Gå til innhold

Begravelsesagent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir helt kvalm av å lese dette du skriver. Jeg har opplevd å miste noen på en slik måte - ille å se at noen synes det er morsomt å legge ut om selvmord ved skyting uten å tenke på hvordan det føles for andre å lese det...

Morsomt? Jeg har også opplevd det, og jeg synes det er så lite morsomt at jeg følte for å si min ærlige mening. Om det kan få én person til å tenke seg om er jeg godt fornøyd.

Selvmord med skytevåpen er ikke vakkert. Det er er en helt for jævlig grusom ting å gjøre mot de som er glad i en. Selvmord i seg selv river menneskene rundt i stykker, og om de attpåtil skal få belastningen med å gjøre rent griseriet etterpå vil de hjemsøkes av bildene resten av livet. Jeg synes det er en viktig ting å snakke om.

Blir rengjøringsbyrået informer om slike oppdrag på forhånd? Må si at jeg hadde blitt rimelig sjokka og kvalm hvis jeg kom til et hjem og fikk beskjed om å vaske bort hjernemasse.

Det vil jeg tro de gjør. Det er ikke en jobb de bare kan sende intetanende mennesker inn for å gjøre.

Broen til ei venninne av meg blåste av seg toppen med hagle. De plukket beinsplinter inne på gutterommet i flere år etterpå.

Det tror jeg på. Jeg vet ikke om folk er klar over hvor mye søl og hvor mange biter spredt utover hele rommet det egentlig blir når de skyter seg.

Gjest Sårende...

Morsomt? Jeg har også opplevd det, og jeg synes det er så lite morsomt at jeg følte for å si min ærlige mening. Om det kan få én person til å tenke seg om er jeg godt fornøyd.

Selvmord med skytevåpen er ikke vakkert. Det er er en helt for jævlig grusom ting å gjøre mot de som er glad i en. Selvmord i seg selv river menneskene rundt i stykker, og om de attpåtil skal få belastningen med å gjøre rent griseriet etterpå vil de hjemsøkes av bildene resten av livet. Jeg synes det er en viktig ting å snakke om.

Selvsagt er det viktig å snakke om selvmord! Det er jeg absolutt for.

Som en som har mistet et familiemedlem i selvmord (ved skyting), må jeg likevel si at jeg en synes at du la ut om det på en svært flåsete måte.

Annonse

Selvsagt er det viktig å snakke om selvmord! Det er jeg absolutt for.

Som en som har mistet et familiemedlem i selvmord (ved skyting), må jeg likevel si at jeg en synes at du la ut om det på en svært flåsete måte.

De har du selvsagt lov til å mene, selv om jeg overhodet ikke prøvde å være morsom. Jeg ser bare ikke vitsen med å pakke inn alt som er ubehagelig i pene ord. Jeg er ikke særlig kvinnelig når det gjelder slikt. Jeg liker å kalle en spade for en spade, og da hender det at folk opplever meg som krass.

Gjest det har du ikke belegg for å si

Det er en seiglivet myta at det å drive begravelsesbyrå er en gullgruve. Tvert i mot er det dårlig betalt både i kroner og øre, og ikke minst når det gjelder påkjenningen de utsettes for, både i form av inntrykk og uviss arbeidstid.

http://www.vg.no/nyheter/okonomi/artikkel.php?artid=2409411

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...