Gå til innhold

AAP - Når tar NAV kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner ikke med jeg kan gå på avklaringspenger resten av livet mitt.

Videoannonse
Annonse
Gjest høstløv
Skrevet

Ta selv kontakt med NAV minst fire måneder før vedtaket ditt går ut.

Skrevet

Det står vel i vedtaket ditt når det går ut og du har vel en handlingsplan som beskriver hva du skal gjøre for å komme i jobb?

Skrevet

Ta selv kontakt med NAV minst fire måneder før vedtaket ditt går ut.

Gikk fra tidsbegrenset ugfør over til avklaringspenger. Tok kontakt med nav om jeg måtte søke på nytt siden vedtaket om ufør går ut 31. desember, men det trengte jeg ikke ble jeg fortalt.

Skrevet

Det står vel i vedtaket ditt når det går ut og du har vel en handlingsplan som beskriver hva du skal gjøre for å komme i jobb?

Nei det har jeg ikke siden jeg gikk på tidsbegrenset ufør før.

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Nei det har jeg ikke siden jeg gikk på tidsbegrenset ufør før.

Jeg gikk også å tidsbegrenset før AAP tok over, i brevet jeg fikk sto det at jeg snarest skulle ta kontakt med NAV for å sette opp en plan... Jeg tror ikke det er smart å sitte å vente på at NAV tar kontakt med deg....

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Gikk fra tidsbegrenset ugfør over til avklaringspenger. Tok kontakt med nav om jeg måtte søke på nytt siden vedtaket om ufør går ut 31. desember, men det trengte jeg ikke ble jeg fortalt.

Du trengte ikke å søke på hva? Det er klart det må søkes, og nå begynner du å få dårlig tid... Ta kontakt med NAV i dag å få orden på dette...

Gjest Rehabpenger før, AAP nå
Skrevet

Som flere sier, så har du et vedtak med en sluttdato. Vet du ikke denne, kan du bare spørre de du treffer når du ringer 815-nummeret til NAV. De får opp slikt på sin skjerm når du har fortalt fødsels- og personnummer.

Å vente på at NAV tar kontakt kan bli en veldig kostbar affære for deg. Hvis _de_ ringer må du vennligst legge ut en melding her, så vil du være evig sikret et godt DOL-liv.

Derfor: Ring NAV nå med en gang, det er ofte månedsvis med behandlingstid, og har du riktig jævlig saksbehandler stopper de alle utbetalinger hvis ikke ny søknad er behandlet før gammelt vedtak går ut. De _kan_ også gi deg midlertidig tilsagt på videre vedtak, men det er opp til saksbehandler.

Skrevet

Som flere sier, så har du et vedtak med en sluttdato. Vet du ikke denne, kan du bare spørre de du treffer når du ringer 815-nummeret til NAV. De får opp slikt på sin skjerm når du har fortalt fødsels- og personnummer.

Å vente på at NAV tar kontakt kan bli en veldig kostbar affære for deg. Hvis _de_ ringer må du vennligst legge ut en melding her, så vil du være evig sikret et godt DOL-liv.

Derfor: Ring NAV nå med en gang, det er ofte månedsvis med behandlingstid, og har du riktig jævlig saksbehandler stopper de alle utbetalinger hvis ikke ny søknad er behandlet før gammelt vedtak går ut. De _kan_ også gi deg midlertidig tilsagt på videre vedtak, men det er opp til saksbehandler.

Som sagt så var jeg i kontakt med NAV angående dette, og fikk beskjed om at tilsagnet var løpende og ny søknad ikke måtte sendes inn.

Skrevet

Som sagt så var jeg i kontakt med NAV angående dette, og fikk beskjed om at tilsagnet var løpende og ny søknad ikke måtte sendes inn.

?

Da er du vel ikke på AAP, men ufør?

Snakket du med saksbehandleren din, eller bare en operatør som tar telefonen? Når man er på AAP skal man ha et oppfølgingsprogram som skal følges, og slike er jo ikke evige; de går stort sett ut sammen med vedtaket.

Skrevet

?

Da er du vel ikke på AAP, men ufør?

Snakket du med saksbehandleren din, eller bare en operatør som tar telefonen? Når man er på AAP skal man ha et oppfølgingsprogram som skal følges, og slike er jo ikke evige; de går stort sett ut sammen med vedtaket.

