Gjest dontknow Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Jeg skal velge blant noen bilder, og er usikker på hva jeg bør gå for. Noen som kan gi meg litt råd? Bildet jeg liker best er av Vebjørn Sand (ser at galleriprisen på nett er 9000). Er en håndkolorert jetprint, opplag 70. Men er usikker på om det er lurt å velge Sand ifht fremtidig verdi. Andre jeg har å velge i er bl.a litografier av Liv Heier, Carl Nesjar, Nivo Widerberg, Marcel Mouly, Per Kleiva, Alfred Manessier, Geir Nymark. Skal selvsagt velge et bilde jeg liker også (ikke bare opptatt av verdi), men hadde vært ok å høre fra noen som har litt peiling (uten at jeg vet om noen av dem befinner seg her....). 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Ta Sand, han er i skuddet Ville jeg gjort og. Jeg er ingen reser på verdier og slikt, men jeg tror ikke du taper mye på Sand egentlig. Han gjår jo uansett mye flott kunst 0 Siter
tonie Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Ikke lett å svare deg på. Sand gjør jo et hederlig forsøk på å slå gjennom i USA, og greier han det kan det jo være en god investering. Jeg ville ikke kjøpt det. Han er overalt, og jeg er så lei av bildene hans at jeg overhodet ikke kunne tenkt meg å ha et på veggen hjemme. Alle er anerkjente, og bla Heier går vel hjem hos de fleste. Selv ville jeg blitt mest glad for et bilde av Nico Widerberg. Jeg er ikke flink til å tenke langsiktig når jeg kjøper kunst. Jeg kjøper det jeg faller pladask for:) 0 Siter
Gjest Akkurat tatt eksamen kunst! Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Fremtidig verdi ville jeg ikke lagt i Sand. Han kan like gjerne synke voldsomt fordi han er så kommersiell og ikke særlig nyskapende eller interessant. Jeg ville valgt en som jeg likte selv og som har noe ved seg som ikke er så vanlig. Dessuten, om du tenker fremtidig verdi så lønner det seg å sjekke kunstnerens "status" blandt flere litt snobbete gallerier. 0 Siter
Gjest sosudontknow Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Ville jeg gjort og. Jeg er ingen reser på verdier og slikt, men jeg tror ikke du taper mye på Sand egentlig. Han gjår jo uansett mye flott kunst Takk for tilbakemeldinger. Dette er ikke kunst jeg skal kjøpe, men "velge" fordi jeg harvunnet i kunstlotteriet på jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.