Gå til innhold

På tide med: Hva er din favorittjulesang?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, ikke motstander. Bare ikke ihuga fan. ;-)

Det er egentlig et sunnhetstrekk. ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs D

8

• jubalong70

3

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Så du er motstander av å minnes åttitallets store kvinnebedårere i jula?

Den digger jeg! Blir aldri førjul uten Last Christmas!

Gjest Elextra
Skrevet

Det er egentlig et sunnhetstrekk. ;)

''Det er egentlig et sunnhetstrekk''

huh?

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det er egentlig et sunnhetstrekk''

huh?

Isj, det ante meg at jeg indirekte kom til å påstå at noen ikke var sunne der. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Isj, det ante meg at jeg indirekte kom til å påstå at noen ikke var sunne der. ;)

Ok, sangen er helt jævlig. Men diverse gode minner av ymse slag gjør den helt fantastisk :-).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok, sangen er helt jævlig. Men diverse gode minner av ymse slag gjør den helt fantastisk :-).

Videoen gir i det minste dagens unge en innføring i åttitallets hårstil. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fantastisk! Da må Tom Waits inn på 3.plassen etter Mahalia Jackson og Alf Prøysen på julesanglista ;-)

Tom Waits ETTER en jeg ikke har hørt om og Alf Prøysen?

Det er mye rart man skal måtte lese på dol ... ;)

Skrevet

Dette er min favoritt. Aller best er den nå pakkene ligger under juletreet, og alle mine kjære går i ring rundt og synger. Da er det jul da!

Skrevet

Denne er også nydelig. Særlig på 1. juledags morgen når gavene enda ikke har blitt ryddet bort, alle er glade og fornøyde og i pysjen før vi drar til brunsj hos svigermor og svigerfar.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å velge, det går ikke an å sammenlikne gamle julesalmer med mer moderne julelåter.

Men de som ikke kjenner den fra før, bør sjekke ut Nordnorsk julesalme av Trygve Hoff:

Det finnes mange versjoner. Her er en annen, men jeg liker den framført "enkelt":

Og teksten:

http://www.mylyricarchive.com/halvdan_sivertsen_lyrics/nordnorsk_julesalme_lyrics.html

Likte best versjonen der Halvdan Sivertsen synger - det var mer direkte og "enkelt" som du sier. Men det var nydelig med den trompeten til.

Veldig fin tekst!

Skrevet

Samme som jeg har svart på dette spørsmålet de siste ti årene: O Helga Natt med Jussi Björling.

Jeg liker også Sinead O´Connors versjon av Silent Night. Nydelig! Og selvsagt John og Yokos Happy X-mas(war is over). Den får meg alltid i godt humør:)

Skrevet

Samme som jeg har svart på dette spørsmålet de siste ti årene: O Helga Natt med Jussi Björling.

Jeg liker også Sinead O´Connors versjon av Silent Night. Nydelig! Og selvsagt John og Yokos Happy X-mas(war is over). Den får meg alltid i godt humør:)

Jussi er bra, men må si jeg liker denne versjonen bedre:

Skrevet

Jussi er bra, men må si jeg liker denne versjonen bedre:

Jaja, smaken er som baken sier de. Jeg kjenner ei som synes Carolas versjon er den beste. Folk er rare;)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Dog synes jeg at Deilig er jorden er bedre, men det er den eneste

Deilig er jorden er kjempefin, men i en litt annen gate. Av de norske julesangene er det vel Det lyser i stille grender jeg er mest glad i. :)

Skrevet

Så du er motstander av å minnes åttitallets store kvinnebedårere i jula?

Fysj og phøy sier jeg bare. den der er SÅ fæl!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...