Gå til innhold

Komme raskt til slutten av et word dokument

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Jeg har begynt på dagboken nå, og har allerede skrevet en del, så det er litt dumt å måtte bla seg langt ned i dokumentet. Det kommer nok til å bli ganske langt til slutt.

Finnes det en snarvei for å komme til bunnen av dokumentet?

Hvor mange sider kan et dokument inneholde?

Fortsetter under...

Gjest bølger

End - slutten av setningen

Home - begynnelsen av setningen

Ctrl+end - slutten av dokumentet

Ctrl+home - begynnelsen av dokumentet

Finnes mange flere snarveier på tastaturet - lærer du deg 5 sånne, sparer du veldig mye musebruk! :)

Har lært litt snarveier, men er ikke flink nok til å bruke de og dermed glemmer jeg de ut.

Annonse

Har lært litt snarveier, men er ikke flink nok til å bruke de og dermed glemmer jeg de ut.

De viktigste jeg bruker er home/end (kombinert m/ctrl), for å navigere i dokumentet. I tillegg bruker jeg mye ctrl+ pil for å flytte markøren et og et ord.

Jeg markerer ved å samtidig bruke "shift", feks. shift+ctrl+end - markerer setningen til enden av linjen. Denne kan jeg da slette ved å trykke del. Evt shift og piltast ned markerer hele linjen under, så evt slette, eller andre ting.

Ellers har du; ctrl+C= kopierer teksten du har markert (som over)

ctrl+X=klipp ut

ctrl+V=lim inn

ctrl+F=fet skrift

ctrl+K=kursiv

ctrl+U=understrek

Disse er de viktigste jeg bruker.

Tror det skal finnes diverse flere snarveier i menyene i word - hvis du ser litt etter det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...