Gå til innhold

Hva er den kjipeste presanten dere har fått?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en gang to hvite porselenskatter med noen hvite fjær-greier rundt halsen og verdens ekleste, styggeste, utstående, lyseblå øyne. De gikk ganske fort i søpla gitt. De var ikke ute av eska engang. *grøss*

Men jeg blir vanligvis veldig glad for det jeg får, samme hva det er altså. :o)

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Axcia

4

• Holmes

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg fikk en gang to hvite porselenskatter med noen hvite fjær-greier rundt halsen og verdens ekleste, styggeste, utstående, lyseblå øyne. De gikk ganske fort i søpla gitt. De var ikke ute av eska engang. *grøss*

Men jeg blir vanligvis veldig glad for det jeg får, samme hva det er altså. :o)

*hehe*

Gjest Elextra

Jeg føler ubehag ved å henge ut gaver som noen har valgt ut eller laget til meg.

Lie fullt har jeg jo fått en del ting jeg nærmest vil kategorisere som skapfyll. Men det er nok bare fordi jeg er så bortskjemt (men dog - digre fat som bare er egnet til å servere én rett?).

Gjest julegaver

Det første jeg kommer på er et utrolig stygt krus med skikkelig kitsj julemoiv på. Antagelig kjøpt for ti kr på en bestemt butikk i en bestemt by... Av onkel og tante.

Faren min er lærer på en ungdomsskole. En av elevene kommer fra et land hvor det er vanlig å gi lærerne julegaver.

i fjor fikk han et krus fra henne hvor det sto " Coffe tea, or me?"

Jeg håper at det bare var et tilfeldig valg, at hun ikke helt sjekket hva som stor der. Ellers er det lett å rote seg borti noen dillemmaer ang profesjonalitet ;-)

Jeg er belemret med en kjip, nær slektning, som alltid sender dritt. Det er gått så langt (eller lavt) at vi andre har bedt vedkommende om å slutte å sende julegaver.

Radioer som ikke virker og oppvaskkost er blant det som har kommet derfra. No more!

Annonse

Jeg er belemret med en kjip, nær slektning, som alltid sender dritt. Det er gått så langt (eller lavt) at vi andre har bedt vedkommende om å slutte å sende julegaver.

Radioer som ikke virker og oppvaskkost er blant det som har kommet derfra. No more!

Men tenk på all moroa dere går glipp av da??

Jeg har en slik slektning som gir de merkeligste ting i gave, og det er den meste spennende julegaven jeg får - hvert år lurer jeg på om jeg kommer til å få latterkrampe under julegaveåpningen eller ei ;)

Jeg har en slik slektning som gir de merkeligste ting i gave, og det er den meste spennende julegaven jeg får - hvert år lurer jeg på om jeg kommer til å få latterkrampe under julegaveåpningen eller ei ;)

*hehe* Jeg forventer at du forteller mer om disse gavene du har mottatt *s*

*hehe* Jeg forventer at du forteller mer om disse gavene du har mottatt *s*

Vel, jeg synes det er en smule festlig at gavene f.eks. er helt innrøkte, godt brukte, nyinnkjøpte grusomme pyntegjenstander etc ;)

I fjor var jeg sjokka.... Hun hadde kjøpt to ting som var kjempefine! Da lurte jeg seriøst på hva som hadde skjedd og ble nesten så bekymra... helt til de viste seg at hun hadde fått hjelp av en annen slektning til å velge ut julegavene ;)

Den absolutt kjipeste presangen får jeg hvert år av et vennepar. De har tre barn som de hvert år har tatt masse bilder av - og så lager de en kalender som de gir til folk til jul. Jeg har null interesse av å henge opp en kalender med bilder av ungene til noen venner. Jeg forstår at besteforeldre og (kanskje) tanter og onkler vil ha det, men venner? Nei takk!

Så den går rett i søpla hvert år.

Kjenner til det der, ja. Så i fjor fikk de som pleier å gi meg sånne ting et fint bilde av bikkjedyret...

Jeg har en bror som har en kone som tror det er stor stas å henge bilder av andres familie på veggene... vi som ikke engang har bilde av vår egen familie på veggene.

En jul fikk vi et forstørret brudebilde av de - uten ramme selvsagt.

Neste år - forstørret bilde av gullet deres.

Og slik har de fortsatt noen år da, men nå har vi avtalt å ikke gi hverandre julegaver og kun kjøpe til barna, kanskje like greit. Det er da måte på hva plass jeg har til å henge opp bilder av andres barn.

Forstørret brudebilde av søsken tror jeg er ganske vanlig, da. Vi har i hvert fall fått det av alle våre søsken etter hvert som de har gifta seg. Vi gir det samme til dem i år, uten ramme slik at de kan velge en som passer sammen med andre bilder de har.

''Men tenk på all moroa dere går glipp av da??''

Jeg hørte Astrid Gunnestad på radioen i går fortelle at hun har en venn hun bytter julegave med, og der avtalen hvert år er å finne noe forderdelig grusomt å gi den andre. Hun sa at datteren hennes i mange år satt kjempespent og gledet seg aller mest til at moren hennes skulle pakke opp gaven fra nettopp denne vennen :-)

Annonse

Jeg føler ubehag ved å henge ut gaver som noen har valgt ut eller laget til meg.

