Gå til innhold

Facebook - adde foreldre fra barnehagen??

Anbefalte innlegg

Jobber som pedagogisk leder i en ganske liten barnehage (ca 40 barn) i en middels stor by, men forholdene er likevel "små".

Jeg har alltid vært nøye med å skille jobb og privatliv. Nå har jeg fått en venneforespørsel fra en mor til et barn i barnehagen. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst å legge henne til, på grunn av at det føles feil for meg. Jeg har ikke noe å skjule, det er ikke det. Men det føles feil. Det blir som å bli "venn" med læreren til barnet mitt, jeg syns det skal være et skille her.

Så er det dilemmaet. Skal jeg la være å svare på henvendelsen? Skal jeg avvise? Skal jeg adde og la det "stå til"? (Kan evt. sette restriksjoner for hva hun kan se?)

Jeg møter jo denne moren jevnlig, så det blir rart å ikke svare. Føler at, hvis jeg avviser forespørselen, så må jeg forklare henne hvorfor, noe jeg er redd kan virke både sært og uforståelig fra hennes side, forespørselen er nok bare vennlig ment.

Noen råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357610-facebook-adde-foreldre-fra-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du ikke skal legge henne til... Trykk "ignorer" og send henne en melding der du forteller at du ikke synes det er riktig, at du skiller mellom jobb og privatliv. Vet om en som prøvde å legge til sjefen sin, han fikk en hyggelig mail tilbake som forklarte hvorfor han ignorerte forespørselen. Det er helt greit og renslig mener jeg.

Jeg synes du ikke skal legge henne til... Trykk "ignorer" og send henne en melding der du forteller at du ikke synes det er riktig, at du skiller mellom jobb og privatliv. Vet om en som prøvde å legge til sjefen sin, han fikk en hyggelig mail tilbake som forklarte hvorfor han ignorerte forespørselen. Det er helt greit og renslig mener jeg.

Takk for svar.

Kan kanskje sende henne en melding ja, god ide.