''Da er du vel ikke på AAP, men ufør?''

Tids. ufør, men AAP fra mars.

''Snakket du med saksbehandleren din, eller bare en operatør som tar telefonen? Når man er på AAP skal man ha et oppfølgingsprogram som skal følges, og slike er jo ikke evige; de går stort sett ut sammen med vedtaket.''

Jeg sendte en mail. Fikk beskjed om at de ville ta kontakt med meg i løpet av høsten for å gjøre en ny vurdering og lage evt. en handlingsplan. I mellomtiden har jeg flyttet til et nytt fylke, og har ikke hørt noe fra de.

Vil ta kontakt med de på mandag og høre hvordan det ligger an.

Gjest NAV- ansatt, som også hadde TU som ble konvertert :-)
Skrevet

''Da er du vel ikke på AAP, men ufør?''

Tids. ufør, men AAP fra mars.

''Snakket du med saksbehandleren din, eller bare en operatør som tar telefonen? Når man er på AAP skal man ha et oppfølgingsprogram som skal følges, og slike er jo ikke evige; de går stort sett ut sammen med vedtaket.''

Jeg sendte en mail. Fikk beskjed om at de ville ta kontakt med meg i løpet av høsten for å gjøre en ny vurdering og lage evt. en handlingsplan. I mellomtiden har jeg flyttet til et nytt fylke, og har ikke hørt noe fra de.

Vil ta kontakt med de på mandag og høre hvordan det ligger an.

TU ble konvertert til AAP i mars, men det vedtaket gjelder like lenge som ditt opprinnelige vedtak om TU. Så du må altså sjekke det vedtaket, - da vet du når du må søke på nytt :-)

Gjest Viskose
Skrevet

TU ble konvertert til AAP i mars, men det vedtaket gjelder like lenge som ditt opprinnelige vedtak om TU. Så du må altså sjekke det vedtaket, - da vet du når du må søke på nytt :-)

Kan vel ikke søke om AAP vel, det er vel et vedtak som blir gjort av en saksbehandler?

Gjest NAV-ansatt
Skrevet

Kan vel ikke søke om AAP vel, det er vel et vedtak som blir gjort av en saksbehandler?

Ja, det er saksbehandler som fatter vedtak, men det blir gjort utfra en søknad fra deg. Men ta kontakt med ditt lokale NAV kontor så finner de ut når vedtaket ditt går ut. Så kan dere i fellesskap finne ut om det er søknad om videre AAP eller evt. en varig ufør som er aktuelt for deg. MEN vedtak og penger løper IKKE i det uendelige!!

Lykke til :-)

Gjest Viskose
Skrevet

Oppdatering. Har blitt bedt om å skaffe legeattest så fort som mulig. Har heldigvis time hos legen i morgen. Håper ikke jeg blir stående uten penger f.o.m. 1.1.2011. Hvis så blir jeg nødt til å finne fram repet.

Skrevet

Oppdatering. Har blitt bedt om å skaffe legeattest så fort som mulig. Har heldigvis time hos legen i morgen. Håper ikke jeg blir stående uten penger f.o.m. 1.1.2011. Hvis så blir jeg nødt til å finne fram repet.

Huff, det var i grunnen det jeg trodde. Det er ingen "evige vedtak" i det systemet der. Kanskje med unntak av uføre, da, de er vel ikke helt i samme gata.

Lykke til, dette ordner seg nok! :-)

Skrevet

Huff, det var i grunnen det jeg trodde. Det er ingen "evige vedtak" i det systemet der. Kanskje med unntak av uføre, da, de er vel ikke helt i samme gata.

Lykke til, dette ordner seg nok! :-)

Takk! Det ordnet seg ja. Har fått tilsang frem til 31.12.2011 nå. Kjempeservice av NAV. :)

Gjest høstløv
Skrevet

Takk! Det ordnet seg ja. Har fått tilsang frem til 31.12.2011 nå. Kjempeservice av NAV. :)

Det var hyggelig å høre at noen er fornøyd med NAV og at det ordnet seg for deg.

Skrevet

Det var hyggelig å høre at noen er fornøyd med NAV og at det ordnet seg for deg.

Helt fantastisk at det ordnet seg på 10 dager ja. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...