Gå til innhold

Lufta har gått ut av ballongen.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Og jeg må ha en halvtimes middagslur nå kjenner jeg. Øya detter igjen.

På jobben er jeg ganske opplagt og legger planer for alt jeg skal gjennomføre når jeg kommer hjem. Har så mange planer atte og drar hjem glad og optimistisk og ser for meg en supereffektiv kveld hvor mye skal bli gjort. Det er ikke måte hvor flink jeg skal være.

Men så etter middagen detter jeg fullstendig sammen og klarer ikke holde meg oppreist. Jeg må sove og hvis jeg er heldig klarer jeg kanskje å få gjort halvparten av det jeg hadde tenkt.

Slik er det ofte med meg. Ja ikke hver dag, men verre utover i uka. Jeg har begynt å ta omega 3 og jeg har ihvertfall holdt meg frisk til tross for at kollegaer har hostet meg opp i ansiktet og tatt i dørhåndtak med snørrete hender.( De har ikke lært å hoste inn i albuen) Synes det hjalp på energien også en stund men.. Skulle ønske jeg hadde mer energi etter jobb.

Akkurat nå for tiden kan jeg skylde litt på Knausgård, men har uansett problemer med å få lagt meg om kvelden. Det går ikke. Jeg har prøvd.

Er det flere som har det slik? Sover dere middag? Vurderer å begynne med sovetabletter eller begynne å drikke vin slik at jeg blir tidligere trøtt om kvelden. Vil ikke ha det slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357379-lufta-har-g%C3%A5tt-ut-av-ballongen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier normalt å ha bra med energi, men denne høsten har jeg også vært sånn. I mitt tilfelle skyldes det nok mer masete arbeidsdager enn før, og mye lengre kjørevei for å komme meg dit. Jeg blir utrolig sliten av å ha for mye med mennesker å gjøre. Jeg trives best med å jobbe mest alene, men i høst har jeg vært nødt til å ha folk rundt meg nesten hele tida. Noen av dem er mer enn vanlig slitsomme også, spør du meg;)

Kan det være noe på jobben som tapper deg for krefter? Er det god nok kvalitet på søvnen din? Spiser du for sent på kvelden? Mye som kan spille inn.

Jeg er dessverre ikke av dem som kan hvile middag. Det blir jeg så sløv av at jeg like gjerne kan sove rundt. For meg funker det best med en liten stund for meg selv nå og da, så jeg kan få tømt hodet.

Gjest Nickløsheletiden

Jeg sover hver dag og i går sov jeg tre timer. Legger meg seint da, men behøver ikke å stå opp før ved 10-11 tida og sover gjerne 8 timer om natta også

Jeg sa halvtime. Nå er kl 19.35. Ja ja, du sover ihvertfall verre enn meg ;-)

Gjest Nickløsheletiden

Jeg pleier normalt å ha bra med energi, men denne høsten har jeg også vært sånn. I mitt tilfelle skyldes det nok mer masete arbeidsdager enn før, og mye lengre kjørevei for å komme meg dit. Jeg blir utrolig sliten av å ha for mye med mennesker å gjøre. Jeg trives best med å jobbe mest alene, men i høst har jeg vært nødt til å ha folk rundt meg nesten hele tida. Noen av dem er mer enn vanlig slitsomme også, spør du meg;)

Kan det være noe på jobben som tapper deg for krefter? Er det god nok kvalitet på søvnen din? Spiser du for sent på kvelden? Mye som kan spille inn.

Jeg er dessverre ikke av dem som kan hvile middag. Det blir jeg så sløv av at jeg like gjerne kan sove rundt. For meg funker det best med en liten stund for meg selv nå og da, så jeg kan få tømt hodet.

Nei, det er ingenting på jobben. Jeg blir trøtt etter middagen. Slutte å spise middag kanskje? ;-)

Eller nei, jeg bør nok legge meg tidligere om kvelden.

Annonse

Nei, det er ingenting på jobben. Jeg blir trøtt etter middagen. Slutte å spise middag kanskje? ;-)

Eller nei, jeg bør nok legge meg tidligere om kvelden.

Aha! Slurver med måltidene på formiddagen og spiser for hele dagen til middag? Akkurat ja, det har vi det. Been there, done that;)

Gjest Nickløsheletiden

Jeg gir opp! Du er nok bare blitt gammel og trøtt:)

Ha ha, ja tenkte på det ja. Men du skriver du blir sliten av ha mer folk rundt deg og et par av de jeg jobber med kakler mye. Sikkert deres skyld:-)

Ps.I kveld skal jeg drikke vin for å se om det hjelper. Kan jo hende, men nå må jeg se å få gjort noe vettugt.

Gjest Tuppehøna

Hvorfor vil du bli tidligere trøtt om kvelden? Skjønte ikke helt det. Ikke rart du er våken om kvelden når du sover på dagen. :-)

Jeg tror sånt ofte går i perioder. Og venner du deg først til å sove, da vil kroppen etter hvert kreve det.

Men det er sikert greit å få sjekket jern og B12 og sånn?

Gjest Nickløsheletiden

Hvorfor vil du bli tidligere trøtt om kvelden? Skjønte ikke helt det. Ikke rart du er våken om kvelden når du sover på dagen. :-)

Jeg tror sånt ofte går i perioder. Og venner du deg først til å sove, da vil kroppen etter hvert kreve det.

Men det er sikert greit å få sjekket jern og B12 og sånn?

''Hvorfor vil du bli tidligere trøtt om kvelden? Skjønte ikke helt det. Ikke rart du er våken om kvelden når du sover på dagen. :-)''

Jeg vil bli tidligere trøtt om kvelden for å holde meg våken etter middag, men ja jeg skjønner at jeg nok burde begynt i andre enden :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...