Gå til innhold

Dilemma- har fått julegaver tilsendt

Anbefalte innlegg

Sendte avgårde julekort til venner og kjent i går. I dag kom den svær pakke fra datteren til noen eldre asiatiske venner/ bekjente av oss. Hun er litt yngre enn oss og etablert med mann og snart to barn. Har ikke sett henne på to år, hilset på mannen hennes for fire år siden da vi var på snarvisitt hos hennes foreldre.

Vi har ingen kontakt bortsett fra julekort- og at vi sendte en gave til deres nyfødte datter for noen år siden og til dennes fødselsdag. Sendte og noe arvetøy fra våre barn da vi visste de satt litt hardt i det økonomisk.

Nå har det ramlet inn en svær julepakke med gaver til bøde våre barn, meg og min mann. Hadde egentlig ingen planer om å sende noe mer enn julekort, men hva nå? Hun skrev på kortet at de er i ferd med å flytte, så den nye adressen er.... osv.

Bør jeg svinge meg rundt å ordne en gave til dem?

Vil ikke være kjip....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357489-dilemma-har-f%C3%A5tt-julegaver-tilsendt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei, ikke gjør det..

Nei,d et hadde ikke jeg gjort. Da har du det gående hvert år. Kan jo hende hun sendte pga av at hun følte hun skulle gi noe igjen for det du hadde sendt før.

Jeg sendte for et par år siden hjemmestrikkede sokker til noen venner av oss vi hadde hatt en fin sommer sammen med. Forventet ikke noe tilbake, og fikk det heldigvis heller ikke. Skrev med et kort der vi takket for den flotte sommeren og håpte de ikke ville fryse på føttene med de nye sokkene :o)

''Bør jeg svinge meg rundt å ordne en gave til dem? Vil ikke være kjip....''

Nei, ikke gjør det. Dere er ikke i en relasjon hvor man forventer gaver, og da skal du bare ta imot og tenke "så hyggelig gjort av dem", og takke pent. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...