morsan Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Jeg holdt på å dette av stolen da vi var besøk der og de delte ut pakkene til barna (det var ikke jul, men påske, og alle ungene har bursdag en stund etter påske) Da de åpnet gavene og lefsene kom frem, tenkte jeg de skulle komme med en konvolutt med penger i tillegg, men det gjorde de ikke... Jeg så jo hvor skuffet særlig han eldste var, men jeg måtte jo si noe oppmuntrende om at det jammen skal bli godt å lage lefser når vi kommer hjem... (!) Men så skal jeg legge til at de samme tantene har gitt barna pengegaver i alle år etterpå. Så de forstod kanskje at det ikke var helt midt i blinken med lefser.... Jeg synes det er helt ok å gi rimelige ting, men det er noe med _typen ting_ også. Min fars søster ga i alle år veldig praktiske gaver til min mor i bursdagsgave, og det er jo i utgangspunktet en veldig fin ting. Men jeg husker min mor stusset fælt et år da svigerinna kom med en pakke engangsplastlokk fra super'n. De var beregnet til bruk på avklipte melkekartonger slik at man kunne få billige og lettvinte beholdere til nedfrysing av matrester eller bær eller lignende...;-) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 For et luksusproblem. "kjip gave". Hva med de som ikke får gaver? Eller har liten familie? Og dermed også lite gaver? Selv til barna? Jeg har alltid hørt andre fortelle om TIMER det tar å åpen alle gavene. Slike "problemer" har ikke vi- som har meget liten familie... og dermed ikke "problemet" med gaver fra gamle tanter.... 0 Siter
Holmes Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 For et luksusproblem. "kjip gave". Hva med de som ikke får gaver? Eller har liten familie? Og dermed også lite gaver? Selv til barna? Jeg har alltid hørt andre fortelle om TIMER det tar å åpen alle gavene. Slike "problemer" har ikke vi- som har meget liten familie... og dermed ikke "problemet" med gaver fra gamle tanter.... ''For et luksusproblem'' Det er vel bare du som har brukt ordet "problem" her. 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 En stor konfekteske med konfekt som jeg overhodet ikke liker, og i tillegg en hold-inn truse. begge deler til samme jul; Fra svigermor! 0 Siter
morsan Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 En stor konfekteske med konfekt som jeg overhodet ikke liker, og i tillegg en hold-inn truse. begge deler til samme jul; Fra svigermor! LOL, sjokolade og hold-in-truse fra samme giver til samme anledning! Snakk om å gi blandede signaler! 0 Siter
cathlin Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 En pakke telys fra ikea til 10-20 kroner. En nøkkelringbjørn med navnet mitt på til 10 kroner. To helt like vegg-kallendere. Antiskli-sokker fra nille. 0 Siter
Helmi Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Det var i alle fall kjedelig (og veldig komisk etterhvert) å få sengesett til _hver eneste jul_ av svigermor... 0 Siter
sant å si Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Godt brukte, men tross alt nyvaskede håndklær. 0 Siter
Axcia Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Vel, jeg synes det er en smule festlig at gavene f.eks. er helt innrøkte, godt brukte, nyinnkjøpte grusomme pyntegjenstander etc I fjor var jeg sjokka.... Hun hadde kjøpt to ting som var kjempefine! Da lurte jeg seriøst på hva som hadde skjedd og ble nesten så bekymra... helt til de viste seg at hun hadde fått hjelp av en annen slektning til å velge ut julegavene :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 ''digre fat som bare er egnet til å servere én rett'' Prøver å tenke på hva dette kan være. Jeg har jo sett serviser merket med "pizza" eller "pasta", og da blir jo bruksområdet snevert. Mener du fat formet som en fisk, kanskje? Hehe, husker knapt selv, men mener å minnes noen fiskefat, raclettefat og fat som var inndelt i diverse små rom, antakelig for å servere noe tapas-lignende. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 ''Men tenk på all moroa dere går glipp av da??'' Jeg hørte Astrid Gunnestad på radioen i går fortelle at hun har en venn hun bytter julegave med, og der avtalen hvert år er å finne noe forderdelig grusomt å gi den andre. Hun sa at datteren hennes i mange år satt kjempespent og gledet seg aller mest til at moren hennes skulle pakke opp gaven fra nettopp denne vennen :-) Hehe, skjønner henne godt jeg )) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Jeg ler alltid av slike gaver. Blir aldri skuffet. Fikk en gang juletrelys, og mannen min bomma litt på butikken han handlet i. Jeg fikk en genser med trykk av et dødninghode ;o)) Til å være str M var den veldig stor. Slike gaver er bare morsomme Eksen min fikk bok av onkelen med hilsen inni. "Til Onkel fra NN" ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Jeg synes jeg får fine presanger, jeg :-) Men husker noe rart jeg fikk fra ei venninne et år. Det var en slags sydd vattert kurv, som en kunne har frukt oppi. Hun hadde sydd den selv, var voldsomt med arbeid forstod jeg - men den ble ikke mye brukt. Mannen min syntes den var kjempemorsom og tok den på hodet som hjelm :-D Men jeg leser her at dere kaster gaver dere ikke liker. Jeg får meg ikke til det. Har dem gjerne fremme en stund, så stues de bort, og etter mange år når jeg rydder, gir jeg det som regel til loppemarked eller liknende. Sjelden jeg kaster ting som kan brukes. Husker forresten at ungene fikk hver sin eske med Vestlandslefser fra noen gamle-tanter til bursdagene sine da de var ca 2, 5 og 7 år.... Det var en kjip gave :-( Jeg har heller ikke hjerte til å kaste gaver. De blir gjerne stuet i et skap noen år. Det verste jeg har fått i gave var en nylonstrømpebukse. Da var jeg kanskje 8 år. Skuffelsen var stor, men etter hva jeg hører var en slik strømpebukse noe genialt på den tiden, så giveren er tilgitt 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Skipakke og luftgevær. Men det var i 30årsgave, ikke til jul. Jeg har ikke hatt ski på beina på 20 år. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Det kipeste jeg vet om er veldedighetsgaver faktisk. Har aldri skjønt hvorfor folk skal blande egen veldedighet og gaver sammen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.