Gå til innhold

På facebook...

Anbefalte innlegg

Gjest fb-bruker
Skrevet

På facebook er det akkurat nå en slags kampanje, hvor folk oppfordres til å bytte profilbilde til en tegnseriefigur fra barndommen. Supermann etc. Dette skal være en slags kampanje mot vold mot barn. Greit nok det. Men, hvordan skal egentlig denne kampanjen stoppe slik vold? Har vanskelig for å tro at voldelige mennesker på noen måte lar seg påvirke av en slik kampanje. Så jeg har ikke fulgt denne oppfordringen jeg da....

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der bryr jeg meg fint lite om. Tror ikke på slike ting...

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg har sett den kampanjen selv. Og tenkte at det der er bare sprøyt. Det hjelper ikke voldsutsatte barn en døyt om jeg bytter bilde til en tegneseriefigur. Det er mange på FB som starter slike ting, bare for å se hvor mange de får til å følge etter. Det er en måte å manipulere andre. Det er akkurat like tåpelig som statuser a' la "Skriv dette i statusen din hvis du elsker dine barn". Så skal foreldre få dårlig samvittighet om de ikke kopierer den statusen. Man er da like glad i sine barn helt uavhengig av om man skriver en sånn status eller ikke.

Skrevet

Jeg tenker at dette er ca like tåpelig som alle disse "Kopier denne statusen hvis du er glad i barna dine." statusene som florerer til tider.

Skrevet

Jeg tenker at dette er ca like tåpelig som alle disse "Kopier denne statusen hvis du er glad i barna dine." statusene som florerer til tider.

''Jeg tenker at dette er ca like tåpelig som alle disse "Kopier denne statusen hvis du er glad i barna dine." statusene som florerer til tider.''

Åja - er ikke de klissete? Huff. Tror mine barn hadde blitt flaue hvis jeg hadde gjort det.

Skrevet

Jeg tenker at hovedideen bak slike kampanjer er å skape oppmerksomhet rundt en sak. Hvis denne profilbildegreia kan bidra til at vold mot barn får oppmerksomhet og blir diskutert, så har kampanjen oppnådd det den skulle.

Jeg pleier ikke henge meg på sånt (og har aldri kopiert en statusmelding *bank i bordet*), men skiftet bilde nå. Men det er egentlig like mye fordi jeg syns det er morsomt med tegneseriefigurer ;o)

Gjest tenkte jeg
Skrevet

Jeg tenker at hovedideen bak slike kampanjer er å skape oppmerksomhet rundt en sak. Hvis denne profilbildegreia kan bidra til at vold mot barn får oppmerksomhet og blir diskutert, så har kampanjen oppnådd det den skulle.

Jeg pleier ikke henge meg på sånt (og har aldri kopiert en statusmelding *bank i bordet*), men skiftet bilde nå. Men det er egentlig like mye fordi jeg syns det er morsomt med tegneseriefigurer ;o)

Helt enig med deg :)

Gjest verinoca
Skrevet

Nå så jeg akkurat denne meldingen på en vegg

''AVARSELTIL ALLE MED TEGNESERIE FIGURER!! Hørte gruppen ber alle om å endre sitt eget profilbilde til sin favoritt tegneseriefigur er faktisk en gruppe pedofile. De gjør det fordi barna vil ta imot sine venneforespørsler raskere hvis de ser et tegneseriebilde. Det har ingenting å gjøre med støtte mot barnevold''

Men hva som er sant og ikke aner jeg ikke. Mye rart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...