Gå til innhold

Hvorfor ta utdannelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Vizzvazz

Det er vel mest for å ha flere jobbmuligheter. Se bare på finn.no, de fleste jobbene der må du faktisk ha utdannelse til for å få!

Og jo bedre utdannelse, jo bedre lønn - og status om man trakter etter det.

Noen utdanner seg kanskje høyt for åha noe å blære seg over, men slike folk bryr vi oss ikke om, gjør vi vel?

Uansett - alle må respektere hverandre uansett yrke, utdannelse, kjønn eller lønn.

Vi trenger alle hverandre i denne maurtue jorden er, alle har en funksjon, faller en fra vil hele dominorekken rase sammen.

Fortsetter under...

Gjest kiziluck

Jeg har tatt høyere utdannelse i voksen alder, slik at jeg har erfaring som voksen uten utdanning. Dette bidro for min del til å vanskeliggjøre å velge jobber innenfor det jeg ønsket jobbe med. Tok så utdanning innen helse og har ikke angret en dag. I disse fire årene med høyere utdanning er jeg mer attraktiv på arbeidsmarkedet, og føler meg mer verdsatt enn før. Selvfølelsen har økt og det er givende å kunne forstå sammenhenger på en annen måte enn tidligere. Dette har vært en personlig investering for min egen del og har utviklet meg som menneske. Men om jeg er mer vellykket vet jeg ikke. Har mine utfordringer i hverdagen som de fleste andre, opp og nedturer.

Utdannelse er utviklende, så derfor anbefales det i følge mine tanker.

Det er vel mest for å ha flere jobbmuligheter. Se bare på finn.no, de fleste jobbene der må du faktisk ha utdannelse til for å få!

Og jo bedre utdannelse, jo bedre lønn - og status om man trakter etter det.

Noen utdanner seg kanskje høyt for åha noe å blære seg over, men slike folk bryr vi oss ikke om, gjør vi vel?

Uansett - alle må respektere hverandre uansett yrke, utdannelse, kjønn eller lønn.

Vi trenger alle hverandre i denne maurtue jorden er, alle har en funksjon, faller en fra vil hele dominorekken rase sammen.

''Uansett - alle må respektere hverandre uansett yrke, utdannelse, kjønn eller lønn. Vi trenger alle hverandre i denne maurtue jorden er, alle har en funksjon, faller en fra vil hele dominorekken rase sammen.''

Klokt innlegg! F.eks hører jeg stadig foreldre som skremmer barna sine med utsagn som "vil du ende opp som søppeltømmer / i kassa på Rimi?".

Hvordan hadde samfunnet vært om ingen ville ta disse jobbene? Etter mitt syn er en renovasjonsarbeider like viktig som en hjernekirurg.

Selvfølgelig skal vi oppmuntre barna våre til å ta utdanning, men det er viktig å lære dem det du skriver over her.

Hvorfor du vil ta utdannelse er det bare du selv som kan svare på. Men jeg tror nok de fleste av oss har andre grunner enn å virke mer vellykket når de velger å ta en utdannelse.

Mine grunner;

- Jeg er veldig glad i å lære nye ting og synes det er gøy å ta en utdannelse.

- Utdannelse gir mulighet for å gi meg en jobb jeg synes er morsom og vil trives med over tid.

Levebrød?

Må jo være deilig å klare seg selv, være uavhengig av andre. Gå på jobb, gjøre noe en liker og er stolt av. Det er min drøm ;)

Så har du mulighet og krefter til det, så gjør det. Du kommer ikke til å angre på det :)

Det skader heller ikke å tenke "Jeg skal vise dem at jeg klarer dette, på tross av min sykdom".

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...