Gå til innhold

Veldedig klesinnsamling

Anbefalte innlegg

Vi har en del tøy etter barna som vi skulle ha gitt bort til noen som kan få det videre til de som ikke har så mye. Tidligere hadde vi egen hentebil som kom til oss og tøyet ble kjørt til Romania.

Nå har vi fått en lapp i posten fra www.aktivbarnehjelp.no med telefonnummer 93041856. Ser at det er registrert i gule sider. Noen som har synspunkter på om dette ser seriøst ut eller ikke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357582-veldedig-klesinnsamling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fretex er flinke, da selges det og pengene går til folk i Norge som ikke har det bra. Jeg sier alltid at jeg tror ikke folk har sett skikkelig fattigdom i Norge, men det finnes virkelig.

Jeg er litt rar sånn jeg da, har ikke lyst til å gi det til Fretex for at "Kari" på Stovner som har god råd, skal kjøpe det fine tøyet for en 10'er.... Jeg har lyst til å _gi_ det bort... Jeg vet at Fretex gjør mye bra, men vi har også hatt litt dårlig erfaring med de. Det var så fint de årene det kom en bil hit for å hente, da visste jeg at alt kom rett til de fattige i Romania...

Jeg er litt rar sånn jeg da, har ikke lyst til å gi det til Fretex for at "Kari" på Stovner som har god råd, skal kjøpe det fine tøyet for en 10'er.... Jeg har lyst til å _gi_ det bort... Jeg vet at Fretex gjør mye bra, men vi har også hatt litt dårlig erfaring med de. Det var så fint de årene det kom en bil hit for å hente, da visste jeg at alt kom rett til de fattige i Romania...

Men hvis Kari på Grünerløkka som ikke har råd til julemat til jul og har to unger som flyr rundt dårlig kledd og fryser og har det kaldt inne for strømmen er for dyr så synes du hun ikke fortjener klærne? Ungene er litt småsultne og får mat hos naboer og Kari sitter kanskje alene med en pils og en sigarett og vet ikke sin arme råd for pengene strekker ikke til.

Jeg garanterer deg at disse finnes og at de får lite hjelp.

Men hvis Kari på Grünerløkka som ikke har råd til julemat til jul og har to unger som flyr rundt dårlig kledd og fryser og har det kaldt inne for strømmen er for dyr så synes du hun ikke fortjener klærne? Ungene er litt småsultne og får mat hos naboer og Kari sitter kanskje alene med en pils og en sigarett og vet ikke sin arme råd for pengene strekker ikke til.

Jeg garanterer deg at disse finnes og at de får lite hjelp.

Jeg forstår det, men min "Kari" har veldig god råd og handler alikevel på Fretex.... så har vi som sagt tidligere år hatt litt dårlig erfaring med Fretex, at de ikke ville ha det som barna samlet inn i barnehagen. Barnehagen sluttet da etter mange år og gi til Fretex til jul, de startet på et annet prosjekt.

Hva tror du Fretex bruker pengene til som "Kari" fra Stovner legger igjen i butikken?

Annonse

Hva tror du Fretex bruker pengene til som "Kari" fra Stovner legger igjen i butikken?

Jeg forstår det og.... men som sagt etter litt dårlige erfaringer med de i tillegg, ønsker jeg fortsatt helst å gi klærne rett til de som trenger det. Er det så feil?

Jeg forstår det, men min "Kari" har veldig god råd og handler alikevel på Fretex.... så har vi som sagt tidligere år hatt litt dårlig erfaring med Fretex, at de ikke ville ha det som barna samlet inn i barnehagen. Barnehagen sluttet da etter mange år og gi til Fretex til jul, de startet på et annet prosjekt.

Nei, stort sett så blir vel klærne solgt på Fretex og så får folk hjelp til mat og klær av Frelsesarmeen. Jeg har Fretex der jeg bor og klærne er like dyre der som i butikkene rundt her og det er in å handle der.

Gjest ingen nick

Jeg har tidligere gitt klær direkte til asylmottak og senter for innvandrere, de var takknemlige for det de fikk og kom og hentet det på døren.

Frivillighetssentralen driver også med videresalg av klær, samtidig som de jobber nært sammen med et senter for foreldre/barn som trenger en håndsrekning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...