Gå til innhold

Bot for ikke bruk av blinklys

Anbefalte innlegg

Jeg forstår du gjør det av gammel vane, men akkurat som jeg har måtte endre fra å kjøre på venstre til å kjøre på høyre side av veien (og må kjøre på venstre i en rekke land fremdeles), så burde du jo kunne begynne å bruke blinklys?

Altså, det sitter langt dypere i ryggmargen hvilken side av veien man skal kjøre på! ;-)

Med vennlig hilsen

Men, det var vel ikke akkurat en frivillig sak at du endret hvilken side av veien du kjørte på ;-) Så, ikke heeelt sammenlignbart.

Nå skal det sies at det først den helt siste tiden jeg har visst om at det nå er korrekt - eller i alle fall ikke bare en tabbe at folk blinker inn i rundkjøringer. Pleier ikke akkurat å sjekke veitrafikkloven jevnlig for å se om det er nye ting jeg må lære... Så, det er jo mulig jeg endrer meg med tiden.

Foreløpig blinker jeg ikke inn. Og siden jeg ikke synes det er veldig god info i masse-blinking rundt en rundkjøring, og heller ikke visste om dette før nylig, regner jeg med at det er en del andre som meg - og at ikke jeg er alene mot resten...

Fortsetter under...

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Dorthe

16

• morsan

15

• ShitDiddelyDo

15

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Men, det var vel ikke akkurat en frivillig sak at du endret hvilken side av veien du kjørte på ;-) Så, ikke heeelt sammenlignbart.

Nå skal det sies at det først den helt siste tiden jeg har visst om at det nå er korrekt - eller i alle fall ikke bare en tabbe at folk blinker inn i rundkjøringer. Pleier ikke akkurat å sjekke veitrafikkloven jevnlig for å se om det er nye ting jeg må lære... Så, det er jo mulig jeg endrer meg med tiden.

Foreløpig blinker jeg ikke inn. Og siden jeg ikke synes det er veldig god info i masse-blinking rundt en rundkjøring, og heller ikke visste om dette før nylig, regner jeg med at det er en del andre som meg - og at ikke jeg er alene mot resten...

Slapp helt av - en stor del av den norske befolkningen blinker omtrent aldri, selv ikke i veikryss, eller når de stopper for å parkere, eller skal ut av rundkjøringer.

Med vennlig hilsen

Jeg lurer på hvilket glupt hue det var som kom på at de skulle bruker hauger av millioner på disse minirundkjøringene for noen år siden. Plutselig spratt det fram rundkjøringer fra lilleputtland over absolutt alt.

Rundkjøringer er kjempepraktisk sånn i utgangspunktet, men det forutsetter litt størrelse, samt behov for den flyten rundkjøringer ofte gir.

Enkelte steder virker det som om de har bygget dem mest for å ha noe å gjøre. ;)

Ja, særlig ille var det der vi bodde tidligere. Når vi skulle fortelle folk veien til oss, så var det litt sånn: Ta til høyre i den første rundkjøringe, til venstre i den andre, så to ganger til høyre i de neste to rundkjøringene osv osv

*matt*

Slapp helt av - en stor del av den norske befolkningen blinker omtrent aldri, selv ikke i veikryss, eller når de stopper for å parkere, eller skal ut av rundkjøringer.

Med vennlig hilsen

Godt, da slapper jeg av noen år til ;-)

I mellomtiden kan jeg jo ha flaks, og at man går bort fra regelen igjen, hvem vet... :-)

Annonse

Med vennlig hilsen

Nei, jeg har lurt på om nyere biler faktisk ikke produseres med blinklys, så sjelden som enkelte bruker dette.

Nei, jeg har lurt på om nyere biler faktisk ikke produseres med blinklys, så sjelden som enkelte bruker dette.

''Nei, jeg har lurt på om nyere biler faktisk ikke produseres med blinklys, så sjelden som enkelte bruker dette.''

Mulig jeg bor i et godt oppdratt omåde - eller det er heller sikkert slik at jeg ikke irriterer meg så lett over slikt (sløvhet). Det _jeg_ irriterer meg over er tullinger som foretar uvettige forbikjøringer til fare for andre - og gjerne bare kort tid før de selv kjører av veien - slik at det er unyttig også. Dem vil jeg mye heller ha bøtelagt og buret inne enn dem som ikke bruker blinklys.

''Nei, jeg har lurt på om nyere biler faktisk ikke produseres med blinklys, så sjelden som enkelte bruker dette.''

På alle biler min onkel har eid, har blinklys vært ekstrautstyr. Ekstrautstyr som han ikke har tatt seg råd til å kjøpe inn :-)

Mulig jeg bor i et godt oppdratt omåde - eller det er heller sikkert slik at jeg ikke irriterer meg så lett over slikt (sløvhet). Det _jeg_ irriterer meg over er tullinger som foretar uvettige forbikjøringer til fare for andre - og gjerne bare kort tid før de selv kjører av veien - slik at det er unyttig også. Dem vil jeg mye heller ha bøtelagt og buret inne enn dem som ikke bruker blinklys.

''Det _jeg_ irriterer meg over er tullinger som foretar uvettige forbikjøringer til fare for andre ''

MED eller UTEN bruk av blinklys, hæh?

;-)

Med vennlig hilsen

På alle biler min onkel har eid, har blinklys vært ekstrautstyr. Ekstrautstyr som han ikke har tatt seg råd til å kjøpe inn :-)

*knegg*

LØitt som Kringlevrider Bollesen, som hadde kjærlighet på pinne som retningsviserpil!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...