Gå til innhold

Prisnivå på bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest bryllupsgjest snart

Vet at dette har vært tema her før, men nå virket ikke søk-funksjonen her på DOL...

Vi er bedt i bryllup (vennefest på kveldstid - middag, ikke kaker etterpå - blir vel mer en fest, om det har noe å si for prisnivå på gave?) til et vennepar. Det er ikke kjempenære venner, men sånn midt på treet.

Er veldig usikker på hvilket prisnivå vi bør ligge på. Har ikke veldig god råd, og i og med at bryllupet er nå rundt juletider, så er kontoen ekstra skrapet... ;-)

Tenkte på 500,- men er redd for å virke gnien. Hørte at et annet vennepar tenkte å gi 1000 - 1200 men de har veldig god råd og er et hakk nærere venner....

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357362-prisniv%C3%A5-p%C3%A5-bryllupsgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Bryllupsgjest snart

Sånn ca. hvor mye er kuvertprisen for middagen?

Kuvertprisen er visst faktisk bare 100,- for de har bestilt gryterett fra et lokalt, billig sted...

Så kanskje vi slipper billig unna? ;-)

Syns egentlig det med kuvertprisen i forhold til prisnivå på gave er litt tullete. En vet jo ikke kuvertprisen i alle bryllup en går i - en kan jo ikke spørre brudeparet om dette heller.

Dere bestemmer jo selv!

Men jeg ville gitt 500 fra meg selv, jeg er jo ikke et par. Det er bare min mening.

Jeg tenker ikke på bryllupsgave fra hver person når det er snakk om par. Jeg syns ikke par skal kjøpe dobbelt så dyr bryllupsgave som single. Syns det høres rart ut.

Gjest Bryllupsgjest snart

En tommelfingerregel er å gi etter egen lommebok, ikke naboens ;-) Når det er sagt ligger vi på +/- 1000 til mer perifere venner/ slekninger og noen hakk opp til nære venner/ familie.

Takk for svar. Skal vi gi etter egen lommebok, bør vi vel gå for 500,-.... ;-)

Jeg tenker ikke på bryllupsgave fra hver person når det er snakk om par. Jeg syns ikke par skal kjøpe dobbelt så dyr bryllupsgave som single. Syns det høres rart ut.

Hvorfor spør du hva andre mener, hvis du vet selv hvordan du vil ordne deg?

Kuvertprisen er visst faktisk bare 100,- for de har bestilt gryterett fra et lokalt, billig sted...

Så kanskje vi slipper billig unna? ;-)

Syns egentlig det med kuvertprisen i forhold til prisnivå på gave er litt tullete. En vet jo ikke kuvertprisen i alle bryllup en går i - en kan jo ikke spørre brudeparet om dette heller.

Det gir en pekepinn på hva de forventer/hvor høytidelig anledningen er. Så bruk 500 kroner, du. Det går helt fint :)

Annonse

Hvorfor spør du hva andre mener, hvis du vet selv hvordan du vil ordne deg?

''Hvorfor spør du hva andre mener, hvis du vet selv hvordan du vil ordne deg?''

Det jeg spurte om var hva som er fornuftig prisnivå for en bryllupsgave. Da jeg lurte på om 500,-var greit, mente jeg 500,- fra oss som par. Derfor ble jeg litt satt ut da du skrev at du mente 500,- pr person var passelig, for det var ikke i mine tanker å tenke pr person, men oss som par som en enhet.

Det er det jeg begynte å diskutere med deg.

Gi for så mye som du synes du/dere har råd til. Uansett er det vel vanlig å gi noe dyrere/finere gave enn til f.eks. i bursdagsselskap.

Du behøver jo heller ikke å gi noe "med prislapp", dvs. noe brudeparet eller andre vet hva koster.

''Gi for så mye som du synes du/dere har råd til. Uansett er det vel vanlig å gi noe dyrere/finere gave enn til f.eks. i bursdagsselskap.''

Ja, enig i det. Men i vår vennegjeng er det sjelden/aldri bursdagsselskaper, så jeg har ingen pris å sammenligne med, siden vi ikke kjøper bursdagsgaver til hverandre.

''Du behøver jo heller ikke å gi noe "med prislapp", dvs. noe brudeparet eller andre vet hva koster.''

Nei, det er sant. Derfor bør vi kanskje styre unna ting fra ønskelista eller gavekort, for der er jo prisen kjent. ;-)

Takk for innspill.

''Hvorfor spør du hva andre mener, hvis du vet selv hvordan du vil ordne deg?''

Det jeg spurte om var hva som er fornuftig prisnivå for en bryllupsgave. Da jeg lurte på om 500,-var greit, mente jeg 500,- fra oss som par. Derfor ble jeg litt satt ut da du skrev at du mente 500,- pr person var passelig, for det var ikke i mine tanker å tenke pr person, men oss som par som en enhet.

Det er det jeg begynte å diskutere med deg.

Jepp, jeg mener 500 pr person.

Gjest gi det dere har råd til

Hei, ikke gi mer enn dere har råd til. Er det ikke veldig nære venner, er det mye bedre at dere kjøper noe fra ønskelisten som dere har råd til, enn at dere prøver å finne noe med "ubestemmelig" pris som ikke står på ønskelisten.

De siste bryllupene jeg har vært i (vennepar, ikke aller nærmeste venner) har vi som par gitt gave på ca 1200,- Men vi har ikke dårlig økonomi, og jeg har visst om bryllupet i flere måneder, så jeg har "holdt av" litt penger over flere måneder.

Hvis begge kjenner brudeparet godt, synes jeg at man skal gi dyrere gave (dvs gave fra begge) enn hvis den ene bare er med som "følge" og ikke kjenner dem.

Velg noe fint fra ønskelisten som koster 500,- hvis det er det dere har råd til, få det pent pakket inn, lag gjerne et fint kort, og gi gaven med glede!

Ikke tenk på at andre kanskje gir noe dyrere. men velg noe de ønsker seg, det er bortkastet med en gave som bare settes bort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...