Gjest bølger Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har begynt på dagboken nå, og har allerede skrevet en del, så det er litt dumt å måtte bla seg langt ned i dokumentet. Det kommer nok til å bli ganske langt til slutt. Finnes det en snarvei for å komme til bunnen av dokumentet? Hvor mange sider kan et dokument inneholde? 0 Siter
Gjest Tuppehøna Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Knappene Page up - page down og end? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Knappene Page up - page down og end? Det gikk bare en halv side ned om gangen, men ctrl+end fungerte. 0 Siter
Gjest Tuppehøna Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Det gikk bare en halv side ned om gangen, men ctrl+end fungerte. ok :-) 0 Siter
songbirdy Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 End - slutten av setningen Home - begynnelsen av setningen Ctrl+end - slutten av dokumentet Ctrl+home - begynnelsen av dokumentet Finnes mange flere snarveier på tastaturet - lærer du deg 5 sånne, sparer du veldig mye musebruk! 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 End - slutten av setningen Home - begynnelsen av setningen Ctrl+end - slutten av dokumentet Ctrl+home - begynnelsen av dokumentet Finnes mange flere snarveier på tastaturet - lærer du deg 5 sånne, sparer du veldig mye musebruk! Har lært litt snarveier, men er ikke flink nok til å bruke de og dermed glemmer jeg de ut. 0 Siter
songbirdy Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Har lært litt snarveier, men er ikke flink nok til å bruke de og dermed glemmer jeg de ut. De viktigste jeg bruker er home/end (kombinert m/ctrl), for å navigere i dokumentet. I tillegg bruker jeg mye ctrl+ pil for å flytte markøren et og et ord. Jeg markerer ved å samtidig bruke "shift", feks. shift+ctrl+end - markerer setningen til enden av linjen. Denne kan jeg da slette ved å trykke del. Evt shift og piltast ned markerer hele linjen under, så evt slette, eller andre ting. Ellers har du; ctrl+C= kopierer teksten du har markert (som over) ctrl+X=klipp ut ctrl+V=lim inn ctrl+F=fet skrift ctrl+K=kursiv ctrl+U=understrek Disse er de viktigste jeg bruker. Tror det skal finnes diverse flere snarveier i menyene i word - hvis du ser litt etter det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.