Gå til innhold

Noen med greie på kunst her??

Anbefalte innlegg

Gjest dontknow

Jeg skal velge blant noen bilder, og er usikker på hva jeg bør gå for. Noen som kan gi meg litt råd? Bildet jeg liker best er av Vebjørn Sand (ser at galleriprisen på nett er 9000). Er en håndkolorert jetprint, opplag 70. Men er usikker på om det er lurt å velge Sand ifht fremtidig verdi. Andre jeg har å velge i er bl.a litografier av Liv Heier, Carl Nesjar, Nivo Widerberg, Marcel Mouly, Per Kleiva, Alfred Manessier, Geir Nymark. Skal selvsagt velge et bilde jeg liker også (ikke bare opptatt av verdi), men hadde vært ok å høre fra noen som har litt peiling (uten at jeg vet om noen av dem befinner seg her....).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357451-noen-med-greie-p%C3%A5-kunst-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett å svare deg på. Sand gjør jo et hederlig forsøk på å slå gjennom i USA, og greier han det kan det jo være en god investering. Jeg ville ikke kjøpt det. Han er overalt, og jeg er så lei av bildene hans at jeg overhodet ikke kunne tenkt meg å ha et på veggen hjemme. Alle er anerkjente, og bla Heier går vel hjem hos de fleste. Selv ville jeg blitt mest glad for et bilde av Nico Widerberg. Jeg er ikke flink til å tenke langsiktig når jeg kjøper kunst. Jeg kjøper det jeg faller pladask for:)

Gjest Akkurat tatt eksamen kunst!

Fremtidig verdi ville jeg ikke lagt i Sand. Han kan like gjerne synke voldsomt fordi han er så kommersiell og ikke særlig nyskapende eller interessant.

Jeg ville valgt en som jeg likte selv og som har noe ved seg som ikke er så vanlig. Dessuten, om du tenker fremtidig verdi så lønner det seg å sjekke kunstnerens "status" blandt flere litt snobbete gallerier.

Gjest sosudontknow

Ville jeg gjort og.

Jeg er ingen reser på verdier og slikt, men jeg tror ikke du taper mye på Sand egentlig. Han gjår jo uansett mye flott kunst :)

Takk for tilbakemeldinger. Dette er ikke kunst jeg skal kjøpe, men "velge" fordi jeg harvunnet i kunstlotteriet på jobb.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...