Gå til innhold

FU: Gleder du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Photona

Hvorfor / hvorfor ikke?

Skal du feire den med familie, venner eller alene?

Hjemme, hos andre, eller i utlandet?

Jeg både gleder meg og kvir meg. Gleder meg til samværet, kosen og maten. Kvir meg fordi min far er syk, og til de skyhøye forventningene, all "smiling" og gavepresset. Skal feire julen med familien; barn, foreldre og søsken med barn, vet ikke enda hvor vi skal feire.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357286-fu-gleder-du-deg-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest må drikke være alkohol?

Barn og drikke? Bare begrens inntaket da. Barn har ikke godt av å se fulle mennesker.

Righty - Må god drikke være alkohol?

For oss som drikker melk og vann til hverdags er brus, juice, smoothie, gløgg uten alkohol også godt drikke...

Men ellers helt enig med deg, alkoholinntak må begrenses i nærheten av barna...

Annonse

Gleder meg egentlig :-)

Men det må jo alltid være "noe", og når det er det hviler det på meg. Jeg må ordne opp, og det stresser meg..spesielt når jeg ikke er helt i form. Skal være med familie, og det blir hos meg på ettermiddagen. Håper alt ordner seg, så jeg kan nyte jula og slappe av. Hvis ikke er det siste gang jeg tar ansvar, kanskje det er det uansett :)

Skulle ønske jeg visste hvordan jula kom til å se ut på forhånd. Det kan jeg jo ikke. Så dermed velger jeg å tro at alt vil gå bra.

Har en del dårlige erfaringer fra tidligere juler. I fjord var vi på sykehuset, det har skjedd 4 ganger tilsammen. Ellers finnes det noen familiemedlemmer som har en tendens til å gå på fylla og har greid å forsure jula en god del.

Ønsker meg fred i år.

Det har alltid vært koselig på julaften hos oss. Sånn sett så gleder jeg meg. Vi får besøk på julaften, og drar bort på besøk de andre dagene.

Det verste for meg, er matpresset. Tradisjonell, tung julemat er ikke noe for meg. Julekaker, smult og fett byr meg i mot. Skulle ønske meg at folk ikke måtte stresse seg halvt i hjel med alle innprenta tradisjoner, og heller feira jul på sin måte.

Jeg storgleder meg til jul! Både selve julekvelden, men også dagene før og romjula/nyttårsaften.

Vi feirer bare oss 4 i kjernefamilien her hjemme, og det har vi gjort noen år nå. Vi ser på TV på dagen, er ute en tur og lufter oss før vi går i gang med maten, pynter oss tidlig og nyter ventetiden. Gavepress opplever jeg ikke, og har aldri gjort, og ikke er det fyll og spetakkel her heller. Vi bare slapper av og koser oss.

Romjula ligger foreløpig helt åpen, vi får se litt hva slags temperatur det blir før vi finner ut om vi skal reise noe sted. Vi har ingen slike pliktmiddager heldigvis, så det vi gjør er av fri vilje og lyst.

:-)

Annonse

Jeg gleder meg til jul sammen med familien min og moren min. Jeg gleder meg ikke til alt styre som skal skje frem til jul. Jeg håper inderlig det ikke blir noe særlig stress på julaften, for det synes jeg er skikkelig nedtur.

Jeg gleder meg til å spise god julemat, se ungene blir glade for gavene sine, få gaver selv.

Men aller mest gleder jeg meg til jeg har fått levert eksamensmappa mi... Og det skjer om 1,5 uke.

I år ser jeg i alle fall lyst på selve julaften. Blir mange der da, og da får ikke den ene bestefaren i slekta så mye anledning til å dyrke sin ubendige ting til å dosere, avbryte andre, ikke høre på damer... I år kommer lille søte tantegutt på snart tre mnd sammen med sine stolte foreldre (brodern og svigerinna mi). Ikke noe stress med julegavene i år heldigvis. Annendags-selskapet hos en del av slekta gruer jeg meg mer til, selv om jeg i prinsippet kan si at jeg ikke kommer. Dessuten er det jo fint at jula blir så pass kort i år - sivilisasjonen åpner raskt igjen.

Som alltid er det gode og dårlige ting.

Jeg storgleder meg til jul! Både selve julekvelden, men også dagene før og romjula/nyttårsaften.

Vi feirer bare oss 4 i kjernefamilien her hjemme, og det har vi gjort noen år nå. Vi ser på TV på dagen, er ute en tur og lufter oss før vi går i gang med maten, pynter oss tidlig og nyter ventetiden. Gavepress opplever jeg ikke, og har aldri gjort, og ikke er det fyll og spetakkel her heller. Vi bare slapper av og koser oss.

Romjula ligger foreløpig helt åpen, vi får se litt hva slags temperatur det blir før vi finner ut om vi skal reise noe sted. Vi har ingen slike pliktmiddager heldigvis, så det vi gjør er av fri vilje og lyst.

:-)

Nå er det andre gang jeg ser deg skrive ''bare oss 4 i kjernefamilien'' så nå tar jeg bladet og spør hvem er den tredje? Bikkje? Mannen din? ;-)

Gjest sjøstjerna

Gleder meg kjempemye.

Gleder meg til å sove lengre om morgenen, og våke til langt på natt fordi vi snakker- og snakker og ser filmer osv.

Liker julematen og fest-stemningen. Julefargene og julesangene. TV-programmene. Se og hør eller det andre sladrebladet kjøpes også inn til jul. Nøtter og mandariner. julekaker. Lukten av juleblomster.

Liker også å vandre i sentrum i romjula, og se de julepyntede vinduene (da med salg). Høre musikk i gatene og se folk rusle rundt omkring.

Julete- er også bra- fordi den dufter godt og gir julestemning.

Ja! Jeg gleder meg alltid til jul. :o) I år kanskje mer enn på flere år siden min kjære har bestemt seg for å feire sammen med oss hos eksen min fremfor å være sammen med sin søster. :o) Jeg trodde han ville være der, men også der skjer det endringer i familiekonstellasjonene og i år overrasket han altså med å ville være sammen med oss. :o)))

Vi skal altså være hos eksen alle sammen - eksen, fruen, ungene, min ene søster med partner og kjæresten og jeg. :o) One big happy family!

Nå er det andre gang jeg ser deg skrive ''bare oss 4 i kjernefamilien'' så nå tar jeg bladet og spør hvem er den tredje? Bikkje? Mannen din? ;-)

Huh? Litt usikker på hva du spør om, egentlig, jeg er muligens en smule treig i dag.

"Oss 4" er mor, far og 2 barn.

Helt sånn kjernefamilieaktig, altså.

Huh? Litt usikker på hva du spør om, egentlig, jeg er muligens en smule treig i dag.

"Oss 4" er mor, far og 2 barn.

Helt sånn kjernefamilieaktig, altså.

Neida, var bare at jeg kom til å tenke på ekskona til Harald Eia som i sin tid sa "Nå har jeg tre barn" da hun ble tobarnsmor"... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...