Gå til innhold

Styggeste gutte-/jentenavnet du vet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm styggeste navn? nei,det synes jeg for min del ikke passer å skrive noe om,da jeg tror endel kan bli støtt her inne!!

Men hadde du spurt om hvilke navn en liker er det lettere å svare på..

Enig med deg. Jeg ser ingen grunn til å bidra til en så negativ tråd.

Annonse

Gjest trådstarter

Milde, hva er formålet? Såre noen?

Nei, vite hva jeg IKKE bør kalle ungen min :-)

Hmmmmm kanskje Adolf burde stått på listen over stygge navn. Navnet er egentlig fint, men pga et visst nazisvin så har dette fått en litt negativ klang. Er det noen som kaller ungene sine Adolf nå til dags? Bortsett fra den saken borti usa, Adolf Hitler et eller annet (syke folk).

Kyrre er heller ikke så fint pga jeg assosierer det med en gris, men så traff jeg en grei kar som tilfeldigvis het Kyrre... så da fikk navnet en bedre klang :)

Tror vi assosierer navn med folk vi kjenner, er det noen vi ikke liker så blir navnet automatisk forbundet med noe negativt.

Hmmmmm kanskje Adolf burde stått på listen over stygge navn. Navnet er egentlig fint, men pga et visst nazisvin så har dette fått en litt negativ klang. Er det noen som kaller ungene sine Adolf nå til dags? Bortsett fra den saken borti usa, Adolf Hitler et eller annet (syke folk).

Kyrre er heller ikke så fint pga jeg assosierer det med en gris, men så traff jeg en grei kar som tilfeldigvis het Kyrre... så da fikk navnet en bedre klang :)

Tror vi assosierer navn med folk vi kjenner, er det noen vi ikke liker så blir navnet automatisk forbundet med noe negativt.

http://www.ssb.no/navn/

http://skatt.abcnyheter.no/?page=2&q=adolf&offset=

Jeg hadde en slektning som het Adolf, men har ble født før Adolf Hitler ble beryktet.. Det rare var at han skulle kalles opp etter bestefaren Aslak, som de syntes var fryktelig stygt...

Vidkun Abraham kanskje hehehe. Eller skal man si Eva etter Eva Braun mon tro?? Eller at jeg hadde en superdust av en lærer som het Eva?

Det er noen fullstendig merkelige navn der ute.. Besøk en avdeling for de aller eldste på et sykehjem, så finner man mye rart.

En annen sak er jo kombinasjoner av navn. For å unngå å ramme noen som ikke ville takle det... Jeg synes Trond-Viggo er ganske crazy! Men man har jo slikt som Per-Odd også. Eller Bjarne-Ole. Et sprøtt jentenavn må være Hilleborg.... Eller Audhild.

Annonse

Du trenger dol til å meddele deg hva du ikke skal kalle barnet ditt? Beklager, jeg tror deg ikke, jeg tror du vet selv hva du ikke vil kalle barnet ditt. Det du derimot gjør er å skape en tråd som potensielt kan såre folk.

Milde, hva er formålet? Såre noen?

Folk kan vel stort sett stå inne for de navnene de gir barna sine enten andre liker dem eller ikke? Og når det gelder eget navn, så er man uansett temmelig uskyldig i at man heter det man heter. Så hvorfor skal det bry en om andre syns navnet er fælt?

Kåre er grusomt. Og Gunda. Rakel ... usj. Mne jeg sier det da ikke for å SÅRE noen.

Jeg har en kompis som heter Adolf ;) Han er 50 år gammel..... Innrømmer at jeg noen ganger har lurt litt på de foreldrene hans....;)

Gjest hemmelig navn

Folk kan vel stort sett stå inne for de navnene de gir barna sine enten andre liker dem eller ikke? Og når det gelder eget navn, så er man uansett temmelig uskyldig i at man heter det man heter. Så hvorfor skal det bry en om andre syns navnet er fælt?

Kåre er grusomt. Og Gunda. Rakel ... usj. Mne jeg sier det da ikke for å SÅRE noen.

Jeg valgte navnet Rakel til et av mine barn, men det ble gutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...