren, syns jeg ble slank og fin (ble 60 kg etter 1 mnd, hadde lagt på meg 12kg under graviditeten).

Arrg,. irritert på meg selv at jeg ikke fortsatte i samme gode tralten, når jeg var så godt i gang!

Vet ikke helt hva jeg veier akkurat nå, men jeg spiser litt for mye dritt for tiden og siden jeg studerer så blir det en del stillesitting også. Dårlig og usunn kombinasjon!

Tipper jeg veier rundt 63-64 kg. For 2 år siden veide jeg 64 kg og gikk ned til 60 kg på noen få mnd. Da var jeg flink til å spise knekkebrød og proteiner. Ikke smør, majones eller dressing eller saus. Funket fint!

I utgangspunktet vil jeg ned til 58 kg (er kun 1.59 cm), men i første omgang er målet 60 kg. Har fått bilring og har det egentlig akkurat som du beskrivet det i innlegget ditt, Prust! La oss bli litt slankere før julen kommer, dere!

JEG ER MED!

Etter min 3.fødsel i januar, så har vekta faktisk gått opp de siste mnd. Kom raskt i form og var aktiv hele våren, syns jeg ble slank og fin (ble 60 kg etter 1 mnd, hadde lagt på meg 12kg under graviditeten).

Arrg,. irritert på meg selv at jeg ikke fortsatte i samme gode tralten, når jeg var så godt i gang!

Vet ikke helt hva jeg veier akkurat nå, men jeg spiser litt for mye dritt for tiden og siden jeg studerer så blir det en del stillesitting også. Dårlig og usunn kombinasjon!

Tipper jeg veier rundt 63-64 kg. For 2 år siden veide jeg 64 kg og gikk ned til 60 kg på noen få mnd. Da var jeg flink til å spise knekkebrød og proteiner. Ikke smør, majones eller dressing eller saus. Funket fint!

I utgangspunktet vil jeg ned til 58 kg (er kun 1.59 cm), men i første omgang er målet 60 kg. Har fått bilring og har det egentlig akkurat som du beskrivet det i innlegget ditt, Prust! La oss bli litt slankere før julen kommer, dere!

Bra!

Jeg droppet smør på den ene skiva til frokost i dag - samt tok noen runder med rockeringen i går kveld. Drakk et stort glass vann nå, litt før lunsj.

Da er vi i gang!!!!

Flimmer1365381250

La dere inspirere av denne bloggen; hun skal ned fem kilo før jul

http://anantharika.wordpress.com/2010/11/22/prosjekt-ned-5-kilo-før-jul/

Hun har tidligere slanket seg mye... I tillegg til at det er en helt super blogg! Hun skriver godt :)

Gjest sjøstjerna

Bra!

Jeg droppet smør på den ene skiva til frokost i dag - samt tok noen runder med rockeringen i går kveld. Drakk et stort glass vann nå, litt før lunsj.

Da er vi i gang!!!!

Jeg har spist 2 grove knekkebrød med ost til frokost.

En skive brød, eple, 3 gulrøtter og masse tomater i løpet av arbeidsdagen.

To skiver brød med rikelig med laks og eggerøre nå til middag.

I tillegg blir det nok noe mat i kveld.

Tror ikke jeg vil tenke redusere så mye på matinntak. Jeg skal kun være bevisst på å stoppe spise når jeg er mett- samt være bevisst på hva jeg spiser. Jeg er stappemett nå.

Jeg har gått raskt 30 min (som jeg gjør hver dag uansett) og skal ta en liten tur ut om noen strakser (målet er nye 30 minutter). For å stramme opp kroppen, og kanskje gå litt ned- så blir det for meg å øke trimmen som blir hovedgreia.

Annonse

La dere inspirere av denne bloggen; hun skal ned fem kilo før jul

http://anantharika.wordpress.com/2010/11/22/prosjekt-ned-5-kilo-før-jul/

Hun har tidligere slanket seg mye... I tillegg til at det er en helt super blogg! Hun skriver godt :)

Fint førjulsforsett, og det er langt mer fornuftig å ta det nå enn etter nyttår - som de fleste gjør.

Start nå - og du kan tylle i deg marsipan med relativt god samvittighet i jula. :)

''Når det gjelder kostholdet, synes jeg at jeg spiser rimelig greit, men jeg skal øke vanndrikkingen og legge inn et mellommåltid.

