Gå til innhold

Aleneboer og julepynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må døgnet ha minst 48 timer.

Ego må her hjelpe til med forhandlingen mellom superego og id.

Fortsetter under...

Skrevet

Ego må her hjelpe til med forhandlingen mellom superego og id.

Ok. Da må vi få inn en ego. Hvem vil være det?

Skrevet

Ok. Da må vi få inn en ego. Hvem vil være det?

Ok. Jeg kan være det.

Ego til Id: Du vil pynte til jul NÅ. Du vil ha et juletre, du vil ha julepynt. Du vil bruke pengene som er ment til å kjøpe julegaver til å handle julepynt og juleting i stedet.

Id: JA! Det stemmer!

Ego: Men, Id, er du villig til å høre på Super-ego har å si?

Id: Tja, kanskje, jeg skal bare ta en røyk og et glass brus først..

Ego: Ok.

........(Id går ut og kommer inn igjen etter 7 minutter)....

Ego: Super-ego mener du må lese til eksamen, 10 timer hver dag. Super-ego mener at du må vente med pyntingen til etter eksamen, og ikke bruke så mye penger på det. (Super-ego vil ha julegave av deg).

Id: Hvorfor det? Det er jo bare KJEDELIG å lese. Uinspirerende. Hvorfor skal jeg lese? Jeg kommer til å stryke uansett...

Ego: Super-ego mener at du bør tenke litt lengre enn bare frem mot jul. Du er heldig som får lov til å ta en utdannelse, og da er det et merkelig valg å sløse bort denne korte tiden frem mot eksamen til å pynte.. Det er vanlig å lese 10 timer hver dag. Tenk når du skal ut i jobb, da må du jobbe minst 8 timer hver dag. Ikke alt kan være morsomt her i verden. Sånn er det for alle. Ta ansvar!

Id: Men men men men men men.....

Ego: Jeg er faktisk enig med Super-ego. Kan du ikke gjøre et realt forsøk. Det er nå du har sjansen! Så kan du pynte litt etterpå?

Id: Men men men men men

Ego: Du vet at du bare må ta eksamen om igjen hvis du stryker. Og da blir det veldig mye å gjøre neste semester.

Id: .......aaaaaaaaaaaaa

Ego: Skjerp deg id! Vær voksen!

Id: UhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuHuuuuuhhhhhuuuuuuu....

.......................(ego ignorerer id's sutring).................

.......

Skrevet

Ok. Jeg kan være det.

Ego til Id: Du vil pynte til jul NÅ. Du vil ha et juletre, du vil ha julepynt. Du vil bruke pengene som er ment til å kjøpe julegaver til å handle julepynt og juleting i stedet.

Ego: Super-ego mener du må lese til eksamen, 10 timer hver dag. Super-ego mener at du må vente med pyntingen til etter eksamen, og ikke bruke så mye penger på det. (Super-ego vil ha julegave av deg).

Id: Hvorfor det? Det er jo bare KJEDELIG å lese. Uinspirerende. Hvorfor skal jeg lese? Jeg kommer til å stryke uansett...

Ego: Super-ego mener at du bør tenke litt lengre enn bare frem mot jul. Du er heldig som får lov til å ta en utdannelse, og da er det et merkelig valg å sløse bort denne korte tiden frem mot eksamen til å pynte.. Det er vanlig å lese 10 timer hver dag. Tenk når du skal ut i jobb, da må du jobbe minst 8 timer hver dag. Ikke alt kan være morsomt her i verden. Sånn er det for alle. Ta ansvar!

Ego: Jeg er faktisk enig med Super-ego. Kan du ikke gjøre et realt forsøk. Det er nå du har sjansen! Så kan du pynte litt etterpå?

Ego: Du vet at du bare må ta eksamen om igjen hvis du stryker. Og da blir det veldig mye å gjøre neste semester.

.......

Whow! Svært vellykket forhandling, mener selvfølgelig superego. Det kan dog hende at ego her i litt for stor grad ignorerer id, og at det ville vært mer hensiktsmessig å etterkomme ids ønsker ved å si at det er greit å lese 8-9 timer også...*s*

Skrevet

Ok. Jeg kan være det.

.......

Id: Jeg TReNGER julepynt!!!!!!!!

Ego: ...dramaqueen........

Id: Reis til h********

.......

Fortelleren: Her skar det seg fullstendig mellom id og ego. Hva gikk galt? Var ikke ego god nok forhandler? Er Id for rigid? Vi spør Super-Ego.

Annonse

Skrevet

Whow! Svært vellykket forhandling, mener selvfølgelig superego. Det kan dog hende at ego her i litt for stor grad ignorerer id, og at det ville vært mer hensiktsmessig å etterkomme ids ønsker ved å si at det er greit å lese 8-9 timer også...*s*

Id: Hahahahahahaaaaaa, i morgen skal jeg sove lenge, og etterpå skal jeg tømme kontoen og handle julepynt for alle pengene. Livet er herlig! Julelivet. Pyntelivet. Lykkepynte.

