Gå til innhold

Julaften her eller der?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• mariaflyfly

11

• cathlin

7

• frosken

6

Av en eller annen grunn har jeg aldri vært glad i "surt" sammen med middag.... Jeg vil helst ikke ha ananas på pizza, sursøte sauser på kinamat, tyttebærsyltetøy til kjøtt, surkål, rødkål etc. ;)

Jeg liker alt det du skriver bortsett fra ananas på pizza, det er ekkelt. Så vi liker ikke samme maten ;o)

Annonse

Jeg er oppvokst med kålrabistappe, poteter og surkål til begge typene kjøtt, så for meg er tilbehøret det samme:)

Surkål til pinnekjøtt har jeg aldri hørt om :) Nesten så jeg må prøve en liten smak i jula (selv om det høres helt feil ut i mine ører).. :)

Surkål til pinnekjøtt har jeg aldri hørt om :) Nesten så jeg må prøve en liten smak i jula (selv om det høres helt feil ut i mine ører).. :)

Hehe, jeg er uansett ikke glad i surkål, så jeg skal ikke gå god for at det er godt ;) Ser bare at resten av familien spiser det til pinnekjøttet også:)

Åjaaaa julematen den tuller man ikke med,så JA det er viktig for noe.

Virkelig? Så om man blir invitert bort til hyggelig familiefest julaften, og man egentlig har lyst til å feire jul sammen, så blir man hjemme fordi man ikke forventer å få favorittmaten?

*rister på hodet*

Gjest Shira :o)

Hmmm... jeg kan ikke forestille meg å spise surkål til pinnekjøtt. Rart hvor firkantet man kan bli i tenkningen når det gjelder tradisjonsmat. Her om dagen fortalte Shira at de brukte løksaus til pinnekjøttet, og jeg klarte ikke å se for meg at det kunne smake ok heller. Det er såvidt jeg kan tolerere at broren min nå har begynt med en form for hvit saus til pinnekjøttet (han bor i et distrikt hvor det er vanlig)...*s*

Det gikk mange år før jeg turde å smake på den sausen altså.

Av en eller annen grunn har jeg aldri vært glad i "surt" sammen med middag.... Jeg vil helst ikke ha ananas på pizza, sursøte sauser på kinamat, tyttebærsyltetøy til kjøtt, surkål, rødkål etc. ;)

''Jeg vil helst ikke ha ananas på pizza, sursøte sauser på kinamat, tyttebærsyltetøy til kjøtt, surkål, rødkål etc.''

Jeg sier ja takk til alt det nevnte :-)

Jeg er i bunn og grunn altetende, det er bare det at jeg foretrekker å slippe den sure smaken sammen med middagen ;)

''Jeg er i bunn og grunn altetende''

Nei, det er du ikke! :-) Bare innrøm det!

Jeg omtaler ikke meg selv som altetende, og likevel har jeg i bare denne tråden funnet flusst av matvarer som jeg spiser og ikke du :-)

Annonse

''Og så tror jeg egentlig ikke hun liker pinnekjøttlukt i huset....''

Hvorfor sitter jeg med en følelse etter å ha lest disse innleggene at dere to søstre egentlig ikke har lyst å tilbringe julen sammen?

;)

Pratet med min søster i dag - og du hadde rett. Hun har ikke lyst til å være sammen med oss på julaften.

Ble ordentlig lei meg....

:-(

''Jeg er i bunn og grunn altetende''

Nei, det er du ikke! :-) Bare innrøm det!

Jeg omtaler ikke meg selv som altetende, og likevel har jeg i bare denne tråden funnet flusst av matvarer som jeg spiser og ikke du :-)

Poenget er at jeg spiser det hvis jeg får det, men jeg foretrekker å ikke blande det med kjøtt ;)

Det eneste jeg har smakt som jeg ikke klarer å spise er kaviar og rødbeter - og det er faktisk helt sant :)

Lettest å flytte på pinnekjøttet!

Men enda lettere at folk lar sine juleaftenvaner ligge og spiser det som vertskapet lager! ;-)

Jeg er helt enig. Det er voksne mennesker vi snakker om.

Man kan bestemme menyen hos seg selv, ikke hos andre. Vet man at noen serverer noe "feil", får man vri seg unna invitasjonen til akkurat julaften

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...