Gjest togli Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Da er nok steketiden for kort! Med vennlig hilsen Mmm, muligens.... men jeg passer alltid på å sjekke at den er dau før vi legger den på bordet som vi har pynta med granbar og steiner :-/ 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Av en eller annen grunn har jeg aldri vært glad i "surt" sammen med middag.... Jeg vil helst ikke ha ananas på pizza, sursøte sauser på kinamat, tyttebærsyltetøy til kjøtt, surkål, rødkål etc. Jeg liker alt det du skriver bortsett fra ananas på pizza, det er ekkelt. Så vi liker ikke samme maten ;o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Ja, du vet når hun først slipper hemningene, så er det ingen grenser for hva hun finner på! ;-) Med vennlig hilsen Hyyysj!!! Nå må du ikke oute meg altså ;-P 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Nope! Men et år spiste jeg nok litt mye ribbesvor... og ble syk natt til 1.juledag *urk' Men det er jo noe av julegleden ;o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Jeg liker alt det du skriver bortsett fra ananas på pizza, det er ekkelt. Så vi liker ikke samme maten ;o) Jeg er i bunn og grunn altetende, det er bare det at jeg foretrekker å slippe den sure smaken sammen med middagen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Men det er jo noe av julegleden ;o) Isj, ja... svor er godt, men med måte 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 '' (Men nå minnes jeg jo alle trådene på DOL om at man må spise det man får servert og ikke grine på nesa - det gjelder tydeligvis ikke i jula? *S*) '' Og det gjelder heller ikke ved servering av blodpudding!!! *gir frosken en klem* 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Jeg er oppvokst med kålrabistappe, poteter og surkål til begge typene kjøtt, så for meg er tilbehøret det samme:) Surkål til pinnekjøtt har jeg aldri hørt om Nesten så jeg må prøve en liten smak i jula (selv om det høres helt feil ut i mine ører).. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Surkål til pinnekjøtt har jeg aldri hørt om Nesten så jeg må prøve en liten smak i jula (selv om det høres helt feil ut i mine ører).. Hehe, jeg er uansett ikke glad i surkål, så jeg skal ikke gå god for at det er godt Ser bare at resten av familien spiser det til pinnekjøttet også 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Åjaaaa julematen den tuller man ikke med,så JA det er viktig for noe. Virkelig? Så om man blir invitert bort til hyggelig familiefest julaften, og man egentlig har lyst til å feire jul sammen, så blir man hjemme fordi man ikke forventer å få favorittmaten? *rister på hodet* 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Hmmm... jeg kan ikke forestille meg å spise surkål til pinnekjøtt. Rart hvor firkantet man kan bli i tenkningen når det gjelder tradisjonsmat. Her om dagen fortalte Shira at de brukte løksaus til pinnekjøttet, og jeg klarte ikke å se for meg at det kunne smake ok heller. Det er såvidt jeg kan tolerere at broren min nå har begynt med en form for hvit saus til pinnekjøttet (han bor i et distrikt hvor det er vanlig)...*s* Det gikk mange år før jeg turde å smake på den sausen altså. 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Av en eller annen grunn har jeg aldri vært glad i "surt" sammen med middag.... Jeg vil helst ikke ha ananas på pizza, sursøte sauser på kinamat, tyttebærsyltetøy til kjøtt, surkål, rødkål etc. ''Jeg vil helst ikke ha ananas på pizza, sursøte sauser på kinamat, tyttebærsyltetøy til kjøtt, surkål, rødkål etc.'' Jeg sier ja takk til alt det nevnte :-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Jeg er i bunn og grunn altetende, det er bare det at jeg foretrekker å slippe den sure smaken sammen med middagen ''Jeg er i bunn og grunn altetende'' Nei, det er du ikke! :-) Bare innrøm det! Jeg omtaler ikke meg selv som altetende, og likevel har jeg i bare denne tråden funnet flusst av matvarer som jeg spiser og ikke du :-) 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Pøh!!!!! Kalkun er forbudt før nyttårsaften!!! Makan!!!!!!!!!!!!! ''Kalkun er forbudt før nyttårsaften'' Da er det til gjengjeld påbudt! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 ''Og så tror jeg egentlig ikke hun liker pinnekjøttlukt i huset....'' Hvorfor sitter jeg med en følelse etter å ha lest disse innleggene at dere to søstre egentlig ikke har lyst å tilbringe julen sammen? Pratet med min søster i dag - og du hadde rett. Hun har ikke lyst til å være sammen med oss på julaften. Ble ordentlig lei meg.... :-( 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 Pratet med min søster i dag - og du hadde rett. Hun har ikke lyst til å være sammen med oss på julaften. Ble ordentlig lei meg.... :-( Hvorfor i all verden vil hun ikke det? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 ''Jeg er i bunn og grunn altetende'' Nei, det er du ikke! :-) Bare innrøm det! Jeg omtaler ikke meg selv som altetende, og likevel har jeg i bare denne tråden funnet flusst av matvarer som jeg spiser og ikke du :-) Poenget er at jeg spiser det hvis jeg får det, men jeg foretrekker å ikke blande det med kjøtt Det eneste jeg har smakt som jeg ikke klarer å spise er kaviar og rødbeter - og det er faktisk helt sant 0 Siter
AAA Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 Pratet med min søster i dag - og du hadde rett. Hun har ikke lyst til å være sammen med oss på julaften. Ble ordentlig lei meg.... :-( Så trist da. :-( Men dere er jo en fin familie, og får nok en god jul likevel, det er jeg sikker på. 0 Siter
laban Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 Lettest å flytte på pinnekjøttet! Men enda lettere at folk lar sine juleaftenvaner ligge og spiser det som vertskapet lager! ;-) Jeg er helt enig. Det er voksne mennesker vi snakker om. Man kan bestemme menyen hos seg selv, ikke hos andre. Vet man at noen serverer noe "feil", får man vri seg unna invitasjonen til akkurat julaften synes 0 Siter
laban Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 Pøh!!!!! Kalkun er forbudt før nyttårsaften!!! Makan!!!!!!!!!!!!! Har du prøvd å lansere den teorien utenfor landets grenser? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.