Gå til innhold

FU: Ditt favorittmåltid

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker både svineribbe og bearnaise, men kunne likevel ikke tenke meg kombinasjonen .-)

''Jeg liker både svineribbe og bearnaise, men kunne likevel ikke tenke meg kombinasjonen''

Nei, det kan jeg også forstå!

Litt sånn sjokoladekake med peanøttsmør.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• AneM1365380603

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker både svineribbe og bearnaise, men kunne likevel ikke tenke meg kombinasjonen .-)

Enig. Er ikke overvettes begeistra for svineribbe, men synes det er helt ok. Men kunne aldri tenke meg kombinasjonen.

Gjest liker også koldtbord
Skrevet

''Trikset er å finne ut hva du har mest lyst på, og gå for det - ikke lesse på for å smake på alt. Jeg pleier også å passe på at det jeg forsyner meg med harmonerer i smaken''

Skjønner det, men jeg elsker å få kjøkkenet til å fikse harmonien :-)

Tror jeg sier "jatakk, begge deler!",jeg;)

Skrevet

Pinnekjøtt er ganske godt, men jeg synes kålraistabben er best :)

Åja! Da jeg var gravid med Datra, satte jeg til livs en sånn toliters iskremboks med Mormors kålrabistappe. Jeg delte den fint på to kvelder. Kunne ikke huske å ha smakt noe så godt i hele mitt liv ;)

Skrevet

Hvis jeg måtte velge èn favorittrett for å få leve videre, ville jeg sannsynligvis dø...

Jeg er svært glad i mat, særlig mat som er laget fra bunnen av og med skikkelige råvarer.

Elsker alt fra sjømat til kylling til oksekjøtt til svinekjøtt - alt kan gjøre fantastisk godt (og helt forferdelig vondt også, selvsagt).

Akkurat i kveld tror jeg at jeg velger meg min egen fiskesuppe som favoritt, siden den står på menyen i morgen og jeg har gledet meg allerede i flere dager.

Spør du igjen i morgen, er det helt sikkert noe annet. :-)

Skrevet

Enig. Er ikke overvettes begeistra for svineribbe, men synes det er helt ok. Men kunne aldri tenke meg kombinasjonen.

Sineribbe er absolutt ikke det beste jeg vet, men det er mat som hører hjemme i julen, og jeg synes at et ribbemåltid med tilbehør er godt.

Men den aller beste svineribba jeg har smakt, tror jeg, må ha vært på en kinesisk restaurant i Singapore. Vi ble tatt med dit av noen singaporianere med "inside information".

Det kom en stor form midt framfor oss på bordet, der det lå et stort ribbestykke uten svor. Det var stekt i oven med en slags lettere tomatisert saus og en del krydderier. Kjøttet var så mørt at vi kunne plukke løs stykker med spisepinnene. Det var utrolig godt!

Skrevet

Åja! Da jeg var gravid med Datra, satte jeg til livs en sånn toliters iskremboks med Mormors kålrabistappe. Jeg delte den fint på to kvelder. Kunne ikke huske å ha smakt noe så godt i hele mitt liv ;)

Fantastisk!!!!

Har aldri hørt om noen som har maula så mye kålrabistappe!!!!

Skrevet

Nugatti liker jeg ikke ;-)

Da ville jeg heller hatt en centimeter med sjokade :-)

Nugatti og sjokade - for noe ekkelt, søtt kliss!

Nei, på mi siste brødskive ville jeg hatt røkelaks og eggerøre:-9

Skrevet

Fantastisk!!!!

Jeg hadde et par rare hang-ups det svangerskapet. Det var den kålrabistappa som var så himmelsk god, og så tygga (!!) jeg sånne Frisk-tabletter, for de knaste så ubeskrivelig deilig mellom tenna. Helst to av gangen, og gjerne flere pakker om dagen. :D

Ja, også sånn derre Villa champagnebrus eller Eplemost. Det var så utrolig godt!

Skrevet

*he he*

På brødskiva hadde jeg kanskje valg Mills kaviar! :-)

Intet dårlig valg. Jeg hadde faktisk valgt Makrell i tomat - de små boksene, og det er har hverken jr eller faren noen forståelse for.. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Fantastisk!!!!

''Har aldri hørt om noen som har maula så mye kålrabistappe!!!!''

