Gå til innhold

Har du sendt julegaver til England?

Anbefalte innlegg

Gjest Englandsnissen
Skrevet

Må visst sette på en grønn etikett hvor jeg spesifiserer hva det er. Krysser av for gave. Så er det et felt hvor en blir bedt om å spesifisere innholdet i pakken. MÅ en det når det er julegave, eller ser de mellom fingrene med det da. Da er jo overraskelsen ødelagt hvis en skriver hva gaven inneholder.

Bare lurer jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender endel gaver til USA, og ja, der MÅ man skrive hva det er og verdien i NOK. Men du behøver ikke å spesifisere. Er det en bok, holder det å skrive at det er en bok f.eks.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg har fått gaver fra utlandet siden jeg var liten, og har alltid fått spesifisert hva det er utenpå. Husker det var om å gjøre å få av papiret utenpå uten å lese der :-).

Når jeg nå sender til utlandet har jeg stort sett sendt mindre gaver i konvolutt, og da ikke spesifisert utenpå hva det er, selv om en sikkert egentlig skal det.

Skrevet

Tidligere bodde noen familiemedlemmer i USA, og da sto deet som regel "towels" el lignende på den grønne lappen, men jeg fikk aldri håndklær, da...;-)

Skrevet

Hvis du ikke skriver noe, så kan du være helt sikker på at det blir åpnet i tollen, og dermed forsinket...

Skrevet

Det hjelper ikke, du bør oppgi hva den inneholder.

Skrevet

En sånn lapp må du alltid fylle ut når du sender en pakke ut av Norge. Prøver å være mest mulig generell i beskrivelsen, type "håndarbeid", "julepynt" osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...