Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fredag for litt mer enn en uke siden tok jeg meg selv i nakken og skulle stramme opp her og der.

Da jeg veide og målte meg lørdag, hadde jeg gått ned 200g og gått inn 4 cm i livet!

Det jeg har gjort er ikke så mye:

*Drikker mer vann

*Drikker nesten ikke juice

*Prøver å tenke på hva som er sunn mat, og ikke spise for mye.

*Har lagt inn et lite mellommåltid de fleste dagene

*Har funnet ferm rockeringen og brukt den i noen minutter nesten hver dag.

Har ikke fått til noen annen form for trening - det får bli neste skritt.

Den store utfordringen blir diverse avslutninger og julebord fremover. Denne uka var jeg på to slike kvelder med mye god mat.

Vanskelig å vite hva jeg skal spise av f.eks. koldtbord eller julemat når jeg skal prøve å gå litt ned....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356863-n%C3%A5-er-jeg-i-gang-vektreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Vanskelig å vite hva jeg skal spise av f.eks. koldtbord eller julemat når jeg skal prøve å gå litt ned....''

Det er enkelt. Gå for rene kjøtt-/fiskeprodukter. Roastbeef, røkelaks, diverse sild, eggerøre, osv. Velg det mørkeste brødet, lemp på med pålegg (så det sunne pålegget metter mer enn brødet), og vær moderat med majones/remulade.

Ok. Det er ikke enkelt. Det er litt for mange fristelser i jula, men prinsippet er enkelt. ;)

''Vanskelig å vite hva jeg skal spise av f.eks. koldtbord eller julemat når jeg skal prøve å gå litt ned....''

Det er enkelt. Gå for rene kjøtt-/fiskeprodukter. Roastbeef, røkelaks, diverse sild, eggerøre, osv. Velg det mørkeste brødet, lemp på med pålegg (så det sunne pålegget metter mer enn brødet), og vær moderat med majones/remulade.

Ok. Det er ikke enkelt. Det er litt for mange fristelser i jula, men prinsippet er enkelt. ;)

Men hvilken vin skal jeg velge? *blond*

(joda, vet egentlig at det er den tørreste hvitvinen)

Gjest sjøstjerna

Flott å høre. :-)

Jeg har også hatt skjerpings. Det har blitt i snitt 1 time mosjon pr dag (aerobics og/eller spaserturer).

Jeg har spist bevisst. Noen dager lite, andre dager mer. Men hele tiden _bevisst_ på inntak.

Vektreduksjon? Ja. Minsket cm? ikke målt, men buksa føles bedre.

Takk for råd. Tror nok det skal gå bra, selv om jeg er glad i majones da.... :-(

Er ikke så veldig glad i kaker, heller ikke svineribbe - men er glad i desserter...

Eggerøre, laks, fisk, roastbiff og kabaret er det jeg pleier å velge på koldtbord. Pleier å ta loff, men jeg skal være flink å ta grovt brød.

Annonse

Flott å høre. :-)

Jeg har også hatt skjerpings. Det har blitt i snitt 1 time mosjon pr dag (aerobics og/eller spaserturer).

Jeg har spist bevisst. Noen dager lite, andre dager mer. Men hele tiden _bevisst_ på inntak.

Vektreduksjon? Ja. Minsket cm? ikke målt, men buksa føles bedre.

Det er sånn jeg også gjør. Er bevisst på hva jeg spiser. I dag var vi i kirka og det var kirkekaffe. Jeg spiste en liten bolle og et bittelite sjokoladekakestykke, det ble jo da formiddagsmat. Ikke så sunt, men valgte å spise litt av det i stedet for mye :-)

Takk for råd. Tror nok det skal gå bra, selv om jeg er glad i majones da.... :-(

Er ikke så veldig glad i kaker, heller ikke svineribbe - men er glad i desserter...

Eggerøre, laks, fisk, roastbiff og kabaret er det jeg pleier å velge på koldtbord. Pleier å ta loff, men jeg skal være flink å ta grovt brød.

Majones er sunt :) Masse gode fettstoffer. Det må du ikke slutte å spise.

Majones er sunt :) Masse gode fettstoffer. Det må du ikke slutte å spise.

Eh.... selv om jeg altså prøver å begrense kaloriene, altså ikke nødvendigvis lavkarbo (der jeg forstår at fett bare er bra)?

Jeg spiser ikke majones til vanlig, men bruker peppermajones av og til innimellom, og på koldtbord liker jeg å ha majonesdressing på kabaret.

Gjest sjøstjerna

Det er sånn jeg også gjør. Er bevisst på hva jeg spiser. I dag var vi i kirka og det var kirkekaffe. Jeg spiste en liten bolle og et bittelite sjokoladekakestykke, det ble jo da formiddagsmat. Ikke så sunt, men valgte å spise litt av det i stedet for mye :-)

Litt av det- men ikke for mye- er bra innstilling. :-)

Eh.... selv om jeg altså prøver å begrense kaloriene, altså ikke nødvendigvis lavkarbo (der jeg forstår at fett bare er bra)?

Jeg spiser ikke majones til vanlig, men bruker peppermajones av og til innimellom, og på koldtbord liker jeg å ha majonesdressing på kabaret.

Spis majones når du føler for det sa min hjertelege - det er sunt. Det er ingen grunn til å la det være. Om du ikke spiser det hver dag og i stort kvantum ser jeg ikke problemet :)

Annonse

Så flink du er!

Har selv problemer med å skjerpe meg når det skjer så mye sosialt for tiden. Mitt problem er nok i minst like stor grad alkoholen - er altfor glad i vin og øl til å takke nei i festlig lag :-).

Ja, jeg er også veldig glad i vin og øl :-) I går kveld var jeg hos ei venninne, og da drakk jeg to store kopper rødvinsgløgg :-) Og i morgen kveld skal vi på en avslutning med noen venner (uten alkohol, men med god mat) - og på lørdag er det julebord med nyt jobb (både alkohol og god mat...)

og sånn går no dagane....

Men jeg tenker hele tiden på hva jeg spiser, og trener magen lit. Og så skal jeg labbe en tur på butikken i kveld :-)

Gjest sjøstjerna

Ja, jeg er også veldig glad i vin og øl :-) I går kveld var jeg hos ei venninne, og da drakk jeg to store kopper rødvinsgløgg :-) Og i morgen kveld skal vi på en avslutning med noen venner (uten alkohol, men med god mat) - og på lørdag er det julebord med nyt jobb (både alkohol og god mat...)

og sånn går no dagane....

Men jeg tenker hele tiden på hva jeg spiser, og trener magen lit. Og så skal jeg labbe en tur på butikken i kveld :-)

Har også skeiet litt ut denne uke. Ikke med vin- men med bittelitt popcorn mandag, en snickers i går kveld, og kake på jobb i dag.

Jeg har dessuten ikke trimmet hverken mandag eller tirsdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...