Gå til innhold

FU: Hvor mange venner har du på facebook?

Anbefalte innlegg

Jeg har litt over 600. I starten var det kun familie og nærmeste venner. Så ballet det på seg, og jeg har venners venner osv. Tar ikke imot mennesker jeg ikke har sett før, eller ikke har felles venner med. Ved ukjente venneforespørsler spør jeg ofte bekjente hvordan denne personen er, før jeg tar imot eller ignorerer. Det er sjelden jeg "rydder" i vennelisten, og sletter.

Fortsetter under...

Gjest ulrikkah

Jeg har ca 120 og det er mer enn nok. Noen av dem har jeg aldri kontakt med, jeg har bare gått på skole med dem for 15 år siden og sånt. Noen av dem er kollegaer som jeg nettopp har blitt kjent med (har et reiseyrke og treffer stadig nye mennesker). Pga dette oppdaterer jeg sjeldnere og sjeldnere, selv om jeg i utgangspunktet liker facebook og kontakten jeg har med mine nærmeste venner (som er spredd over hele landet). Alle disse nye "vennene" hemmer meg faktisk litt, selv om jeg har masse sikkerhetsinnstillinger som gjør at de ikke kan se alt jeg skriver eller legger ut. Jeg vil jo ikke fornærme dem ved å takke nei til vennskap, men heller ikke utlevere enkelte betraktninger og hendelser i livet mitt som jeg vil dele med min indre krets. De vil jo se at jeg ikke lar dem se statusen min f.eks, men det får så være.

Rundt tre hundre. Stor familie, venner, kolleger, gode kunder, folk jeg prater med på diverse forum og folk som deler interessen for forskjellige spill og hobbyaktiviteter.

Hadde aldri trodde at jeg faktisk visste om så mange mennesker. :)

Annonse

Litt over 500, og disse består av nære og mer perifere venner, nåværende og tidligere kollegaer, kontakter fra jobb, og min og mannens slekt og famile. Jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner, eller venner av venner, de ignorerer jeg venneforespørsler fra :)

Litt over 40...men skal renske ned enda mere betraktelig...for meg er det helt hjernedødt å ha en heeeeeeeeeeeeel haug om en ikke skriver til dem,de vennene jeg har nå der inne skriver til hverandre alle sammen og legger igjen artige og koselige kommentarer.

Jeg sletta nylig en hel del der inne, så nå er det vel drøyt 200, tror jeg. Jeg barberte det ned til bare de jeg kjenner og har en eller annen form for kontakt med, jobbkontakter pluss gallerier og slikt som jeg liker å følge med på.

Gjest Hulderen

Jeg har ca 80. Jeg akspeterer bare venneforespørsler fra personer jeg har truffet, og helst kjenner. Jeg har lukket profilen så bare venner kan se hva som postes av bilder og innlegg. Venners venner får ikke se det, da spres infoen straks utenfor min kontroll. Jeg lar også være å tagge bilder, så de ikke skal bli synlige for andre enn mine venner.

Hos meg har det også ballet på seg. Har snart 1000 "venner". Alle er folk jeg kjenner eller er bekjent med - altså at vi minst er på hilsestadiet...

Jeg har ryddet på lista noen ganger, men det kommer jo stadig nye til... Ulempen ved å være i praksis på forskjellige plasser :)

Annonse

I overkant av 100. Det er jo lite i fb-sammenheng. Det er folk jeg vanker med til vanlig, familiemedlemmer, folk jeg er sammen med i forskjellige foreninger, gamle kollegaer og skolekamerater, samt folk jeg kjenner her i byen. Alle er folk jeg ville stoppet og pratet med hvis jeg treffer dem.

I overkant av 100. Det er jo lite i fb-sammenheng. Det er folk jeg vanker med til vanlig, familiemedlemmer, folk jeg er sammen med i forskjellige foreninger, gamle kollegaer og skolekamerater, samt folk jeg kjenner her i byen. Alle er folk jeg ville stoppet og pratet med hvis jeg treffer dem.

Det ble litt feil det her. Det skulle stå ; 'hos ett barn kan det bli....' Det jeg mente er at alle barn er forskjellige når det gjelder hva de tåler av alkohol, og alt annet her i livet. Akkurat som vi voksne. Har ei venninne som blir hysterisk bare gubben tar to øl. Og andre venner vi har drikker seg fulle både fredag og lørdag. Dvs fulle i mine øyne, for dem er det visst helt naturlig at det er slik.

Rundt 500.... men så får jeg vel på en måte "dobbelt opp" i og med at jeg er døv og har haugevis av døve venner fra ulike kanter av landet i tillegg til de hørende vennene jeg har... Det er ikke uvanlig at vi døve har "300 felles venner" ;)

Litt over 40...men skal renske ned enda mere betraktelig...for meg er det helt hjernedødt å ha en heeeeeeeeeeeeel haug om en ikke skriver til dem,de vennene jeg har nå der inne skriver til hverandre alle sammen og legger igjen artige og koselige kommentarer.

Hvorfor er det hjernedødt? Jeg skriver ikke med alle vennene på vennelista mi, men treffer dem med jevne mellomrom og prater med dem da.... og en dag kan det passe seg at jeg skriver med en jeg ikke har skrevet med før, men som kommer på min kant av landet om ei uke og vi prøver å få til å treffes. Jeg hadde kanskje ikke visst at vedkommende kom hit om h*n ikke var på FB, for det er ikke alltid jeg er sikker på hvor vedkommende bor heller ;) Vi kan kanskje møtes et par ganger i året på store døvearrangementer:)

Men dette er kanskje litt annerledes for minoritetsgrupper...

Hjernedødt?

For det første er det dårlig med fasit når det gjelder FB bruk. For det andre anser jeg det som meningsløst å _bare_ ha folk man allikevel kjenner veldig godt og snakker mye med som venner på FB. Det gir jo ikke noe utvidelse av horisonten i det hele tatt.

Syns jeg. For mitt bruk. uten at jeg kaller deg hjernedød for å bruke FB på din måte. ;)

tzatziki1365380058

Jeg har ca 150. Jeg har aksepterer kun forespørsler fra folk jeg har eller en gang har hatt et nært fohold til.

Nåværende eller tidligere kollegaer inkluderes ikke, dersom de ikke har vært eller er å anse som venner i tillegg. Heller ikke folk jeg bare har truffet i forbifarten.

"Skrellet av" ca 100 "perifere" i fjor en gang, og synes det er mye mer ok nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...