Gå til innhold

Julaften her eller der?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• mariaflyfly

11

• cathlin

7

• frosken

6

Pratet med min søster i dag - og du hadde rett. Hun har ikke lyst til å være sammen med oss på julaften.

Ble ordentlig lei meg....

:-(

Jeg begynner å synes at søstra di er i overkant sær etter hva du har skrevet om henne tidligere i høst. :(

Så leit at hun ikke ser ut til å ønske å feire jul med dere, jeg skjønner godt at du er lei deg.

Men kanskje det er like greit at hun sa det nå, slik at dere slipper en klein julefeiring og kanskje ungene også merker at hun er reservert...?

Pratet med min søster i dag - og du hadde rett. Hun har ikke lyst til å være sammen med oss på julaften.

Ble ordentlig lei meg....

:-(

Jøsses... (frista til å kalle søstra di ei dustekjerring, men skal holde meg i skinnet.....)...hva sa hun da??

Jeg begynner å synes at søstra di er i overkant sær etter hva du har skrevet om henne tidligere i høst. :(

Så leit at hun ikke ser ut til å ønske å feire jul med dere, jeg skjønner godt at du er lei deg.

Men kanskje det er like greit at hun sa det nå, slik at dere slipper en klein julefeiring og kanskje ungene også merker at hun er reservert...?

Nå kom det akkurat en melding fra henne om at hun foreslår at vi spiser hver for oss (foreldrene våre sammen med oss), og så kjører vi over til dem og åpner gavene sammen med dem og har kaffe der.

Nå blir det vel til det.

Synes det var veldig leit at hun bare aller nådigst vil være sammen med oss. Årsaken hun sa var at de bare har to barn hos seg i år (annethvert år fem barn), og de hadde lyst til å ha en rolig og fredelig julaften. Forstår jo det på en måte, men det er jo kjipt når vi er så liten familie å ikke være sammen i jula. Første juledag skal de + mine foreldre til noen i min svogers familie.

Æsj.

Annonse

Nå kom det akkurat en melding fra henne om at hun foreslår at vi spiser hver for oss (foreldrene våre sammen med oss), og så kjører vi over til dem og åpner gavene sammen med dem og har kaffe der.

Nå blir det vel til det.

Synes det var veldig leit at hun bare aller nådigst vil være sammen med oss. Årsaken hun sa var at de bare har to barn hos seg i år (annethvert år fem barn), og de hadde lyst til å ha en rolig og fredelig julaften. Forstår jo det på en måte, men det er jo kjipt når vi er så liten familie å ikke være sammen i jula. Første juledag skal de + mine foreldre til noen i min svogers familie.

Æsj.

Herregud :(

Må innrømme at jeg ganske sikkert hadde droppa hele styret når Hennes Kongelige Høyhet nedverdiger seg til å drikke kaffe med dere...

Men nå skal det sies at jeg føler jeg har hatt min andel med ræva julefeiringer de siste 15 åra, så jeg kjenner jeg har lav terskel for særheter hos familiemedlemmer på dette området.

Hyggelig at dine foreldre kommer til dere, da.

Herregud :(

Må innrømme at jeg ganske sikkert hadde droppa hele styret når Hennes Kongelige Høyhet nedverdiger seg til å drikke kaffe med dere...

Men nå skal det sies at jeg føler jeg har hatt min andel med ræva julefeiringer de siste 15 åra, så jeg kjenner jeg har lav terskel for særheter hos familiemedlemmer på dette området.

Hyggelig at dine foreldre kommer til dere, da.

Hennes kongelige høyhet, ja... :-(

Begynner å nærme seg ettårsjubileet for bruduljen vår i fjor vinter... Har egentlig gått seg litt til, men det er klart at alt er ikke fryd og gammen, nei :-(

Så det nå.... men du..hadde hun invitert dere dit først, for så å gi avslag?

For min egen del kan jeg godt skjønne at enkelte ønsker en rolig julaften uten gjester...

''For min egen del kan jeg godt skjønne at enkelte ønsker en rolig julaften uten gjester...''

For all del, det kan da jeg også. Men det er i overkant sært å komme trekkende med det argumentet 12 dager før julaften...

Don't disturb the delicate genius,

tenker

''For min egen del kan jeg godt skjønne at enkelte ønsker en rolig julaften uten gjester...''

For all del, det kan da jeg også. Men det er i overkant sært å komme trekkende med det argumentet 12 dager før julaften...

tenker

Du er litt på engelsk om dagen:-)

Annonse

Så det nå.... men du..hadde hun invitert dere dit først, for så å gi avslag?

For min egen del kan jeg godt skjønne at enkelte ønsker en rolig julaften uten gjester...

Det er to år siden sist vi var på Sørlandet i jula, og da var de hos oss. Tror de var hos oss for fire år siden også. Vi har vel alltid vært sammen de årene vi er her.

For en måned eller to siden, snakket vi løst om jula, og vi sa vi skulle være på Sørlandet - og vi ble enige om (trodde jeg i alle fall) at vi skulle være sammen begge familiene + mamma og pappa.

Så sa mamma i går at min søster hadde snakket om at vi skulle dele oss... og det var altså det hun ville. Men nå blir det vel kompromiss-løsning.

Mine barn har gledet seg veldig til å være sammen med dem julaften.....

Det er to år siden sist vi var på Sørlandet i jula, og da var de hos oss. Tror de var hos oss for fire år siden også. Vi har vel alltid vært sammen de årene vi er her.

For en måned eller to siden, snakket vi løst om jula, og vi sa vi skulle være på Sørlandet - og vi ble enige om (trodde jeg i alle fall) at vi skulle være sammen begge familiene + mamma og pappa.

Så sa mamma i går at min søster hadde snakket om at vi skulle dele oss... og det var altså det hun ville. Men nå blir det vel kompromiss-løsning.

Dere får jo vært sammen en god del hvis dere skal til dem etterpå.

tenker

Ja, det er jeg enig i ;)

Skjønner at du reagerer når søstra di tydeligvis har ombestemt seg sånn rett før..

Men du... jeg tror jeg hadde slappa bedre av på julaften uten den søstra der ;)

Joda - det blir sikkert greit.

Kanskje du burde snakke med henne om hva som egentlig er galt?

Jeg har ikke fulgt med hva saken gjelder mellom deg og søsteren din, men det er sikkert en eller annen grunn, som ikke nødvendigvis har med deg å gjøre, kanskje hun ikke takler et eller annet så bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...