Gjest Englandsnissen Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Må visst sette på en grønn etikett hvor jeg spesifiserer hva det er. Krysser av for gave. Så er det et felt hvor en blir bedt om å spesifisere innholdet i pakken. MÅ en det når det er julegave, eller ser de mellom fingrene med det da. Da er jo overraskelsen ødelagt hvis en skriver hva gaven inneholder. Bare lurer jeg... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Sender endel gaver til USA, og ja, der MÅ man skrive hva det er og verdien i NOK. Men du behøver ikke å spesifisere. Er det en bok, holder det å skrive at det er en bok f.eks. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Ja, jeg har fått gaver fra utlandet siden jeg var liten, og har alltid fått spesifisert hva det er utenpå. Husker det var om å gjøre å få av papiret utenpå uten å lese der :-). Når jeg nå sender til utlandet har jeg stort sett sendt mindre gaver i konvolutt, og da ikke spesifisert utenpå hva det er, selv om en sikkert egentlig skal det. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Tidligere bodde noen familiemedlemmer i USA, og da sto deet som regel "towels" el lignende på den grønne lappen, men jeg fikk aldri håndklær, da...;-) 0 Siter
-ssi Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Hvis du ikke skriver noe, så kan du være helt sikker på at det blir åpnet i tollen, og dermed forsinket... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Det hjelper ikke, du bør oppgi hva den inneholder. 0 Siter
Helmi Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 En sånn lapp må du alltid fylle ut når du sender en pakke ut av Norge. Prøver å være mest mulig generell i beskrivelsen, type "håndarbeid", "julepynt" osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.