Sør Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Når du først driver og opplyser, så interesserer dette meg null og niks med mindre du kan regne ut hva det vil koste en trønder med dagens strømpriser. Først da vet jeg om de er rikfolk eller ikke. Det du driver og gnåler om hjelper jo ingenting. Kan du ikke regne det ut selv? 25 W x 40 pærer er 1 kW (1000 W). 5 timer er 5 kWt. Hvis det koster 1 kr/kWt så koster det 5 kr kvelden per 40 stk 25 W pærer. Så jeg foreslår du setter deg ned med bildet av huset hans, og teller pærene. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Jeg ler meg ihjel av denne her: http://twitpic.com/3bfs3h LOL )) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Oh. My God! Vulgært rett og slett.. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Da får jeg håpe du har lystette gardiner på soverommet (det har jeg)! Det har vi ikke, men jeg ville selvsagt foretrukket at de hadde slått av strømmen om natta ;-) Jeg tenker som så at slike naboer er sikkert blide og festlige naboer. Ingen grinebitere som ville funnet på der :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Det har vi ikke, men jeg ville selvsagt foretrukket at de hadde slått av strømmen om natta ;-) Jeg tenker som så at slike naboer er sikkert blide og festlige naboer. Ingen grinebitere som ville funnet på der :-) ''Jeg tenker som så at slike naboer er sikkert blide og festlige naboer. Ingen grinebitere som ville funnet på der :-) '' Hehe, det har du vel rett i. Når det er sagt har vi noen småsære naboer som allerede har belyst 2-3 trær i hagen i tillegg til veranda og inngangsparti... 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 ''Jeg tenker som så at slike naboer er sikkert blide og festlige naboer. Ingen grinebitere som ville funnet på der :-) '' Hehe, det har du vel rett i. Når det er sagt har vi noen småsære naboer som allerede har belyst 2-3 trær i hagen i tillegg til veranda og inngangsparti... ;-) Jeg kunne aldri ha gjort det selv. Jeg synes det er litt harry. Det hadde ikke plaget meg om naboene hadde gjort det, men jeg har ingen slike naboer :-) 0 Siter
Gjest rikfolk? Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Kan du ikke regne det ut selv? 25 W x 40 pærer er 1 kW (1000 W). 5 timer er 5 kWt. Hvis det koster 1 kr/kWt så koster det 5 kr kvelden per 40 stk 25 W pærer. Så jeg foreslår du setter deg ned med bildet av huset hans, og teller pærene. Kan helt sikkert, men gidder ikke. Hvorfor skulle jeg gidde? Jeg skrev en tanke om at det måtte være dyrt, og det er du som da hoster opp alt mulig rart som egentlig ikke interesserer meg i det hele tatt. Jeg sa at _hvis_ det skulle interessere meg måtte du i det minste si hvor mye det ville koste. Jeg er slett ikke interessert nok til å drive og regne på det selv. Jeg har fortsatt min muligens naive tro om at det er dyrt, og vil du på død og liv motbevise det så får du gi et enkelt svar som motbeviser det. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg ler meg ihjel av denne her: http://twitpic.com/3bfs3h Jeg får den ikke til å fungere. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg får den ikke til å fungere. Det er et bilde som viser dette julehuset, og på nabohuset står det skrevet med lys: "DITTO", og lysende pil som peker mot naboen...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg var en gang i min pure ungdom og så på et skikkelig utspjåka julehus i USA, og det får dette du linker til til å fremstå som skikkelig stilig og smakfullt ;-) I hagen til huset jeg så virket det som om alle de lysende greiene (julenissens slede med reinsdyr, nisser, snømenn, stall m/ folk & dyr og en helt drøss med fargede lys etc) var bare slengt ut på måfå. Vannvittig glorete, men når det blir så "over the top" (gjelder også den du linket til) blir det jo litt kult også, men ikke fordi det er vakkert :-) Heldigvis har vi ingen i nabolaget som er sååå pyntegærne. