Gå til innhold

Intelligens

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man trenger ikke bare ha én definisjon av intelligens, for det avhenger jo helt av "tid og sted".

Utover det så mener jeg at en god definisjon av intelligens er evnen til å håndtere endringer.

Med vennlig hilsen

Er det ikke fint med kun én definisjon, da? Det vil jo gripe om det mest essensielle ved intelligens?

Evnen til å takle endringer syns jeg ikke har noe med intelligens å gjøre. Det tror jeg har mer med personlighet å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357182-intelligens/#findComment-3075835
Del på andre sider

Er det ikke fint med kun én definisjon, da? Det vil jo gripe om det mest essensielle ved intelligens?

Evnen til å takle endringer syns jeg ikke har noe med intelligens å gjøre. Det tror jeg har mer med personlighet å gjøre.

''Er det ikke fint med kun én definisjon, da? Det vil jo gripe om det mest essensielle ved intelligens?''

Det er greit med én definisjon om hva som er "pent" også, men neppe mulig å komme til enighet om det! ;-)

''Evnen til å takle endringer syns jeg ikke har noe med intelligens å gjøre. Det tror jeg har mer med personlighet å gjøre.''

Det er klart det også har med personlighet å gjøre, men evnen til å håndtere endringer (i miljøet, betingelser, jobb, osv osv) går på hvor flink man er til å "leve og overleve".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357182-intelligens/#findComment-3075837
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...