Gå til innhold

Aleneboer og julepynt?

Anbefalte innlegg

Der som bor alene og heller ikke skal være hjemme på julaften... pynter dere til jul?

I min familie har juletider vært det samme som kaotiske tider tidligere, derfor har jeg hatet alt som minner om jul. Men i fjor gikk alt smertefritt... og forhåpentligvis blir det slik i år også... Nå lurer jeg på om jeg skal gidde å pynte... egentlig ser jeg ikke noe poeng med det. Vet om flere andre også som dropper røde lys og julestaker... Pynter du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357440-aleneboer-og-julepynt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd alene lange perioder, både som ung og eldre. Har alltid pyntet en del. De årene jeg har vært bortreist mesteparten av julehelgen, har jeg sløyfet juletre. Og jeg har pynten framme lenge, for det er koselig å sitte i en julepyntet stue ukene etter nyttår også.

Nå bor ikke jeg alene - men hvis jeg hadde gjort det, hadde jeg nok pyntet litt i alle fall. Adventsstjerne i vinduer er et must - og dem savner jeg når julen er over...

Hmmm... Jeg kjenner jeg kvier meg litt for å pynte... Det er liksom en slik sårbar tid da det er lett å mimre tilbake... Å den tristeste sangen jeg vet om er "Deilig er jorden", for det er den absolutt ikke! Men jeg liker å ha det koselig rundt meg også... Kanskje jeg skal prøve likevel. Er nå bare å avpynte huset visst det ikke funker...

Har ikke plass i vinduet til adventsstjerne annet enn over verandadøren... På kjøkkenet henger en slik snøkule med lys i vinduet hele året :-)

Hadde vi kunne ha feiret jul her hadde det vært noe annet... men huset er ikke særlig handikappvennlig og moren min sitter i rullestol :-( Jeg kan også ta på meg skia, ta med bikkja og hente juletre i skogen min. Det er koselig, men mye styr å dra i hus, pynte, dryssingen... Merkelig skikk også egentlig...

Annonse

Fordelen med å være alene er at du kan pynte akkurat som du vil. Synes du det svir i øynene når du ser alt det røde og grønne kan du bare velge noe mer smakfullt og pent. Godt å ha det litt fint rundt seg:) Vi som har barn må bare finne oss i at huset fylles med nisser og dverger og rødt og grønt...

Annonse

Vær glad jeg ikke har noe å pynte med, for ellers hadde jeg tatt av for lenge siden.

Hvor har de billig julepynt?

''Hvor har de billig julepynt?

''

Det kan jeg dessverre ikke opplyse om på nåværende tidspunkt. Du trenger å konsentrere deg om vulkanene og dynene dine.

''Hvor har de billig julepynt?

''

Det kan jeg dessverre ikke opplyse om på nåværende tidspunkt. Du trenger å konsentrere deg om vulkanene og dynene dine.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhrrrrr....... id sier at jeg må ha julepynt NÅ,

Jeg har sett litt på is i dag. Isbreer. Id mener at dette er GØRRkjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...