Gå til innhold

OK dere - nå SKAL jeg ta meg selv i nakken!

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Det avhenger av så mangt. Sitter du på stumpen hele dagen er nok ikke energibomber som banan den mest fornuftige frukten, men trenger du f.eks. et lite måltid før du stikker innom treninga etter jobb, ville jeg anbefalt nettopp en banan.

Joda, det er lurt å spise etter jobb og før trening, så banan er vel ikke det verste da nei:-)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• frosken

8

• meg__123!

5

• AneM1365380603

4

Gjest sjøstjerna

Jeg kan ikke noe om GI, men jeg har prøvd meg litt på lavkarbo i fjor vinter, og jeg synes ikke det er riktig å basere seg på et kosthold som er så forksjlleig fra et normalt norsk kosthold, når en har barn i familien (så lenge en tåler vanlig mat da).

Jeg synes heller ikke det er riktig å la være å spise kornprodukter og så mye mer proteiner, moralsk sett, globalsk sett,.

Enig i det du skriver om moralsk- globalsk sett.

Ellers så endte jeg på følgende i går:

Jeg har spist 2 grove knekkebrød med ost til frokost.

En skive brød, eple, 3 gulrøtter og masse tomater i løpet av arbeidsdagen.

To skiver brød med rikelig med laks og eggerøre nå til middag.

Kvelds: to rugsprø med antakelig for mye ost + yougert og et glass vin.

Ble 1.5 time med rask gange.

Dagen var fin, og jeg følte meg ikke mer sulten enn normalt. Tror jeg har spist omtrent som jeg pleier. Bare at jeg er helt sikker på å ikke ubevisst ha puttet noe i munnen (min mann snakket om daim- men jeg sa neit takk.)

Det er sikkert ikke usunt, men det høres ikke spesielt nyttig ut heller.

Trikset er nok å gi kroppen det den trenger av henholdsvis fett, karbohydrater og proteiner, og her kan ikke maten nødvendigvis deles opp i sunn eller usunn. Det hjelper ikke at et måltid er sunt hvis det ikke gir deg det du trenger.

F.eks. er salat regnet som "sunt", men det hjelper ikke at det er aldri så sunt hvis kroppen skriker etter proteiner.

''Det er sikkert ikke usunt, men det høres ikke spesielt nyttig ut heller.

''

Jo, avocadoen er faktisk svært nyttig. Les f.eks. her: http://matavisen.no/artikkel/syv-sunne-grunner-til-%C3%A5-spise-avokado/1865

For meg er lavkarbo og GI mer naturlig enn dagens norske kosthold. Man spiser mer rene produkter og mindre fabrikkert mat. Bedre blodprøver gir det også.

''For meg er lavkarbo og GI mer naturlig enn dagens norske kosthold. Man spiser mer rene produkter og mindre fabrikkert mat. Bedre blodprøver gir det også.

''

Dette tror jeg kan gjelde for en god del mennesker med vektproblemer, men ikke nødvendigvis for alle. Nå er jo lavkarbo så mangt, men de mer ekstreme variantene er ikke så enkelt å gjennomføre i en familie, så jeg tror at for folk med moderate vektproblemer så kan det i en familie være enklere med et lavkalorikosthold.

Det er forøvrig heller ikke gitt at blodprøver blir bedre med lavkarbo, noen får dårligere kolesterolverdier.

''

Jo, avocadoen er faktisk svært nyttig. Les f.eks. her: http://matavisen.no/artikkel/syv-sunne-grunner-til-%C3%A5-spise-avokado/1865

Oi!!!!

Dette så jo bra ut :-)

Kanskje jeg kan spise avocado _innimellom_ likevel da, selv om jeg prøver å gå ned i vekt :-)

Oi!!!!

Dette så jo bra ut :-)

Kanskje jeg kan spise avocado _innimellom_ likevel da, selv om jeg prøver å gå ned i vekt :-)

Slanking er ikke mitt bord (burde egentlig "melde meg på" her), men ville tro avokado i begrensede mengder er bra, ja. Metter gjør det også.

Annonse

La dere inspirere av denne bloggen; hun skal ned fem kilo før jul

http://anantharika.wordpress.com/2010/11/22/prosjekt-ned-5-kilo-før-jul/

Hun har tidligere slanket seg mye... I tillegg til at det er en helt super blogg! Hun skriver godt :)

''Hun har tidligere slanket seg mye... ''

Må innrømme at jeg blir skeptisk til slankere som er "vant til" å slanke seg :-)

Må innrømme at jeg blir skeptisk til slankere som er "vant til" å slanke seg :-)

''

''

Du sier noe ;-)

''

Ja, det meste av frukt inneholder masse antioksidkanter, men det har begrenset nytteverdi i forhold til det totale kcal-inntaket som er relevant for ønsket vektnedgang.

http://www.treningspartner.no/produktkategori/402_rockeringer.aspx

Jeg har to rockeringer. Barneringen og den som er 1,4 kg. Har veldig lyst til å kjøpe den på 2,2 kg.

Ok, takk :)

Fristet til å kjøpe (til tross for vekslende erfaring med kjøp av treningsutstyr - en blir ikke slank og sterk av bare å kjøpe det ;))

Som nybegynner - ville du da anbefalt 3B, 4B eller 5B (eller den nedenfor - Abilica?)?

AneM1365380603

Ok, takk :)

Fristet til å kjøpe (til tross for vekslende erfaring med kjøp av treningsutstyr - en blir ikke slank og sterk av bare å kjøpe det ;))

Som nybegynner - ville du da anbefalt 3B, 4B eller 5B (eller den nedenfor - Abilica?)?

Jeg ville begynt med den på 1,7 kg eller hoppet rett i den på 2,2 kg med en gang.

Annonse

Flimmer1365381250

Vel, det var vel tredve kilo eller noe første runden, så går man litt opp igjen som de fleste gjør. Så skal hun ned fem kilo før jul. Synes hun er flink :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...