Gå til innhold

Nydelig skrevet om jul

Anbefalte innlegg

Siden www.ordtak.no har mange utrolig fine sitater. Her er noen nydelig vers om jul:

For ønsket mitt er alt for stort for meg selv,

det får ikke plass under treet i kveld

Jeg ønsker meg jul og litt fred,

og en jeg kan dele det med

-Kjerstin Aune-

---

I en verden der alt, alt er blitt

så hvitt og vakkert,

skal du lyse i vinduet mitt

så jeg kan se deg

Og en dag, hvis du vil,

hvis jeg får det til,

skal jeg åpne opp vinduet litt

så du kan danse

-Kjerstin Aune-

---

Jula er for alltid, ikke bare for en dag,

for å elske, dele og gi, kan ikke settes vekk

som bjeller, lys og glitter i ei eske på ei hylle.

Det gode du gjør for andre, er det gode du gir deg selv.

-Norman Wesley Brooks-

---

http://www.ordtak.no/index.php?v=sitat&emne=Jul

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357465-nydelig-skrevet-om-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Alldeles vidunderlig!

Om vi bare kunne huske at julen er mer enn julegaver, stress og kakebaking...!

Personlig, så tror jeg Jesus hater vår egoistiske jul, dessverre:(

''Personlig, så tror jeg Jesus hater vår egoistiske jul, dessverre:(''

Du hadde også vært litt pissed hvis folk verden over feiret fødselsdagen din på feil dag ved å fråtse i svin og alkohol og julebordssex. ;)

Alldeles vidunderlig!

Nå er det ganske mange av oss som feirer jul uten å tro på det kristne budskapet.

Mange av oss _liker_ kakebaking, julegaver og dette lille ekstra presset med mange oppgaver som står i kø, ting vi ikke gjør ellers i året.

Noe av det beste med hele adventstiden for meg er nettopp kakebaking, julegavehandling og ikke minst julekort. Jeg elsker å skrive julekort, og jeg elsker å få julekort. Det at noen husker oss, noen vil sende oss et bilde eller noen ord, det synes jeg er mer viktig enn dette kristne budskapet.

For mange av oss er julen en deilig fritid, hvor vi kan være sammen med familien og ha det morsomt med venner. En tid hvor vi koser oss med annerledes mat, med å gi og få gaver (tenk at noen har brukt tid til å kjøpe julegave, virkelig kjøpe noe til akkurat meg/oss!) og hvor vi har _tid_ sammen.

Jeg synes dette er den aller, aller fineste måneden i året. Samma hva dere andre måtte mene om stress og press og pes. Jeg gjør mine ting, jeg gjør det som skal til for at akkurat _vi_ skal få noen fine dager sammen. Det er en stor glede å bake kakene, brygge ølet, pakke inn gaver og sørge for at huset er helt annerledes enn ellers i året.

:-)

hidi, the scorpion

Du hadde også vært litt pissed hvis folk verden over feiret fødselsdagen din på feil dag ved å fråtse i svin og alkohol og julebordssex. ;)

'Du hadde også vært litt pissed hvis folk verden over feiret fødselsdagen din på feil dag ved å fråtse i svin og alkohol og julebordssex. ;)''

Absolutt!

Ihvetrtfall hvis jeg ble født på høsten, og aldri ønsket at min bursdag skulle feires, og særdeles ikke for å erstatte solen som snur, og andre ugudelige feiringer...;)

hidi, the scorpion

Nå er det ganske mange av oss som feirer jul uten å tro på det kristne budskapet.

Mange av oss _liker_ kakebaking, julegaver og dette lille ekstra presset med mange oppgaver som står i kø, ting vi ikke gjør ellers i året.

Noe av det beste med hele adventstiden for meg er nettopp kakebaking, julegavehandling og ikke minst julekort. Jeg elsker å skrive julekort, og jeg elsker å få julekort. Det at noen husker oss, noen vil sende oss et bilde eller noen ord, det synes jeg er mer viktig enn dette kristne budskapet.

For mange av oss er julen en deilig fritid, hvor vi kan være sammen med familien og ha det morsomt med venner. En tid hvor vi koser oss med annerledes mat, med å gi og få gaver (tenk at noen har brukt tid til å kjøpe julegave, virkelig kjøpe noe til akkurat meg/oss!) og hvor vi har _tid_ sammen.

Jeg synes dette er den aller, aller fineste måneden i året. Samma hva dere andre måtte mene om stress og press og pes. Jeg gjør mine ting, jeg gjør det som skal til for at akkurat _vi_ skal få noen fine dager sammen. Det er en stor glede å bake kakene, brygge ølet, pakke inn gaver og sørge for at huset er helt annerledes enn ellers i året.

:-)

''Jeg synes dette er den aller, aller fineste måneden i året. Samma hva dere andre måtte mene om stress og press og pes. Jeg gjør mine ting, jeg gjør det som skal til for at akkurat _vi_ skal få noen fine dager sammen. Det er en stor glede å bake kakene, brygge ølet, pakke inn gaver og sørge for at huset er helt annerledes enn ellers i året.''

Og det er din fulle rett!

Jeg dømmer ingen, men jeg må også ha lov til min mening;)

Annonse

Alldeles vidunderlig!

Jeg er ikke personlig kristen, men der må jeg si meg enig med deg, Hidi...

''Jeg synes dette er den aller, aller fineste måneden i året. Samma hva dere andre måtte mene om stress og press og pes. Jeg gjør mine ting, jeg gjør det som skal til for at akkurat _vi_ skal få noen fine dager sammen. Det er en stor glede å bake kakene, brygge ølet, pakke inn gaver og sørge for at huset er helt annerledes enn ellers i året.''

Og det er din fulle rett!

Jeg dømmer ingen, men jeg må også ha lov til min mening;)

Åjo, du dømmer, men poenget mitt er at det er jo ingen annen tid på året jeg/vi tenker mer på andre og gjør mer for andre enn akkurat rundt juletiden!

Men såklart - blir man stresset av å være snill mot andre så er det jo problematisk.

Gjest håper alle feier meg!

Utakknemlig er han! Hele kloden (nesten) stiller på fest og så blir han sur?? Pøh..sitta der aleine da! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...