Gå til innhold

FU: Har du feiret jul andre steder enn hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi feira alltid hjemme da jeg var liten. 3-4 år på rad fra da mamma døde, feira vi sammen med naboene hjemmefra, som nærmest var familie. I voksen alder har jeg feira i eget hjem, hos mine besteforeldre og hos Fatter.

I år skal jeg til nye svigerforeldre uten unger :)

Vi feira alltid hjemme da jeg var liten. 3-4 år på rad fra da mamma døde, feira vi sammen med naboene hjemmefra, som nærmest var familie. I voksen alder har jeg feira i eget hjem, hos mine besteforeldre og hos Fatter.

I år skal jeg til nye svigerforeldre uten unger :)

Heldiggris, jeg har skikkelig trøbbel i år for minstemann vil ikke ha jul i år, den er bare dum og han vil helst ikke ha juleferie så da kan du regne ut resten...

Heldiggris, jeg har skikkelig trøbbel i år for minstemann vil ikke ha jul i år, den er bare dum og han vil helst ikke ha juleferie så da kan du regne ut resten...

''minstemann vil ikke ha jul i år, den er bare dum og han vil helst ikke ha juleferie ''

Vil helst ikke ha juleferie??? Det er en gutt du har, ikke sant, sånn halvstor? Det var...spesielt. Min hadde gjerne tatt ferie et par måneder. Eller hvorfor ikke hele året...

Annonse

''minstemann vil ikke ha jul i år, den er bare dum og han vil helst ikke ha juleferie ''

Vil helst ikke ha juleferie??? Det er en gutt du har, ikke sant, sånn halvstor? Det var...spesielt. Min hadde gjerne tatt ferie et par måneder. Eller hvorfor ikke hele året...

Akkurat nå har jeg vondt langt inn i sjela

Hos mine foreldre, og svigerforeldre. Da jeg var barn var vi hos mine besteforeldre et par ganger.

Etter at jeg fikk guttungen har vi nekta å flytte på oss, så nå kommer litt forskjellig familie til oss hvert år.

Prøvde å foreslå at vi kunne være hos noen andere (søstra mi eller mormora) i år, men ungene nekta :-)

Mange ganger. Vi byttet på hjemme og hos onkel og tante da vi var små, siden har det vært hjemme hos foreldrene, og etterhvert hos oss, eller den ene eller den andre broren med familier. Koselig å bytte på litt, og være sammen med famlien (artigere for sønnen vår som er enebarn), men veldig deilig å være hjemme også....

Vi har aldri vært _borte_, som på hotell eller i utlandet.

Huffda! :(

Var ikke meningen å si noe galt (har ikke fått med meg hvis du har noe trøbbel med ungen din)...

Nei, du har ikke sagt noe galt heller. Men han blir helt utenfor av å ikke vite hvor han skal i jula. Uansett hvor han er så blir det feil. Faren har sagt han kan være hvor han vil, han vil helst ikke ha ham, men det vet ikke minstemann altså og jeg sier at han må gjerne være her hvis det er i orden for faren og før har jeg hatt ham på julaften og faren resten av jula og de har vært på julebesøk hos farens familie siden vi ikke har noen å besøke.

Annonse

Vi har feira jul fleire ganger i USA og Bolivia fordi vi har familie der. Ellers veksler vi på å å feire julaften hos foreldrene mine, søstra mi eller meg.

I år skal vi feire hos meg - men aner ikke om jeg kommer i mål, sutre, sutre :-( Har vært fysisk dårlig i ukevis, og nå er minstejenta også sjuk - og vi som "aldri" er sjuke...

Jaja, det blir nok jul uansett!

Jeg har feiret jul hjemme hos mor, hos onkelen min, alene sammen med kjæresten en gang i begynnelsen av 20-årene - i et annet europeisk land, på cruisebåt i Karibien, hos besteforeldrene mine i enda et annet europeisk land, hos svigers og hjemme hos oss selv etter at jeg ble gift og fikk barn.

Jeg har feiret jul hjemme hos mor, hos onkelen min, alene sammen med kjæresten en gang i begynnelsen av 20-årene - i et annet europeisk land, på cruisebåt i Karibien, hos besteforeldrene mine i enda et annet europeisk land, hos svigers og hjemme hos oss selv etter at jeg ble gift og fikk barn.

Og ja, også var jeg utvekslingsstudent i USA da jeg var 16. Da feiret jeg jul der.

Nei, du har ikke sagt noe galt heller. Men han blir helt utenfor av å ikke vite hvor han skal i jula. Uansett hvor han er så blir det feil. Faren har sagt han kan være hvor han vil, han vil helst ikke ha ham, men det vet ikke minstemann altså og jeg sier at han må gjerne være her hvis det er i orden for faren og før har jeg hatt ham på julaften og faren resten av jula og de har vært på julebesøk hos farens familie siden vi ikke har noen å besøke.

Huff, høres ut som dere begge ville hatt det hyggeligst av å feire sammen som vanlig... Håper dere får avklart det snart og at julestemningen kommer! Det er litt rart med barn som blir store og ikke helt er barn lenger - de vet ikke helt hvordan de skal forholde seg til jul lenger - og ikke hva de ønsker seg når ikke de kan ønske seg leker lenger. Sånn har i alle fall min gutt hatt det. Litt anderledes med jenter, tror jeg - de øsnker seg mere ting (sminke, pynteting, småsaker) enn gutter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...