Gå til innhold

Nå er jeg en svært bekymret mamma!

Anbefalte innlegg

Gutten min på 9 år har vært dårlig siden mandag, men høy feber og hoste. Altså i seks dager. Jeg har hørt at mange er syke nå, og at noen er syke så lenge som i en uke. Var i telefonisk kontakt med legekontoret fredag, og også med legevakten i dag, søndag. Men, jeg er likevel urolig, hadde vært til hjelp og visst om andre opplever dette? Syke barn med svingende feber i over en uke? Jeg blir så redd for at det skal ligge noe skummelt bak. Han har også blødd neseblod et par ganger, men legen mente dette var helt naturlig fordi han hoster så veldig. Jeg blir svært takknemlig for svar, og fortellinger om hva andre opplever, for nå er nervene SVÆRT elendige på moderen her!

Fortsetter under...

Så lenge feberen går ned ved litt paracet el.l.er det ikke farlig, men jeg skjønner at du blir bekymra når det går over så lang tid.

Pass på at han får i seg nok væske, og få en time på legekontoret i morra dersom han ikke er bedre.

God bedring til dere :)

Så lenge feberen går ned ved litt paracet el.l.er det ikke farlig, men jeg skjønner at du blir bekymra når det går over så lang tid.

Pass på at han får i seg nok væske, og få en time på legekontoret i morra dersom han ikke er bedre.

God bedring til dere :)

Takk for svar, hjelper med tanker fra andre :-) Nå spiser han litt her, så da føler jeg meg litt roligere :-)

Gjest med neseblodet

Neseblod kommer ofte på mennesker som er syke. Feber gjør at venene blir større og da sprekker det ofte opp og kan sprute ut neseblod. Forkjølelse gir tilsvarende symtomer når det gjelder nesen. Eller kroppsvarmen som stiger når man har trimmet eller lekt og blitt veldig varme.

Det er ikke farlig!

Annonse

Gunnar Oftedal, barnelege

Om du skal ta ham med til legen avhenger av hvor dårlig han er. Det er ikke helt uvanlig at en virusinfeksjon gir feber og hoste over så lang tid, men dersom det varer mer enn en uke, kan det være grunn til å sjekke om det er noen komplikasjoner som er kommet til.På den annen side, dersom allmenntilstanden er dårlig kan det være grunn til å la fastlegen vurdere ham allerede etter 1-2 dagers sykdom. Stort sett vil fastlegen være godt orientert om hvilke sykdommer som går i distriktet, og også ha kjennskap til hvordan sykdomsforløpet er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...