Gå til innhold

Styggeste gutte-/jentenavnet du vet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest trådstarter

Folk kan vel stort sett stå inne for de navnene de gir barna sine enten andre liker dem eller ikke? Og når det gelder eget navn, så er man uansett temmelig uskyldig i at man heter det man heter. Så hvorfor skal det bry en om andre syns navnet er fælt?

Kåre er grusomt. Og Gunda. Rakel ... usj. Mne jeg sier det da ikke for å SÅRE noen.

Kåre er da ikke grusomt?

Gunda - tjah... ikke grusomt, men heller ikke fint.

Men smaken er som baken.

Tror det har litt med generasjonen og.

Min bestemor syns moderne navn er stygge.

Min mor syns navn fra bestemors tid er stygge, men nå er de blitt på moten igjen.

Kåre er da ikke grusomt?

Gunda - tjah... ikke grusomt, men heller ikke fint.

Men smaken er som baken.

Tror det har litt med generasjonen og.

Min bestemor syns moderne navn er stygge.

Min mor syns navn fra bestemors tid er stygge, men nå er de blitt på moten igjen.

JEG syns Kåre er grusomt, og driter i grunnen i om du syns det er et OK navn. :)

Vidkun Abraham kanskje hehehe. Eller skal man si Eva etter Eva Braun mon tro?? Eller at jeg hadde en superdust av en lærer som het Eva?

Det er noen fullstendig merkelige navn der ute.. Besøk en avdeling for de aller eldste på et sykehjem, så finner man mye rart.

En annen sak er jo kombinasjoner av navn. For å unngå å ramme noen som ikke ville takle det... Jeg synes Trond-Viggo er ganske crazy! Men man har jo slikt som Per-Odd også. Eller Bjarne-Ole. Et sprøtt jentenavn må være Hilleborg.... Eller Audhild.

Når du snakker om sykehjem. En hundreåring jeg snakket med fortalte om navnene på barna sine. Da nummer syv ble født ble det så mange barn at de var redde for å gå i surr. Fra nr. syv og oppover fikk barna følgende navn: Syver, Ottar, Nina, Tina, Ellef, Tollef.. Morsomt,syns jeg.

Gjest trådstarter

Jeg orker ikke jålenavn, slike med ekstra c og h og blonder og tyll, og navn som sier "mamma og pappa synes det er viktig at verden skjønner at de er noe helt utenom det vanlige". Da tar jeg mye heller de du nevner her.

Enig med deg der, mange som bare må ha et ekstraordinært navn

og må skrive på en unorsk måte,

ph, z, ch osv...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...