Gjest bryllupsgjest snart Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Hvis brudeparet har en ønskeliste, er det da uhøflig å kjøpe noe i gave som ikke står på ønskelista? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Nei ikke uhøflig, men lurt. Man vet jo da at det man gir kommer til nytte. 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Nei, ikke hvis en har en god ide til en annnen gave, da synes jeg absolutt man kan gi noe annet enn det som står på ønskelisten! Men da bør det være noe helt annet enn det som står på ønskelisten (å kjøpe to vinglass i en _annen_ serie, eller et fat i en annen serie, eller en sølvgaffel når de sparer på et stålbestikk, blir dumt). Og gir man ting som det forventes at skal stå / henge fremme, bør man kjøpe noe fra listen eller kjenne mottakerens smak _veldig_ godt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Nei ikke uhøflig, men lurt. Man vet jo da at det man gir kommer til nytte. ''Nei ikke uhøflig, men lurt'' å kjøpe noe utenom ønskelista? Neida, skjønte hva du mente. Og enig i at det er lurt å velge noe på ønskelisten, i hvertfall om paret er etablert og har "alt de trenger". Synd å si man ikke er takknemlig (var jo det), men vi fikk blant annet et stort antall glassboller og div. kjeramikk til bryllupet som dessverre kun har blitt plassert på loftet. Ville nok heller hatt noe fra ønskelisten, ja, om det så bare var en teskje... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 ''Nei ikke uhøflig, men lurt'' å kjøpe noe utenom ønskelista? Neida, skjønte hva du mente. Og enig i at det er lurt å velge noe på ønskelisten, i hvertfall om paret er etablert og har "alt de trenger". Synd å si man ikke er takknemlig (var jo det), men vi fikk blant annet et stort antall glassboller og div. kjeramikk til bryllupet som dessverre kun har blitt plassert på loftet. Ville nok heller hatt noe fra ønskelisten, ja, om det så bare var en teskje... ''et stort antall glassboller og div. kjeramikk til bryllupet som dessverre kun har blitt plassert på loftet'' Hehe, kjent sak. Da kjelleren ble pusset opp i fjor måtte bodene tømmes, og vi kjørte et rimelig raust lass til Fretex med tidligere impulshandler (undertegnedes) samt ting som ikke har stått på ønskeliste ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Nei. Ønskelisten er bare til veiledning - mener jeg 0 Siter
Gjest Vizzvazz Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Neida, men du ser på lista hva de trenger av ting og tang... Jeg tror kanskje enkelte er veldig sånn atde kun skal ha ting på lista, men tror nok de fleste blir glade for nyttige ting som ikke stod på lista og. Håper jeg i alle fall :-) Bare ikke kjøp noe sarv... 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Som en annen sier, det er ikke OK å kjøpe andre glass eller et annet service enn det som står på lista, men ut over det mener jeg man har full frihet. Vi fikk utrolig mye til vårt bryllup som vi ikke hadde på ønskelista, og takk og pris for det! Brødkurven og brødkrukka vi fikk for 15 år siden bruker vi fortsatt, og det sto i alle fall ikke på noen lister. Riktignok fikk vi endel rare telysestaker også, men de er borte nå. Vi fikk også 1 maleri og 1 bilde som fortsatt henger oppe. Eksempelvis. Har man en god idè til gave, synes jeg man skal følge den tanken selv om det ikke er på noen liste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.