Gå til innhold

Har du noengang vært alene på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, aldri.

Innimellom tenker jeg at det hadde vært deilig, en gang i alle fall. Da ville jeg gått i kirka, laget meg noe helt enkel mat, gått en lang tur, og sittet og lest og hørt musikk utover natta :-)

Er neste aldri alene, så akkurat det høres ut som en luksusopplevelse!

Annonse

Gjest Elextra

Nei, aldri.

Håper jeg slipper det. Jeg er så glad i å ha folk rundt meg.

''Jeg er så glad i å ha folk rundt meg.''

Det gjelder ikke meg sånn generelt, liker godt å være alene, særlig etter å ha hatt mange mennesker nært på meg over tid, men akkurat julaften ville det føles litt stusselig å være alene. Uten at det dermed ville vært noen krise.

Gjest sjøstjerna

''Jeg er så glad i å ha folk rundt meg.''

Det gjelder ikke meg sånn generelt, liker godt å være alene, særlig etter å ha hatt mange mennesker nært på meg over tid, men akkurat julaften ville det føles litt stusselig å være alene. Uten at det dermed ville vært noen krise.

Når jeg er alene, setter jeg ofte på musikk og traller med. Eller jeg lar radioen stå på. Eller jeg ringer noen.

Nyter i grunnen alenetid iblant, men kan jeg velge så velger jeg å være sammen med familie/venner.

Gjest Ganske godt i grunn.

Jada, det har jeg :)

Som enslig mor i mange år så har jeg sendt barna mine avgårde annenhver jul.

Da har jeg enten hjulpet til som nisse ol.i andre hjem, eller jeg har vært alene hjemme. Nyttårsaften og. :)

Det går helt greit. Jeg har kost meg veldig med ungene mine før dem dro. Så i hjertet mitt hadde jeg fred og ro, og da ble julaften også slik. Rolig, stille, fredelig. :)

hidi, the scorpion

Jeg òg!

Lagde meg god middag, og åpnet pakkene sånn litt etter litt:) Koste meg masse!

Var invitert til familie, som ville brukt timer på å åpne pakker, det ønsket jeg ikke. Men var en liten tur på kaffe da....

Annonse

Nei, aldri. Og det håper jeg at jeg slipper også. Nyter å være alene innimellom, men akkurat på julaften vil jeg helst være sammen med familien. Hvis jeg skulle være helt alene ville jeg tatt meg to sovetabletter og gått til sengs klokka fem.

Har vært alene flere ganger. Slik er det å være gift med en sjømann og ha familien for langt borte til at det går an å reise dit når man selv er ferdig på jobb på julaften. Har som regel vært i kirka (gubben er ikke så interessert i det, så jeg går de julene han er på jobb), spist en god middag, åpnet pakker, tatt et glass likør eller to, spist et par pepperkaker og gått måneskinnstur med bikkja. Det er faktisk noe helt spesielt med å gå tur seint på kvelden på julaften.

Jeg vil heller feire alene enn sammen med venner eller gubbens familie når han er borte. Derfor pleier jeg å være litt vag når noen spør meg om planene mine. Ingen skal føle seg tvunget til å invitere meg eller få dårlig samvittighet fordi de vet at jeg sitter alene. Jeg har jo valgt det selv.

Uff, det hørtes stusselig ut ja!

Ja! Jeg er ikke kjempejulete og av de som må ha jula på samme måte hvert år, men den julekvelden var bedrøvelig. Jeg fikk nå ringt ut da. Det er vel det eneste ålreite å si om den kvelden. Ja, og så var det jo rikelig med snø og alt så ut som et julekort utenfor;)

Har vært alene flere ganger. Slik er det å være gift med en sjømann og ha familien for langt borte til at det går an å reise dit når man selv er ferdig på jobb på julaften. Har som regel vært i kirka (gubben er ikke så interessert i det, så jeg går de julene han er på jobb), spist en god middag, åpnet pakker, tatt et glass likør eller to, spist et par pepperkaker og gått måneskinnstur med bikkja. Det er faktisk noe helt spesielt med å gå tur seint på kvelden på julaften.

Jeg vil heller feire alene enn sammen med venner eller gubbens familie når han er borte. Derfor pleier jeg å være litt vag når noen spør meg om planene mine. Ingen skal føle seg tvunget til å invitere meg eller få dårlig samvittighet fordi de vet at jeg sitter alene. Jeg har jo valgt det selv.

''Det er faktisk noe helt spesielt med å gå tur seint på kvelden på julaften. ''

Det kan jeg tenke meg - nå har jeg faktisk gjort det selv, men det var ikke mye hyggelig... Lette etter en katt som ikke kom inn til vanlig tid - den stakk litt av gårde pga. besøk, tror jeg. Den kom inn senere på natten, men jeg gikk og lette i grøftene med hjertet i halsen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...