Lie fullt har jeg jo fått en del ting jeg nærmest vil kategorisere som skapfyll. Men det er nok bare fordi jeg er så bortskjemt (men dog - digre fat som bare er egnet til å servere én rett?).

''digre fat som bare er egnet til å servere én rett''

Prøver å tenke på hva dette kan være. Jeg har jo sett serviser merket med "pizza" eller "pasta", og da blir jo bruksområdet snevert. Mener du fat formet som en fisk, kanskje?

Jeg har en bror som har en kone som tror det er stor stas å henge bilder av andres familie på veggene... vi som ikke engang har bilde av vår egen familie på veggene.

En jul fikk vi et forstørret brudebilde av de - uten ramme selvsagt.

Neste år - forstørret bilde av gullet deres.

Og slik har de fortsatt noen år da, men nå har vi avtalt å ikke gi hverandre julegaver og kun kjøpe til barna, kanskje like greit. Det er da måte på hva plass jeg har til å henge opp bilder av andres barn.

Brudebilde uten ramme har vært vanlig hos oss også, uten at vi har hengt dem opp av den grunn. Bryllup er jo (forhåpentligvis) en engangsforeteelse.

Uten rammer synes jeg er best, da mottakeren kan skaffe rammer som passer inn hos dem selv.

Men årlige innrammede bilder av tantebarn kan jeg styre meg for. "Alle" tar jo bilder i bhg/skole, og det er litt voldsomt å forvente at mottakeren vil henge opp bilder av tantebarn, uansett hvor kjærlig tante man er.

Den absolutt kjipeste presangen får jeg hvert år av et vennepar. De har tre barn som de hvert år har tatt masse bilder av - og så lager de en kalender som de gir til folk til jul. Jeg har null interesse av å henge opp en kalender med bilder av ungene til noen venner. Jeg forstår at besteforeldre og (kanskje) tanter og onkler vil ha det, men venner? Nei takk!

Så den går rett i søpla hvert år.

Jøss, det er rimelig spesielt!

For aller første gang i år har vi laget slik kalender med bilder, men den gis kun bort til våre foreldre. Jeg ville ikke gitt dette til mine egne søsken engang, og absolutt ikke til noen venner!

Jeg synes jeg får fine presanger, jeg :-) Men husker noe rart jeg fikk fra ei venninne et år. Det var en slags sydd vattert kurv, som en kunne har frukt oppi. Hun hadde sydd den selv, var voldsomt med arbeid forstod jeg - men den ble ikke mye brukt. Mannen min syntes den var kjempemorsom og tok den på hodet som hjelm :-D

Men jeg leser her at dere kaster gaver dere ikke liker. Jeg får meg ikke til det. Har dem gjerne fremme en stund, så stues de bort, og etter mange år når jeg rydder, gir jeg det som regel til loppemarked eller liknende. Sjelden jeg kaster ting som kan brukes.

Husker forresten at ungene fikk hver sin eske med Vestlandslefser fra noen gamle-tanter til bursdagene sine da de var ca 2, 5 og 7 år.... Det var en kjip gave :-(

Jeg synes jeg får fine presanger, jeg :-) Men husker noe rart jeg fikk fra ei venninne et år. Det var en slags sydd vattert kurv, som en kunne har frukt oppi. Hun hadde sydd den selv, var voldsomt med arbeid forstod jeg - men den ble ikke mye brukt. Mannen min syntes den var kjempemorsom og tok den på hodet som hjelm :-D

Men jeg leser her at dere kaster gaver dere ikke liker. Jeg får meg ikke til det. Har dem gjerne fremme en stund, så stues de bort, og etter mange år når jeg rydder, gir jeg det som regel til loppemarked eller liknende. Sjelden jeg kaster ting som kan brukes.

Husker forresten at ungene fikk hver sin eske med Vestlandslefser fra noen gamle-tanter til bursdagene sine da de var ca 2, 5 og 7 år.... Det var en kjip gave :-(

''Men jeg leser her at dere kaster gaver dere ikke liker. Jeg får meg ikke til det. Har dem gjerne fremme en stund, så stues de bort, og etter mange år når jeg rydder, gir jeg det som regel til loppemarked eller liknende. Sjelden jeg kaster ting som kan brukes.''

Samme her.

Og Vestlandslefser i julegave til barn?? Utrolig!

''Men jeg leser her at dere kaster gaver dere ikke liker. Jeg får meg ikke til det. Har dem gjerne fremme en stund, så stues de bort, og etter mange år når jeg rydder, gir jeg det som regel til loppemarked eller liknende. Sjelden jeg kaster ting som kan brukes.''

Samme her.

Og Vestlandslefser i julegave til barn?? Utrolig!

Jeg holdt på å dette av stolen da vi var besøk der og de delte ut pakkene til barna (det var ikke jul, men påske, og alle ungene har bursdag en stund etter påske)

Da de åpnet gavene og lefsene kom frem, tenkte jeg de skulle komme med en konvolutt med penger i tillegg, men det gjorde de ikke...

Jeg så jo hvor skuffet særlig han eldste var, men jeg måtte jo si noe oppmuntrende om at det jammen skal bli godt å lage lefser når vi kommer hjem... (!)

Men så skal jeg legge til at de samme tantene har gitt barna pengegaver i alle år etterpå. Så de forstod kanskje at det ikke var helt midt i blinken med lefser....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...