Ego:.(føler seg svak)....Jo, det er jo fint med pynt,, egentlig... Røkelse... det lukter godt. Julerøkelse. Det er viktig med julepynt, det skaper steming. Tradisjoner er bra.

Id: HURRA!

ego... Gjør hva du vil id.

...........................................

Fortelleren: Huff og uff. Nå har ego brutt sammen og blitt egosvak. Hvordan skal vi hjelpe ego?

Hva vil skje i morgen når Id tømmer kontoen og drar til Glassmagasinet..?

Skrevet

Id: Hahahahahahaaaaaa, i morgen skal jeg sove lenge, og etterpå skal jeg tømme kontoen og handle julepynt for alle pengene. Livet er herlig! Julelivet. Pyntelivet. Lykkepynte.

Ego:.(føler seg svak)....Jo, det er jo fint med pynt,, egentlig... Røkelse... det lukter godt. Julerøkelse. Det er viktig med julepynt, det skaper steming. Tradisjoner er bra.

Id: HURRA!

ego... Gjør hva du vil id.

...........................................

Fortelleren: Huff og uff. Nå har ego brutt sammen og blitt egosvak. Hvordan skal vi hjelpe ego?

Hva vil skje i morgen når Id tømmer kontoen og drar til Glassmagasinet..?

Hmmm.... er overhodet ikke superego tilstedeværende lenger? Jeg vet at superego liker å legge seg i rimelig tid, men litt tilstedeværelse bør jo allikevel ego forutsette.

Skrevet

Hmmm.... er overhodet ikke superego tilstedeværende lenger? Jeg vet at superego liker å legge seg i rimelig tid, men litt tilstedeværelse bør jo allikevel ego forutsette.

Super-ego trengs nå for å styrke ego som er svak, men vi vet at super bruker å legge seg svært tidlig..

Gjest cathlinid
Skrevet

ego og ID har et forslag til Super-Ego. (ego vet ikke hvem ego er lengre. ego har mistet grensene sine og smeltet sammen med ID).

Vi foreslår uansett at for å få lest, så må vi skal stikke innom en julebutikk i morgen. Og hvis innsatsen med lesing skal vedlikeholdes kan det nytte hvis super-ego gir oss en stor gave nærmere jul.

Hilsen oss to.

Gjest Liza i London
Skrevet

Du vet at superego sier at du må lese minst 10 timer hver dag.

Du vet vel at et for strengt superego er meget usunt?

Skrevet

Du vet vel at et for strengt superego er meget usunt?

Men Liza dah; så du ikke at jeg foreslo at ego skulle redusere ørlite i forhold til kravene fra superego? Du kan da ikke mene at hun ikke skal lese minst 9 timer daglig?!?

...og dessuten skal jeg snart si at hun skal få stor julegave hvis hun gjør som jeg sier...*s*

Hilsen superego

Skrevet

ego og ID har et forslag til Super-Ego. (ego vet ikke hvem ego er lengre. ego har mistet grensene sine og smeltet sammen med ID).

Vi foreslår uansett at for å få lest, så må vi skal stikke innom en julebutikk i morgen. Og hvis innsatsen med lesing skal vedlikeholdes kan det nytte hvis super-ego gir oss en stor gave nærmere jul.

Hilsen oss to.

Nei, nei, nei! Dere trenger ikke julepynt denne uken. Julepynt denne uken kan i verste fall føre til at superego ikke unner dere julegave i år...

Annonse

Skrevet

Nei, nei, nei! Dere trenger ikke julepynt denne uken. Julepynt denne uken kan i verste fall føre til at superego ikke unner dere julegave i år...

ego og ID søker etter et nytt Super-Ego. ego og ID ønsker at Liza skal være Super-ego.

Skrevet

ego og ID søker etter et nytt Super-Ego. ego og ID ønsker at Liza skal være Super-ego.

Ingen grunn til å tro at du slipper unna ditt nåværende. Liza er altfor snill og dessuten har hun for mye å gjøre!

Skrevet

Ingen grunn til å tro at du slipper unna ditt nåværende. Liza er altfor snill og dessuten har hun for mye å gjøre!

Vi tror vi får det bedre hvis Super-ego er snillere.

Skrevet

Vi tror vi får det bedre hvis Super-ego er snillere.

Hvis dere er flinke i helgen, så skal jeg begynne å planlegge julegaven. Og sørge for å oppfylle bursdagsgaveløftet...*s*

Skrevet

Hvis dere er flinke i helgen, så skal jeg begynne å planlegge julegaven. Og sørge for å oppfylle bursdagsgaveløftet...*s*

Beskjed fra Id: Siden vi er to, så husk at det blir dobbelt så mange bursdagsgaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...