Gå til innhold

Grünerløkka

Anbefalte innlegg

Gjest utenbys fra

Hei!

Jeg får besøk av en venninne fra bygda jeg kommer fra og hun vil så gjerne til Grünerløkka. Det er ikke så lenge siden jeg har flyttet til Oslo så jeg er ikke kjent der i det hele tatt. Hvor bør vi gå for å få oss en god kopp kaffe? Kan du anbefale et bra spisested der? Andre ting vi bør "se"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357611-gr%C3%BCnerl%C3%B8kka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå over Eventyrbrua og gå opp Markveien opp til Olaf Ryes plass. Der krysser dere på tvers over fortsetter opp Thv.Meyersgate. Da får dere med dere de viktigste butikkene og spisestedene på Grünerløkka. Det er jo ikke akkurat uterestauranttid for dere antagelig, men det finnes endel ok spisesteder, men det kommer helt an på hva dere skal spise og i hvilken prisklasse.

Gå over Eventyrbrua og gå opp Markveien opp til Olaf Ryes plass. Der krysser dere på tvers over fortsetter opp Thv.Meyersgate. Da får dere med dere de viktigste butikkene og spisestedene på Grünerløkka. Det er jo ikke akkurat uterestauranttid for dere antagelig, men det finnes endel ok spisesteder, men det kommer helt an på hva dere skal spise og i hvilken prisklasse.

Annonse

De har veldig god suppe og amerikanske småretter på Memphis. Skikkelige amerikanske hamburgere på Ryes. Og god kinesisk og vietnamesisk mat på East og så pleier jeg å spise sushi på Asia. Og gode tapas ved siden av Kaffebrenneriet og som Caitlin sier, mye fint å se og kjøpe på Granitt. Og nederst i Markveien er det mange fine småbutikker med julegavesortiment.

Den der butikken Granitt, der har jeg vært. Har liksom aldri kommet meg lenger, er det noen bra butikker videre oppover derfra? Virker som du er kjent der, jeg er i Oslo et par ganger i året, men aldri kommet meg lenger enn Granitt. hehe... Da er kreftene slutt. Går fra Oslo S da, med kart i handa. Men kanskje hvis jeg tar trikk.

Den der butikken Granitt, der har jeg vært. Har liksom aldri kommet meg lenger, er det noen bra butikker videre oppover derfra? Virker som du er kjent der, jeg er i Oslo et par ganger i året, men aldri kommet meg lenger enn Granitt. hehe... Da er kreftene slutt. Går fra Oslo S da, med kart i handa. Men kanskje hvis jeg tar trikk.

Jeg kommer meg ikke noe særlig lenger oppover jeg heller, der begynner bakken å bli tung. Men det er flere klesforretninger oppover der og noe restauranter jeg ikke har vært på og et bakeri med nydelig brød og en ICA. Og så er det jo hyggelig på Birkelunden med søndagsloppemarked. Og så har vi jo birken lunsj med deilig, orginal gresk mat som er kjempebillig.

Blå kors har en forretning nederst i Thv Meyers gate hvor man kan finne billig og brukt. Men ellers så liker nok jeg meg best i Markveien og rundt Olaf Ryes plass.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...