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Det har vi ikke, men jeg ville selvsagt foretrukket at de hadde slått av strømmen om natta ;-) Jeg tenker som så at slike naboer er sikkert blide og festlige naboer. Ingen grinebitere som ville funnet på der :-) Jeg feiret jul i USA et år i min ungdom, og der & da ihvertfall var det veldig populært å hive lenke på lenke med bittesmå fargede, blinkende lys på enhver busk i hagen, samt gjerne også rundt vinduene... Så for meg at det måtte bli skikkelig diskotek i stuene til folk.... 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Chevy Chase var den ubestridte julelyskongen helt til jeg så denne her inne for noen uker siden. Usj, skrudde av ganske fort pga musikken - jammen glad jeg ikke har naboer som spiller slik musikk i hele førjulstida! 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg tenker nå mest på strømregningen disse menneskene må få, jeg.... Ja, aporpos strømregning: Jeg nevnte over her om et superglorete overdekorert hus jeg så i USA en gang. Dette var en liten turistattraksjon i nabolaget, og mange folk heiv mynter over gjerdet og inn på tomta til beboerne som en liten skjerv til å dekke strømutgiftene...;-) Det lå nokså mange mynter på bakken der, men neppe nok. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Når du først driver og opplyser, så interesserer dette meg null og niks med mindre du kan regne ut hva det vil koste en trønder med dagens strømpriser. Først da vet jeg om de er rikfolk eller ikke. Det du driver og gnåler om hjelper jo ingenting. ''Det du driver og gnåler om hjelper jo ingenting.'' Hva er dette for slags måte å kommentere foolks innlegg på, da? Skulle nesten tro det var en personlig fornærmelse du var utsatt for. 0 Siter
Gjest oslobasse Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Nja. Alle har godt av Slayers Reign in Blood på denne tiden av året! De har bare ikke forstått det selv. Slayer har man godt av året rundt. 0 Siter
Gjest rikfolk? Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 ''Det du driver og gnåler om hjelper jo ingenting.'' Hva er dette for slags måte å kommentere foolks innlegg på, da? Skulle nesten tro det var en personlig fornærmelse du var utsatt for. Beklager, jeg tenner bare sannsynligvis litt når jeg ser det nicket. Det går ikke an å kommentere noe uten at han blander seg inn, og beklageligvis går det ikke an å skille ut folk man helst ikke vil ha noe med å gjøre. Men i steden for å irritere meg, eller kommentere, bør jeg vel bare holde kjeft når han skriver noe. Jeg skulle imidlertid virkelig, virkelig ønske det gikk an å lage en funksjon hvor man slapp svar fra folk man ikke ville ha svar fra. Jeg har vel imidlertid innsett at det ikke går, men ønsker ikke å forlate dol bare på grunn av en person som jeg ikke kan utstå, så da får jeg heller tabbe meg ut med sure kommentarer iblant (Det viser seg dessverre ganske vanskelig å lære seg å la være å komme med dem). Men nå skal ikke dette bli en tråd hvor man diskuterer person igjen, så jeg trekker meg ut nå. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Beklager, jeg tenner bare sannsynligvis litt når jeg ser det nicket. Det går ikke an å kommentere noe uten at han blander seg inn, og beklageligvis går det ikke an å skille ut folk man helst ikke vil ha noe med å gjøre. Men i steden for å irritere meg, eller kommentere, bør jeg vel bare holde kjeft når han skriver noe. Jeg skulle imidlertid virkelig, virkelig ønske det gikk an å lage en funksjon hvor man slapp svar fra folk man ikke ville ha svar fra. Jeg har vel imidlertid innsett at det ikke går, men ønsker ikke å forlate dol bare på grunn av en person som jeg ikke kan utstå, så da får jeg heller tabbe meg ut med sure kommentarer iblant (Det viser seg dessverre ganske vanskelig å lære seg å la være å komme med dem). Men nå skal ikke dette bli en tråd hvor man diskuterer person igjen, så jeg trekker meg ut nå. Det går jo først og fremst utover deg selv at du misliker en som du ikke kjenner, og tolker alt han sier i verste mening. Slapp av og se litt lysere på ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.