Gå til innhold

Har du noengang vært alene på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest har det ja

Ja. Da jeg var 19 satt jeg alene på en tom hybel og så i veggen hele jula.

Et par år etter var jeg også alene, men da hadde jeg selskap i en gammel tv og en sofa.

Nå om årene hender det at jeg er alene med barna alt ettersom mannens turnus på sjøen. Men da feirer vi ordentlig jul da. :0)

Gjest Hulderen

Ja, en gang. Det var ikke verre enn å være alene på 17. mai :-)

Julen har mye med forventninger å gjøre. Det er en del juleaftener der jeg har stilt opp på pliktbesøk hos slektninger. Da burde jeg sagt nei, for min egen del. Det er mye bedre å være alene på julaften enn å føle seg uønsket og bare ha på en høflig maske.

Annonse

Ja, en gang. Det var ikke verre enn å være alene på 17. mai :-)

Julen har mye med forventninger å gjøre. Det er en del juleaftener der jeg har stilt opp på pliktbesøk hos slektninger. Da burde jeg sagt nei, for min egen del. Det er mye bedre å være alene på julaften enn å føle seg uønsket og bare ha på en høflig maske.

Men 17. mai foregår jo ute i det offentlige rom, så man kan jo være like mye deltaker i det som skjer enten man er alene eller i følge med noen.

Gjest Hulderen

Men 17. mai foregår jo ute i det offentlige rom, så man kan jo være like mye deltaker i det som skjer enten man er alene eller i følge med noen.

For meg er 17. mai en enda mer sosial dag enn julaften. Man kan velge å være sammen med venner i stedet for familie. Men å skulle gå ut og se på barnetog og være med på bugdefester uten noen å gå sammen med - nei det er helt utenkelig for meg. Så den 17. maien jeg ikke hadde avtale med noen, så valgte jeg å være hjemme. Foran TV'n.

For meg er 17. mai en enda mer sosial dag enn julaften. Man kan velge å være sammen med venner i stedet for familie. Men å skulle gå ut og se på barnetog og være med på bugdefester uten noen å gå sammen med - nei det er helt utenkelig for meg. Så den 17. maien jeg ikke hadde avtale med noen, så valgte jeg å være hjemme. Foran TV'n.

Helt enig med deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...