Kanskje greit jeg slipper å dele rom med henne etterpå! :P

Skrevet

Jeg hadde et par rare hang-ups det svangerskapet. Det var den kålrabistappa som var så himmelsk god, og så tygga (!!) jeg sånne Frisk-tabletter, for de knaste så ubeskrivelig deilig mellom tenna. Helst to av gangen, og gjerne flere pakker om dagen. :D

Ja, også sånn derre Villa champagnebrus eller Eplemost. Det var så utrolig godt!

Jeg hadde ingen 'diller' under svangerskapet, men jeg hadde mye antipatier.

Til vanlig er kaviar et av favorittpåleggene mine - det klarte jeg ikke. Jeg synes til vanlig Norvegia er en ganske kjedelig ost og at Jarlsberg er veldig godt, men den gangen klarte jeg ikke Jarlsberg...

Jeg mislikte også kaffe (jeg som ellers er en skikkelig kaffekjerring), og jeg måtte nedlegge absolutt veto mot husbondens ene aftershave etter at jeg trodde jeg skulle spy da jeg satt ved siden av ham på bussen til jobb en morgen...;-)

Skrevet

Champagnebrus, som er så søtt? Hadde jeg ikke trodd om deg :-)

Jeg hadde en hang-up under første graviditet: MAT

Jeg spiste og spiste og hadde sånn ulvehunger at det var fælt. Gikk opp 23 kilo!

Men hadde ingen rare ting jeg åt eller drakk da...

Skrevet

Nugatti og sjokade - for noe ekkelt, søtt kliss!

Nei, på mi siste brødskive ville jeg hatt røkelaks og eggerøre:-9

Røkelaks er noe av det mest oppskrytte koldtbordmaten som finnes. Nei, gi meg heller gravlaks med sennepssaus!

Gjest Elextra
Skrevet

Champagnebrus, som er så søtt? Hadde jeg ikke trodd om deg :-)

Jeg hadde en hang-up under første graviditet: MAT

Jeg spiste og spiste og hadde sånn ulvehunger at det var fælt. Gikk opp 23 kilo!

Men hadde ingen rare ting jeg åt eller drakk da...

''Jeg hadde en hang-up under første graviditet: MAT''

LOL

Skrevet

Jeg hadde ingen 'diller' under svangerskapet, men jeg hadde mye antipatier.

Til vanlig er kaviar et av favorittpåleggene mine - det klarte jeg ikke. Jeg synes til vanlig Norvegia er en ganske kjedelig ost og at Jarlsberg er veldig godt, men den gangen klarte jeg ikke Jarlsberg...

Jeg mislikte også kaffe (jeg som ellers er en skikkelig kaffekjerring), og jeg måtte nedlegge absolutt veto mot husbondens ene aftershave etter at jeg trodde jeg skulle spy da jeg satt ved siden av ham på bussen til jobb en morgen...;-)

Jeg fikk også aversjon mot en parfyme, og klarer fortsatt ikke lukta av den. Også var det helt uutholdelig med røyklukt, og lukta av ingefær brekker jeg meg fortsatt av - over 7 år etter. Spøy som en gris da jeg forsøkte ingefærte mot svangerskapskvalme.

Skrevet

Røkelaks er noe av det mest oppskrytte koldtbordmaten som finnes. Nei, gi meg heller gravlaks med sennepssaus!

Godt med gravlaks også, men på skiva synes jeg røkelaks passer best:)

Skrevet

Jeg er helt motsatt. Bortsett fra sushi (eller min klare favoritt - sashimi) foretrekker jeg alltid varm mat :)

Skrevet

Lenger oppe var det snakk om rakfisk, og nå kommer du med ''Nei, gi meg heller gravlaks med sennepssaus!'' NÅ begynte jeg å glede meg til jul! :D))

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke jeg har noen favoritt, men synes ny mat er spennende. Sånne retter man får servert og som jeg ikke ville vært i stand til å lage selv om jeg så hadde oppskriften. Jeg liker utenlandsk mat bedre enn norsk. Indisk, pakistansk, thai. Jeg liker krydder. Norsk mat er stort sett nitrist med mindre den er laget på en fancy måte av en eller annen kokk som vet hva han gjør.

Av litt enklere retter ser jeg aldri ut til å bli lei en mør biff med salig tilbehør.

Frokosten er knapt fortært, men nå fikk jeg lyst på biff. Lenge siden sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...