Gå til innhold

På tide med: Hva er din favorittjulesang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs D

8

• jubalong70

3

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Jeg synes det er vanskelig å velge, det går ikke an å sammenlikne gamle julesalmer med mer moderne julelåter.

Men de som ikke kjenner den fra før, bør sjekke ut Nordnorsk julesalme av Trygve Hoff:

Det finnes mange versjoner. Her er en annen, men jeg liker den framført "enkelt":

Og teksten:

http://www.mylyricarchive.com/halvdan_sivertsen_lyrics/nordnorsk_julesalme_lyrics.html

Jeg synes det er vanskelig å velge, det går ikke an å sammenlikne gamle julesalmer med mer moderne julelåter.

Men de som ikke kjenner den fra før, bør sjekke ut Nordnorsk julesalme av Trygve Hoff:

Det finnes mange versjoner. Her er en annen, men jeg liker den framført "enkelt":

Og teksten:

http://www.mylyricarchive.com/halvdan_sivertsen_lyrics/nordnorsk_julesalme_lyrics.html

Den er nydelig :)

Annonse

Og teksten:

Likte best versjonen der Halvdan Sivertsen synger - det var mer direkte og "enkelt" som du sier. Men det var nydelig med den trompeten til.

Veldig fin tekst!

Samme som jeg har svart på dette spørsmålet de siste ti årene: O Helga Natt med Jussi Björling.

Jeg liker også Sinead O´Connors versjon av Silent Night. Nydelig! Og selvsagt John og Yokos Happy X-mas(war is over). Den får meg alltid i godt humør:)

Samme som jeg har svart på dette spørsmålet de siste ti årene: O Helga Natt med Jussi Björling.

Jeg liker også Sinead O´Connors versjon av Silent Night. Nydelig! Og selvsagt John og Yokos Happy X-mas(war is over). Den får meg alltid i godt humør:)

Jussi er bra, men må si jeg liker denne versjonen bedre:

Jeg er helt enig med deg.

Dog synes jeg at Deilig er jorden er bedre, men det er den eneste

Deilig er jorden er kjempefin, men i en litt annen gate. Av de norske julesangene er det vel Det lyser i stille grender jeg er mest glad i. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...