''

Du spiser sikkert rimelig greit, men kanskje ikke slik at du kommer til å gå ned i vekt ? De færreste opplever noe særlig vektnedgang ved kun å fokusere på trening, og dersom ingen vektnedgang kommer så mister mange motivasjonen til å fortsette.

Prøv å kutte ut ca 500 kcal pr dag i forhold til det du spiser nå, så vil du få en jevn og grei vektndgang. Det kommer til å motivere deg til å fortsette både med trening og et fornuftig kosthold.

Lykke til :-)

Gjest verinoca

Jeg fikk noen aha-opplevelser ved å registrere meg på vektklubb.no, Grete Roede-side der du kan legge inn alt du spiser og regne ut antall kalorier. Gratis. du kjenner kanskje allerede til den, hvis ikke anbefales det å prøve :-)

''Når det gjelder kostholdet, synes jeg at jeg spiser rimelig greit, men jeg skal øke vanndrikkingen og legge inn et mellommåltid.

''

Du spiser sikkert rimelig greit, men kanskje ikke slik at du kommer til å gå ned i vekt ? De færreste opplever noe særlig vektnedgang ved kun å fokusere på trening, og dersom ingen vektnedgang kommer så mister mange motivasjonen til å fortsette.

Prøv å kutte ut ca 500 kcal pr dag i forhold til det du spiser nå, så vil du få en jevn og grei vektndgang. Det kommer til å motivere deg til å fortsette både med trening og et fornuftig kosthold.

Lykke til :-)

Ja, du har sikkert rett i det.

I dag har jeg spist følgende (og det er vel sånn omtrent jeg pleier å spise):

Frokost 7.30: ett glass melk, et grovt hjemmelaget knekkebrød med brunost, en grov skive med smør og hamburgerrygg (ofte spiser jeg forresten bare en skive til frokost)

Lunsj 12: 3 små grove knekkebrød med skinkeost. Vann + te + kaffe (flere kopper/glass i løpet av jobbedagen)

Mellommåltid ca 14: ei pære + en mandarin

Middag 16.30: Ris + kyllingform (rester fra lørdag, i denne var det en del fløte) + paprika + tomat. Aner ikke hvor mye jeg spiste, men jeg kunne sikkert ha spist litt mindre. Ett glass farris.

En kopp te i 18-tida

Kveldsmat: Ett glass farris + en avokado.

hvordan høres det ut?

Frokost 7.30: ett glass melk, et grovt hjemmelaget knekkebrød med brunost, en grov skive med smør og hamburgerrygg (ofte spiser jeg forresten bare en skive til frokost)

Lunsj 12: 3 små grove knekkebrød med skinkeost. Vann + te + kaffe (flere kopper/glass i løpet av jobbedagen)

Middag 16.30: Ris + kyllingform (rester fra lørdag, i denne var det en del fløte) + paprika + tomat. Aner ikke hvor mye jeg spiste, men jeg kunne sikkert ha spist litt mindre. Ett glass farris.

En kopp te i 18-tida

hvordan høres det ut?

Det er vanskelig å ha noen klar oppfatning om hvor mye energi du har fått i deg i dag, men jeg tipper det har vært i overkant (pga brunost, smør på brødskiva, fløte i middagen, samt en hel avocado).

Tror du kan ha nytte av å fjerne enkelte energitette matvarer i en periode - men som sagt, alt avhenger av hvilke mengder du har spist:-)

Det er vanskelig å ha noen klar oppfatning om hvor mye energi du har fått i deg i dag, men jeg tipper det har vært i overkant (pga brunost, smør på brødskiva, fløte i middagen, samt en hel avocado).

Tror du kan ha nytte av å fjerne enkelte energitette matvarer i en periode - men som sagt, alt avhenger av hvilke mengder du har spist:-)

Fløte er det ekstremt sjelden jeg bruker, det var fordi vi hadde folk her på lørdag.

Men litt smør bruker jeg under ost og kjøttpålegg (ikke under fisk, smøreost og syltetøy).

Avocado er vel også sjelden jeg har.....

Men jo, jeg skal tenke litt mer over hva jeg putter inn i munnen!

En kopp te i 18-tida

hvordan høres det ut?

Jeg har ikke i hodet hvor mye dette er, men på meg ser det alt for lite ut. Du går nesten 5 timer uten mat mellom frokost og lunsj, og det siste måltidet ditt er klokken 16.30. Det til tross for at du er våken til tidligst 22.55 (da du postet innlegget jeg nå svarer på). Det betyr at du går mer enn 6 timer uten mat før du legger deg.

Avacado kan knapt regnes som et måltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...